Skip to main content

hoi, ik probeer de experia box v10 te vervangen met een eigen router.

zelfs kpn zelf kan de experia box v10 niet aan het werk krijgen.

we zitten hier al meerdere jaren met slecht internet waar je bijna niks mee kunt.

 

we hadden de asus rapture gt-ac5300 gaming router en een paar asus rp-ac66's gehaald, om het wifi berijk te verbeteren.

maar vervolgens liepen we vast omdat kpn zijn wan poort niet wil delen met de router.

 

wanneer ik de router via lan aansluit, werkt ie wel gewoon als een repeater. maar dan hadden we net zo goed een repeater kunnen halen.

 

we proberen de router als nieuwe router in te stellen.

zodat we hopelijk wifi hebben in ons huis, en niet alleen 4 meter van de experia box weg.

 

ik ben de forums en het internet al een paar keer per dag bijlangs geweest, maar ik kan geen oplossing vinden.

 

daarom zouden we het prettig vinden als dit probleem zo snel mogelijk opgelost zou kunnen worden.

 

M.V.G.  leesdas

Heeft u ook tv van KPN? En glasvezel? U heeft glasvezel? 


Hallo @leesdas , heb je een glas- of een koperverbinding?

Bij een glas-verbinding zou je je router rechtstreeks op het glaspunt aan kunnen sluiten.

Bij een koperverbinding kun je deze achter de V10 als Acces Point instellen of als volwaardige router.

In beide gevallen moet je gewoon van de wifi van je eigen router/AP gebruik kunnen maken. 


Hallo @leesdas , heb je een glas- of een koperverbinding?

Bij een glas-verbinding zou je je router rechtstreeks op het glaspunt aan kunnen sluiten.

Bij een koperverbinding kun je deze achter de V10 als Acces Point instellen of als volwaardige router.

In beide gevallen moet je gewoon van de wifi van je eigen router/AP gebruik kunnen maken. 

wij hebben nog een coper verbinding ze zijn wel al bezig met glasvezel in de buurt, dus ik denk dat wij dit jaar misschien ook wel aan de beurt komen.

is het mogelijk om de router als acces point te gebruiken, want tot nu toe wil de wan poort niks delen met de rest

 


Heeft u ook tv van KPN? En glasvezel? U heeft ja wij hebben tv, maar geen glasvezel dat komt hopelijk dit jaar nog

 


want tot nu toe wil de wan poort niks delen met de rest

De WAN poort kun je helemaal geen apparaten op aan sluiten. Als je glasvezel hebt, dan word de Experiabox via deze poort aangesloten. Je kunt hier geen 2de router mee aansluiten.

Nu zit de Experiabox bij u aangesloten via de DSL poort. De Asus router die u gekocht heeft, die heeft waarschijnlijk geen DSL poort. U kunt dus niet de Experiabox vervangen door de Asus router. U zult de Asus achter de Experiabox moeten koppelen. Gewoon aansluiten op een LAN poort dus.


Hoi @leesdas, welkom op het forum! Inhoudelijk kan ik je hier niet echt mee helpen maar wil graag de volgende bronnen met je delen:

Eigen modem instellen en gebruiken 

 

Met deze pagina en forum topics moet je een heel eind kunnen komen!
Zoals je daar kunt lezen zijn er wel een paar eisen aan het modem.