Skip to main content

Beste mensen,

Ik speel sinds kort een spel via de PS4 genaamd DayZ.
In het spel kun je communiceren met andere spelers via VOIP.
Bij mij werkt het echter niet. Ik heb de KPN klantenservice gebeld, die komen er niet uit.

Volgens de website van portforward.com (https://portforward.com/dayz/) moet ik een portforwarding instellen. Ik snap echter niet wáár.

  • TCP: 1935, 3478-3480
  • UDP: 3074, 3478-3479

De enige mogelijkheid voor portforwarding is bij IPv6, alleen daar moet je verplicht iets kiezen uit de lijst die KPN heeft ingevoerd. Daarbij, als ik een nieuwe rule wil toevoegen, krijg ik niet beide regels erin.

Kan iemand mij uitleggen waar ik deze waarden moet invoeren aub?

PS - Ik heb de eerdere post over hetzelfde probleem gelezen… alleen is die situatie niet toepasbaar voor mij. De modem instellingen zijn heel anders en daarbij zijn de portforwarding waarden ook niet hetzelfde. 


Zie 

 


Deze UI lijkt helemaal niet op mijn UI… en het beantwoordt totaal mijn vraag niet.

De handleiding heb ik zelf ook. Maar omdat ik er daarmee niet uit kom, stel ik hier de vraag. 

Lekker behulpzaam...


Dan heb je dus geen V10 terwijl dat wel in de titel van dit topic staat.

Als je wel een V10 had gehad dan had je op die pagina kunnen lezen wat je zou moeten doen

Vraag is nu wat voor een Experia/KPN Box je dan wel hebt.

Plaats anders eens screenshots van de instellingen die je hebt aangepast.


Juist, mijn fout. Het is een Experiabox V10A.

Het IPv6 menu ziet er als volgt uit:

Alleen heeft het ‘select’ veld bij App Name slechts een aantal voorgeprogrammeerde games. DayZ is er niet een van. Daarnaast kan ik dus in dat ene veld bij Forwarding Port niet beide regels kwijt…

 


Op de V10a noemt men dit port-mapping en dat kan je vinden onder het tabblad "NAT".

Je maakt meerdere regels aan.


Ok, dus dan zou het zoiets moeten zijn?

 

Maar het werkt nog steeds niet. Moet ik nog een andere instelling aanpassen, aan- of uitvinken?


Nee, je moet de private ports gewoon hetzelfde laten zijn als de public ports.


Het moeten 4 regels worden.


Zo?

 


Ja, maar 2 UDP en 2 TCP.


Ok, zo staat-ie nu ingesteld:

Maar het werkt nog steeds niet… 


Hoi @JohnnyBGoode, welkom. Ik zie dat onze community al geholpen heeft bij het instellen van port forwarding.

Ik speel zelf geen DayZ. Ik heb dus geen idee wat je allemaal moet doen om voice aan de praat te krijgen. Ik heb daarom even op Google gekeken voor tips. Misschien heb je hier iets aan:

  • How to Talk/Use Voice Chat in DayZ: To talk to other players on console you just have to hold down the Down button on the D-pad. Just like on PC you can double press this button to toggle the microphone on, that way you don’t have to hold the button down if you want to speak a lot.
  • Why voice chat does not work:
    • You may have started the game up while in a party. It does not matter if you were in game chat, if you launch DayZ in a party chat, your in game chat will not work. The solution to this is to leave the party, restart the DayZ app, Log into your server, and THEN you can join the party.
    • You are in a party using party chat instead of game chat. To fix this, go to options and select "Switch to game chat."
  • Check your party chat settings on the ps4 are set to "prioritise game chat"

@Denise_  Bedankt voor de tips. Allemaal al gecheckt… 

Op de één of andere manier staat mijn VOIP niet open. Volgens @Nick83 staan de poortinstellingen nu goed, zoals Dayz het zelf aangeeft. 

Mijn modem is rechtstreeks via een kabel aangesloten op de PS4. Er zit verder niet tussen, dus het moet wel in de modeminstellingen zitten. In de PS staat alles zoals het hoort. Ik weet het echt niet meer.


Jammer dat dé tip niet tussen mijn tips zat. Ik ben bang dat ik je dan niet verder kan helpen. 😞 Dit valt officieel buiten onze ondersteuning en ik heb zelf geen verstand van DayZ. Is er misschien een DayZ forum waar je jouw vraag kunt stellen?


Heb je jouw V10a ook al een keer opnieuw opgestart na het instellen van de port-forwardings?

Heeft de PS4 nog altijd IP adres 192.168.2.18?


@Denise_ @wjb @Nick83  Jammer, bedankt voor de hulp iedereen.

@wjb Ja, en ja. 

 

Ik ga verder puzzelen.

Â