Skip to main content
Vraag

Experiabox V12 wil niet communiceren met Qnap NAS in hetzelfde netwerk

• February 15, 2022
  • 59 reacties
  • 685 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

59 reacties

• Auteur
  • Helper
  • February 23, 2022

nee inderdaad

• Auteur
  • Helper
  • February 23, 2022

nee inderdaad niet

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

@wjb heb je nog ideeën? Dit gaat mijn pet te boven. :see_no_evil:

wjb
Wijsgeer
  • February 25, 2022

Nee, die Qnap heeft gewoon een IP adres (192.268.2.2) binnen de range van de V12 en moet dus gewoon te benaderen zijn.

Als het niet lukt om in de browser de beheeromgeving van de Qnap te benaderen dan denk ik eerder aan een probleem met de Qnap dan aan een probleem met de V12.

• Auteur
  • Helper
  • February 25, 2022

ik kon hem wel benaderen met de ziggo router, ook nadat kpn was aangesloten, dat klopt dus niet.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • February 26, 2022

ik kon hem wel benaderen met de ziggo router, ook nadat kpn was aangesloten, dat klopt dus niet.

Kunt u via die manier dan de ip instellingen controleren? Staan die op dhcp / automatisch ip verkrijgen?

Let wel: de dhcp cliënt. Let op dat je geen dhcp server aanzet ofzo.

wjb
Wijsgeer
  • February 26, 2022

Wat is het IP adres van jouw Qnap?

Kan je een screenshot plaatsen van de plek waar je het IP adres van de Qnap hebt gecontroleerd?

• Auteur
  • Helper
  • March 9, 2022

Goede middag allemaal, mijn probleem is opgelost, mede dankzij jullie verschillende inbrengen. Ik ben via de Ziggo router op de NAS gekomen en heb daar een aanpassing gedaan in de beveiligingsinstellingen waardoor ik de Nas weer zag via de laptop. pfff ben er blij mee

groet

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • March 9, 2022

Kunt u wat meer vertellen over die "beveiligingsinstellingen"?