Skip to main content

vandaag is een experia box V12 geplaatst, helaas kan ik nu in ons bedraade  netwerk nu niet meer bij de NAS die op het netwerk aangesloten zit. Eerst geprobeerd zoals het zat, via de Switch nu zit de Nas rechtstreeks op de V12. Helaas het werkt nog niet,

moet ik iets open zetten in de V12 of zo of is er sowieso iets raars. Op mijn laptop, ook bedraad aangesloten zie ik in het netwerk alleen de V12. Geen van de andere apparaten die op het netwerk aangesloten zijn, dat vind ik ook vreemd.

Wie heeft suggesties?

nee inderdaad


nee inderdaad niet


@wjb heb je nog ideeën? Dit gaat mijn pet te boven. :see_no_evil:


Nee, die Qnap heeft gewoon een IP adres (192.268.2.2) binnen de range van de V12 en moet dus gewoon te benaderen zijn.

Als het niet lukt om in de browser de beheeromgeving van de Qnap te benaderen dan denk ik eerder aan een probleem met de Qnap dan aan een probleem met de V12.


ik kon hem wel benaderen met de ziggo router, ook nadat kpn was aangesloten, dat klopt dus niet.


ik kon hem wel benaderen met de ziggo router, ook nadat kpn was aangesloten, dat klopt dus niet.

Kunt u via die manier dan de ip instellingen controleren? Staan die op dhcp / automatisch ip verkrijgen?

Let wel: de dhcp cliënt. Let op dat je geen dhcp server aanzet ofzo.


ik kon hem wel benaderen met de ziggo router, ook nadat kpn was aangesloten, dat klopt dus niet.

Wat is het IP adres van jouw Qnap?

Kan je een screenshot plaatsen van de plek waar je het IP adres van de Qnap hebt gecontroleerd?


Goede middag allemaal, mijn probleem is opgelost, mede dankzij jullie verschillende inbrengen. Ik ben via de Ziggo router op de NAS gekomen en heb daar een aanpassing gedaan in de beveiligingsinstellingen waardoor ik de Nas weer zag via de laptop. pfff ben er blij mee

groet


Kunt u wat meer vertellen over die "beveiligingsinstellingen"?