Skip to main content

Beste klantenservice van KPN,

sinds een maand valt het wifi signaal van de experiabox V8 steeds weg en komt na een 10tal sec weer terug. Dit geeft hier thuis veel frustraties. Ik heb de KPN manager al Div malen doorlopen, deze geeft steeds dezelfde conclusie....omgeschakeld naar ander kanaal etc.  Helaas geeft deze actie geen oplossing. Het modem bevind zich in dezelfde ruimte (25 m2) als waar ik mijn draadloos apparatuur ( tablet , gsm, desktop ) gebruik.

Mijn vraag is kan de experiabox V8 omgewisseld worden want ik vermoed dat de oorzaak in dit modem zit.

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet

C.P.Kint

Goedemiddag  @Peter Kint en welkom hier op het KPN forum :)

 

Goed dat je je probleem via deze weg kenbaar maakt, ik kan me voorstellen dat deze situatie tot veel frustraties leidt. In principe wordt een Experia Box alleen omgeruild wanneer deze echt defect is maar ik snap wel heel goed dat je hier in eerste instantie aan denkt. Via de Wi-Fi Manager kun je ook in aanmerking komen voor gratis Wi-Fi versterkers (KPN Experia Wi-Fi) en deze apparaatjes schakelen de Wi-Fi van de v8 uit en nemen het signaal over. Deze oplossing zal door de Wi-Fi Manager worden aangeboden wanneer deze een snelheid meet die onder de 20 Mbit/s ligt. Zou jij de Wi-Fi Manager nogmaals willen doorlopen en dan bij voorkeur op een plek in huis waar je nog net een beetje Wi-Fi hebt? Ik ben benieuwd of we het probleem op deze manier voor je kunnen verhelpen!


Beste JanZ,

Fijn dat je reageert. Ik kom volgens de Wifi manager in aanmerking voor deze versterkers (downloadsnelheid 11mb/sec). Ik heb deze test  meerdere malen doorlopen. Daar ik maximaal 3 meter met mijn tablet, desktop en gsm vanaf de experiabox zit heeft het plaatsen van deze versterkers weinig zin vrees ik. Mijn voorkeur is dan ook om de Experia box te laten vervangen. 

Alvast bedankt voor het mee denken aan een oplossing.

 

Met vriendelijke groet

Peter Kint

 

 


En jij bedankt voor de terugkoppeling!

 

Ik kan je Experia Box niet 'zomaar' omruilen omdat mijn systeem aangeeft dat hij functioneert. Maar wellicht heb ik een omweg; kan ik je hier deze week eens over bellen wanneer jij ook thuis bent?


Dag JanZ,

Dat jouw systeem aangeeft dat het modem functioneert kan wel kloppen maar is een moment opname. Het is ook geen vaste fout. De box funcioneert naar tevredenheid totdat ik het bericht krijg dat er geen internet is, na zo'n 10 a 15sec is het signaal weer terug. Dit gebeurt regelmatig op zowel de tablet en gsm, dit veroorzaakt hier frustratie.

Je kunt mij hierover bellen.

Is mijn 06 nr eindigend op 2132 geregistreerd in jullie systeem? Anders geef ik het je.

Woensdag of donderdag komt mij het beste uit.

 

Met vrgr 

Peter Kint


Precies, dat maakt het ook wat lastig; jij geeft aan dat je problemen ervaart terwijl mijn systeem dit niet ziet. Ik heb je juiste nummer en ga je woensdag of donderdag proberen te bellen. Rond welke tijdstippen schikt dit het beste?


Sorry, ik lees net je laatste commentaar zodat tijdstip voor het bellen niet meer van toepassing is voor deze daben  Maar vrijdag ben ik de hele  dag bereikbaar. 

Ik hoor graag van je

 


Mijn oprechte excuses @Peter Kint, het liep allemaal even wat anders dan gepland. Wanneer kan ik je komende week een keertje bellen?


Beste, 

Volgende week woensdag komt mij het beste uit.

Hoor graag van je.

Mvrgr

Peter Kint

 


Ps , Dat is dus woensdag a s. 


Yes, ik heb het meteen in mijn agenda gezet Peter 🙂 Ik ben er zelf van 10.00 tot 18.30, heb je ook nog een voorkeur qua tijdstip?


Tussen 10 en 11uur is wmb ok.


Staat genoteerd!


Beste,

Helaas moet ik deze telefonische afspraak tussen 10 en 11uur afzeggen.  Morgen 4 feb en vrijdag  5 feb ben ik ook de gehele dag thuis. Misschien dat je op een van deze dagen contact met mij kunt opnemen.

Tussen 10 en 11 zou prima zijn. 

Alvast bedankt

Mvrgr Peter


Goedemorgen @Peter Kint , geen probleem. Ik probeer je morgen tussen 10 en 11 even te bellen inzake deze kwestie en bedankt voor het melden dat dit vandaag niet lukt.


@JanZ_ , ik heb niets van je gehoord . Jammer.


Excuses, het werd iets later dan afgesproken maar mooi dat we elkaar inmiddels hebben gesproken! Zoals gezegd ga ik er voor zorgen dat er een nieuwe Experia Box jouw kant op komt en ik zie je bevindingen hiermee graag tegemoet :)


Hoi @Peter Kint , ik heb helaas wat minder goed nieuws daar het mijn collega met geen mogelijkheid lukt om je Experia Box om te ruilen 😞 Dat betekent dat ik je toch nog een keer moet bellen terwijl jij op locatie bent zodat we op die manier alsnog een omruil voor je in gang kunnen zetten. Kan dat morgen eventueel? Ik ben er morgen tot een uur of 15.00; schikt het dat ik je ergens voor die tijd nog even bel?


Ja, ik ben morgen thuis. Je kunt mij bellen v.a een uur of 10.


Top, ik heb het meteen in mijn agenda gezet. Ik ben er van 11.00 tot 15.00 en probeer je aan het begin van mijn dienst te bellen! 


Prima!


@JanZ_ Gisteren bericht ontvangen dat pakketje opgehaald kan worden. Ik laat het je nog weten of probleem hiermee is opgelost.


@JanZ_ ,  sinds vrijdagmiddag 12uur experiabox V8 vervangen voor de V10 en sindsdien geen problemen meer met wegvallend wifi signaal. De download snelheid is ook aanzienlijk beter. Ben tot nu toe tevreden met de nieuwe Experiabox. Dus als er klanten zijn met wegvallende signaal mbt de experiabox v8, gewoon omruilen en de klacht is opgelost.

Bedankt voor je inzet.

Met vr gr 

Peter Kint


Goedemiddag @Peter Kint en bedankt voor de terugkoppeling! Mooi om te lezen dat je problemen met de nieuwe Experia Box zijn verholpen en je nu geen klachten meer ervaart 🙂 Mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral weer aan!