Skip to main content

Ik draai thuis een Synology met enkele diensten erop. Vroeger bij Telfort was dit geen probleem, mijn externe IP was gewoon bereikbaar, ook via 4G op mijn telefoon, vanuit de netwerk van mijn werkgever, etc.

Sinds de verhuizing naar KPN lukt dat niet meer. Binnen de KPN netwerk lijkt het als of de externe adress werkt (met portforwarding voor port 80 en 443). Maar daadwerkelijk werkt dat alleen binnen KPN. Van buiten is de IP niet bereikbaar.

 

Weet er iemand een oplossing voor? Moet ik de support bellen?

Op de V12 kan tegelijkertijd vanaf één plek ingelogd worden. Als die sessie niet afgesloten is (uigelogd is) dan zal je een kwartier (dacht ik) moeten wachten alvorens je weer kunt inloggen.

Dat is goed te weten maar het verklaard ook niet alle problemen die ik bij de login zie. Ik heb bijvorbeeld net probeert om in te loggen, de eerste keer vandaag, en het ging weer niet, een minuut lang. Dan ging het meteen weer. Dat kan niet de bedoeling zijn, daar gaat gewoon iets mis.

Misschien is dat alleen bij mij zo en het is ook een instelling, geen idee. Maar ik heb nog geen optie in de router gezien die daar mee te maken heeft.