Skip to main content

Hoi, 

 

Ik heb vandaag een nieuwe Experiabox v12 gekregen en wil graag mijn Netgear R8000 inzetten om het hele huis te voorzien van een groot stabiel wifi netwerk waar ik niet steeds hoef te wisselen tussen de Netgear router en de Experiabox als het bereik ophoudt. Ik heb het volgende in m’n hoofd:

 

 

Is dit mogelijk? Ik heb het een en ander gelezen over DHCP maar wilde dit graag eerst even checken voordat ik aan iets begin terwijl het niet kan :)

 

Alvast bedankt!

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ja... kan wel. Maar ideaal is het zeker niet. Of het helemaal zo vlekkeloos gaat werken kan ik je zo niet vertellen. Eigenlijk zou je een accespoint moeten hebben. Ga in ieder geval niet klooien met dhcp uitzetten ofzo. Als de router een accespoint mode heeft, dan kan je die gebruiken. Anders gewoon op default instellingen laten staan. En je ziet vanzelf of het wat word.


Ja... kan wel. Maar ideaal is het zeker niet. Of het helemaal zo vlekkeloos gaat werken kan ik je zo niet vertellen. Eigenlijk zou je een accespoint moeten hebben. Ga in ieder geval niet klooien met dhcp uitzetten ofzo. Als de router een accespoint mode heeft, dan kan je die gebruiken. Anders gewoon op default instellingen laten staan. En je ziet vanzelf of het wat word.

De Netgear R8000 heeft een access point modus dus ik probeer dat. Ik stuur binnenkort nog wel een update!


Alleen als die Netgear R8000 in bridge- of accessmode gezet kan worden is hetgeen je wil bereiken haalbaar.


Antwoord: Ja, dit kan.

 

Het is ondertussen gelukt door een internetkabel in de WAN poort van de Netgear router te steken. De Netgear router op access point modus te zetten  en de netwerken vervolgens dezelfde naam en wachtwoord te geven. Het werkt echt veel beter dan ik had verwacht, fantastisch!


Alleen als die Netgear R8000 in bridge- of accessmode gezet kan worden is hetgeen je wil bereiken haalbaar.


Het is gelukt, bedankt!


Reageer