Skip to main content

goede dag, 

Wij zijn vanaf deze maand over gegaan van telfort naar kpn. hoewel wij hiervan op de hoogte waren waren wij van mening dat alles het zelfde zou blijven. 

ik ben eerder op het internet tegen gekomen toen ik zag dat mijn internet veranderde van glasvezel naar TFT internet dat dat alleen maar was om aan te geven dat het om een oude telfort abonnement zou gaan. 

echter heb ik nu mijn eerste factuur ontvangen en zoals aangegeven heb ik hier ook naar gekeken. mijn pakketten zijn het zelfde gebleven alleen mijn factuurprijs helaas niet. dit is naar mijn mening in strijd met de eerdere berichtgevingen dat er niks zou veranderen voor ons als consument aan het abonnement. 

 

ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice aangezien het maar om 2,89 euro gaat om aan te geven dat dit naar mijn mening niet klopte. ik heb eerder dit jaar een mail gehad dat in juli de prijs omhoog zou gaan vanwege de inflatie, dit vond ik ook prima en daar zou ook niemand mij over horen. alleen wanneer een aanbieder er voor kiest om alles bij 1 aanbieder onder te brengen en daarbij aangeeft dat er voor de consument NIKS veranderd dan moet je niet ineens de prijs omhoog gooien. 

 

sommige mensen zullen denken wat doe je moeilijk om 2,89 euro maar dit is gewoon een principe dingetje. als ik 10 cent te weinig betaal krijg ik ook een deurwaarde op me dak, en in de winkel krijg je je boodschappen ook niet mee als je 10 cent te weinig mee hebt. dus als ik naar mijn mening in mijn recht sta wil ik ook niet ineens 2,89 teveel moeten betalen. 

 

ik ben bij telfort onder bepaalde afspraken gebleven en daar zijn dingen (nog) niet van nagekomen. 
ik vind dan ook dat je de prijs gewoon niet omhoog kan gooien en vraag mij af of dit bij meer mensen is gebeurd na de overnamen naar kpn ? 

 

de klantenservice medewerker vertelde mij dat de pakketten nu eenmaal zo waren dat dit is wat we hebben en wat hun aanbieden voor dat bedrag. ook gaf hij aan dit niet te kunnen veranderen en dat niemand binnen kpn dit zou kunnen. persoonlijk vind ik dit grote onzin want een bedrag aanpassing kan gewoon gedaan worden. 

 

als voor de contract overname naar kpn werd vermeld dat dit het nieuwe bedrag zou zijn dan was het prima geweest omdat het dan gecommuniceerd was. of je had de consument de gelegenheid moeten geven om tussentijds op te zeggen. 

 

nu zie ik dit als een vorm van contractbreuk en wil dan toch graag dat het aangepast word. 
word dit niet gedaan ga ik toch overstappen maar dan voel ik mij ook zeker niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor het afkoop bedrag van het abonnement tot mei 2021. wanneer er een contractbreuk word gepleegd hoef ik daar als consument niet meer voor op te draaien. zo heeft een consument en zeker ook een bedrijf verantwoordelijkheden waar hun zich aan moeten houden. 

 

maar toch zijn er hier dus mensen die het zelfde hebben mee gemaakt of ben ik dan toch zoals de helpdeskmedewerker vertelde de enigste persoon ? 

 

m.v.g.

yaël  

Heeft u zelf een nieuw contract genomen of is alles automatisch overgezet?


Heeft u zelf een nieuw contract genomen of is alles automatisch overgezet?

 

alles is het zelfde gebleven en automatisch overgezet 


 

dit is een afbeelding van 1 van mijn mails die ik heb ontvangen. hier staat onderin ook duidelijk bij veel blijft het zelfde: u betaalt dezelfde abonnementsprijs als bij telfort.


Hallo @yael1988 i,v,m, de overgang van TFT naar KPN kan de eerste factuur van KPN en de laatste factuur van TFT er anders uit zien i.v.m. verrekening binnen een lopende factuurmaand, zie onderstaande uitleg, is citaat uit TFT-forum aangaande de overgang van TFT naar KPN:

De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598

Hallo @yael1988 i,v,m, de overgang van TFT naar KPN kan de eerste factuur van KPN en de laatste factuur van TFT er anders uit zien i.v.m. verrekening binnen een lopende factuurmaand, zie onderstaande uitleg, is citaat uit TFT-forum aangaande de overgang van TFT naar KPN:

De eerste KPN factuur

De laatste factuur van Telfort ziet er anders uit dan je gewend bent. Deze bevat alleen nog een specificatie van je verbruik. De kosten worden overgezet naar de eerste KPN factuur. Zo zorgen we ervoor dat alles op één factuur staat. 

  • Drie dagen nadat je de factuur ontvangt schrijft KPN het bedrag af
  • De incasso wordt voortaan gedaan vanaf het KPN internet bankrekeningnummer NL41INGB0000467598

hallo @JanD 

dit bericht heb ik inderdaad ook gekregen en ik begrijp dat de factuur er anders uit kan zien dit neemt niet weg dat het uiteindelijke bedrag wat je moet betalen het zelfde hoort te zijn. mijn factuurbedrag is nu in plaats van 52,48 euro inclusief btw 55,97 euro geworden. mijn internet kosten zijn exclusief btw 46,13 euro naar 48,63 euro gegaan dat is een stijging van 3,49 euro inclusief btw en exclusief is dit 2,50 euro alleen op mijn internet. gezien alle verrekeningen enzovoort betaalde ik uiteindelijk 43,37 exclusief BTW en nu is dat totaal 46,26 exclusief geworden. dit is een stijging van 2,89 euro op mijn totale kosten exclusief BTW

 

de termijnen lopen ook van de 24ste t/m 23ste dus ook hier zit geen verschil in. de bedragen zijn gewoon echt aangepast. en stel dat u gelijk heeft en dit niet het geval was dan had de klantenservice medewerker mij zeker kunnen vertellen dat dit alleen bij de eerste factuur zou zijn en de volgende maande ik mijn oude bedrag weer zou betalen. ook dit is niet het geval. deze medewerker zei mij letterlijk dat hij mij geen korting van 2,50 kon geven en dat er niemand was die dat aan kon passen. 

 

dat het er anders uitziet prima dat het bedrag anders is klopt niet met wat eerder is gecommuniceerd, dan verwijs ik weer terug naar de berichtgeving van Telfort zelf wat hierboven ook is te zien. want dan is het bedrag dus niet het zelfde.


Update:

na mijn berichtgeving hier besloot ik toch nog maar eens even via de chat contact op te nemen met KPN in plaats van te bellen. ik heb deze medewerker verteld dat naar mijn mening mijn factuur bedrag niet klopte en ook verteld waarom ik dat vond. deze medewerker is even gaan kijken hoe het nou precies zat ook met de kortingen enzovoort. ook hij kwam op een verschil uit. hij heeft hierna gekeken of er in de tussentijd aanpassingen zijn gedaan, dit was niet het geval en dus vond hij ook dat ik gelijk had. 

 

het verschil bedrag word gecrediteerd en er is mij gevraagd het even in de gaten te houden of het aankomende maand wel goed gaat. mocht dit niet het geval zijn zou ik hier even op terug komen en dan word het doorgezet naar de juiste afdeling. 

 

al met al ben ik nu naar wens geholpen en bedank ik deze medewerker voor het mee denken en het uiteindelijke resultaat. 

 

m.v.g.
yaël 


Mij werd ook verleden week meegedeeld dat ik de eerste was met dat probleem…..en dat er helemaal niets veranderd kon worden, denk dat ik dezelfde medewerker aan de lijn had.

Volgens de moderator op dit forum komt het allemaal goed, en krijgen we het geld van Telfort terug. 


Hallo @yael1988 , ben je soms een zakelijke klant omdat je in ex BTW termen praat? Particulieren denken en rekenen uitsluitend inclusief BTW.

Maar goed om te lezen dat het opgelost wordt.

 


Mij werd ook verleden week meegedeeld dat ik de eerste was met dat probleem…..en dat er helemaal niets veranderd kon worden, denk dat ik dezelfde medewerker aan de lijn had.

Volgens de moderator op dit forum komt het allemaal goed, en krijgen we het geld van Telfort terug. 

Haha dit zou erg goed kunnen, ik was eigenlijk een beetje erg gefrustreerd na die opmerking omdat ik het raar vond dat dat niet zou kunnen. Vandaar dat ik het er ook niet zomaar bij kon laten zitten en het los wilde laten. 

 

Dat is erg fijn dat de moderator dat zegt, al ben ik niet altijd even goed gelovig en afwachtend. Maar hierin moet je ze dan ook wel weer een kans geven dat het ook echt goed komt. Ik ben nu in ieder geval blij met het antwoord dat ik heb gehad. Ik zal het bij mij in ieder geval in de gaten houden en er anders aankomende maand weer op terug komen. 

 

Uiteindelijk zal het vast goed gaan. :) 


Hallo @yael1988 , ben je soms een zakelijke klant omdat je in ex BTW termen praat? Particulieren denken en rekenen uitsluitend inclusief BTW.

Maar goed om te lezen dat het opgelost wordt.

 

Hallo @JanD  nee ik ben zeker geen zakelijke klant maar gewoon particulier. Leuk dat de meeste mensen alleen naar hun totaal bedragen kijken alleen bekijk ik altijd mijn gehele facturen. Deze facturen zijn uit verschillende onderdelen opgebouwd en als er een prijsstijging is dan is het wel zo fijn te weten waar die dan op word berekend. En aangezien dat het hier ook ging om het anders uitzien van de factuur ben ik er maar wat dieper op in gegaan. Het is namelijk zo dat op de factuur de bedragen die achter het desbetreffende onderdeel staat exclusief de BTW is. Als je een prijsverschil aanduid en deze dus niet overeenkomt met het verschil op het totaal bedrag word het helemaal verwarrend. Vandaar de uitleg met exclusief en inclusief BTW

Toch fijn dat mijn denkvermogen hoger ingeschat word dan een gemiddelde particuliere klant 😜

 

Inderdaad ben ik daar ook zeer blij om dat het word opgelost. 


Reageer