goede dag,
Wij zijn vanaf deze maand over gegaan van telfort naar kpn. hoewel wij hiervan op de hoogte waren waren wij van mening dat alles het zelfde zou blijven.
ik ben eerder op het internet tegen gekomen toen ik zag dat mijn internet veranderde van glasvezel naar TFT internet dat dat alleen maar was om aan te geven dat het om een oude telfort abonnement zou gaan.
echter heb ik nu mijn eerste factuur ontvangen en zoals aangegeven heb ik hier ook naar gekeken. mijn pakketten zijn het zelfde gebleven alleen mijn factuurprijs helaas niet. dit is naar mijn mening in strijd met de eerdere berichtgevingen dat er niks zou veranderen voor ons als consument aan het abonnement.
ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de klantenservice aangezien het maar om 2,89 euro gaat om aan te geven dat dit naar mijn mening niet klopte. ik heb eerder dit jaar een mail gehad dat in juli de prijs omhoog zou gaan vanwege de inflatie, dit vond ik ook prima en daar zou ook niemand mij over horen. alleen wanneer een aanbieder er voor kiest om alles bij 1 aanbieder onder te brengen en daarbij aangeeft dat er voor de consument NIKS veranderd dan moet je niet ineens de prijs omhoog gooien.
sommige mensen zullen denken wat doe je moeilijk om 2,89 euro maar dit is gewoon een principe dingetje. als ik 10 cent te weinig betaal krijg ik ook een deurwaarde op me dak, en in de winkel krijg je je boodschappen ook niet mee als je 10 cent te weinig mee hebt. dus als ik naar mijn mening in mijn recht sta wil ik ook niet ineens 2,89 teveel moeten betalen.
ik ben bij telfort onder bepaalde afspraken gebleven en daar zijn dingen (nog) niet van nagekomen.
ik vind dan ook dat je de prijs gewoon niet omhoog kan gooien en vraag mij af of dit bij meer mensen is gebeurd na de overnamen naar kpn ?
de klantenservice medewerker vertelde mij dat de pakketten nu eenmaal zo waren dat dit is wat we hebben en wat hun aanbieden voor dat bedrag. ook gaf hij aan dit niet te kunnen veranderen en dat niemand binnen kpn dit zou kunnen. persoonlijk vind ik dit grote onzin want een bedrag aanpassing kan gewoon gedaan worden.
als voor de contract overname naar kpn werd vermeld dat dit het nieuwe bedrag zou zijn dan was het prima geweest omdat het dan gecommuniceerd was. of je had de consument de gelegenheid moeten geven om tussentijds op te zeggen.
nu zie ik dit als een vorm van contractbreuk en wil dan toch graag dat het aangepast word.
word dit niet gedaan ga ik toch overstappen maar dan voel ik mij ook zeker niet verantwoordelijk en aansprakelijk voor het afkoop bedrag van het abonnement tot mei 2021. wanneer er een contractbreuk word gepleegd hoef ik daar als consument niet meer voor op te draaien. zo heeft een consument en zeker ook een bedrijf verantwoordelijkheden waar hun zich aan moeten houden.
maar toch zijn er hier dus mensen die het zelfde hebben mee gemaakt of ben ik dan toch zoals de helpdeskmedewerker vertelde de enigste persoon ?
m.v.g.
yaël