Skip to main content

Afgelopen zondag opeens geen internet en tv meer na een flinke donderslag. Via de site van kpn de stappen doorlopen onder kopje storing met als conclusie: probleem ligt niet in wijkcentrale maar specifiek op jouw adres. Dat was me al duidelijk want na navraag gedaan te hebben bij de buren, bleken zij geen problemen te hebben. Nou, monteurafspraak gemaakt online. Monteur kwam fijn direct de dag erna. Alles doorgemeten. ISRA en bekabeling is in orde. Waarschijnlijk modem defect. Monteur vervangt modem en alles functioneert weer. Monteur bedankt en hij vertrekt weer.

Uurtje later een mail van KPN mbt de kosten van de monteur: € 50

Mail luidt als volgt;

"Onze monteur heeft de werkzaamheden net bij u afgerond. U hebt het formulier van de werkzaamheden ondertekend."

De bon is echter niet ondertekend. Het vak van de handtekening is gewoon leeg. Mij is niks verteld over kosten en ik heb hier al helemaal niet voor getekend.

Tevens vind ik op de website van KPN bijgaande afbeelding. Duidelijk toch lijkt me?

er is hier geen sprake van extra service voor extra hulp maar het ging op om het oplossen van een storing. Het blauw omcirkelde deel van de foto dus. Aangezien het modem van KPN is en hier het probleem lag, ;ijkt mij de factuur voor € 50 volledig onterecht. Tevens gezien het feit dat ik nergens voor getekend heb, ben ik niet van plan dit bedrag te gaan betalen. Indien er sprake is van automatische incasso van dit bedrag zou ik het graag terug gestort zien worden.

Graag een reactie van KPN.

Met vriendelijk groet,

 

Kasper Ummels

 

Het kan ook niet zo zijn dat er kosten in rekening gebracht worden als de oorzaak de Experia Box blijkt te zijn geweest.

Ik ga er vanuit dat KPN dit netjes zal corrigeren.

Ik hoop dat er snel iemand van KPN zal reageren.


De monteur komt gratis langs als de storing bij KPN ligt, in dit geval ligt de storing niet bij KPN
Ik vind wel omdat je de modem in bruikleen hebt dat ze deze gratis moeten vervangen, en als er niet gesproken is over voorrij kosten dan dit ook niet betalen, je kunt dat niet zien online omdat je modem  stuk was en geen internet had.


De monteur komt gratis langs als de storing bij KPN ligt, in dit geval ligt de storing niet bij KPN

De storing lag wel bij KPN, blijkbaar zat deze in de Experia Box immers na vervanging van de Experia Box werkte alles weer.


Ik heb precies dezelfde ervaring zoal bij  Kasper, door onverklaarbare reden waren bij mij 1 handy en HP Laptop niet meer beschikbaar via WiFi door Experiabox V10. alle andere toestellen 2 tablets en 1 Handy werkten perfekt. Omdat ik mijn wachtwoord was kwijtgeraakt heb ik met KPN Klantenservice naar een oplossing gezocht , een week lang, systeem doormeten diversen herstarts door KPN en mij zelf maar de Experiabox kwam niet in fabrieksinstelling wat we ook probeerden. Heb toen als laatste middel een monteur gevraagd om ter plekke e.e.a. te kontroleren. Deze is gekomen ( 5 min werk Faktuur 50 euro). Hij weeft gewoon ingelogd op mijn IP met KPN standaard WW en ik kon zo alle instellingen zien n aanpassen maar ook mijn “eigen wachtwoord” zien. Dit zou ik volgens KPN na dit monteurs bezoek moeten aanpassen. Ik heb de monteurr gevraagd wat nu de oorzaak was, hij vertelde dat dit niet mijn schuld was maar bij  KPN lag. Ik moest ook geen werkbon ondertekenen. Kreeg wel enkele dagen later een kopie via KPN  voor 50 Euro ( waarvoor was toch een KPN probleem) maar de werkbon was getekend door monteur met “RIVM Corona”.  Wie slaat nu werkelijk hier een slaatje uit, waar is KPN mee bezig. Wie bij KPN gaat hier iets aan doen en leert er iets van vooral t.b.v hun eigen systeem KLANTEN SERVICE.   met vriendelijke groeten  John Snackers ( meer dan 40 jaren klant bij KPN )


@snackers-j bij u is de Experiabox dus niet vervangen? U kon niet inloggen, maar de monteur wel? Met alle respect, maar dan zou ik toch denken dat u wat verkeerd deed. Of niet?


@snackers-j bij u is de Experiabox dus niet vervangen? U kon niet inloggen, maar de monteur wel? Met alle respect, maar dan zou ik toch denken dat u wat verkeerd deed. Of niet?

Met alle respect maar…

Ik heb de monteurr gevraagd wat nu de oorzaak was, hij vertelde dat dit niet mijn schuld was maar bij  KPN lag.

 


Ja... ik kan me zomaar voorstellen dat zo'n monteur geen zin heeft om daar bij een klant een potje gaan staan te bekvechten over wiens schuld het is. Hij maakt gewoon rapportje op van wat die gedaan heeft. En ze moeten dan op kantoor bepalen of er betaald moet worden of niet. Dat is niet aan de monteur.


Nick 83    de monteur komt ter plekke kijken wat er mis is. want de klantenservice en ik kwamen er niet uit. uiteraard vraag ik de overigens vriendelijke monteur wat er mis gegaan is in het KPN WifI netwerk en dat heeft hij me kort en zakelijk uitgelegd. ik moet na die 5 minuten geen werkbon ondeterkenen en dat is nieuw voor mij. wanneer hij dan met RIVM CORONA achteraf heeft getekend, vind ik dat vreemd.

hoe dan ook het probleem van een niet werkende WiFi op twee van mijn toestellen is veroorzaakt door KPN en niet door mij.  de drie andere toestellen werkten normaal en hadden niet deze storing.

dat ik mijn wachtwoord kwijt was doet daar niet aan af, zou gewoon een Kostenloze service moeten zijn van  KPN  zoals dat ook bij anderen gebeurd indien je een wachtwoord kwijt bent.

zelf ben ik het met je eens dat niet de monteur bepaald wie wat betaald maar hoe krijg ik dan mijn case op de juiste plek bij KPN die dat beoordeeld??????????? laat het mij maar weten dan ga ik met hun in gesprek.   mvg  j. snackers

 


Een KPN medewerker reageert hier vanzelf. Al moet ik zeggen dat het momenteel soms erg lang duurt voordat er in sommige topics een KPN medewerker verschijnt 🤔


Nick 83   

Dit is nu precies het probleem bij KPN,

Wanneer je een technisch probleem hebt zoals ik moet jezelf heel vasthoudend zijn om ergens in jullie Klantenservice de weg te vinden en als je die denkt dan te hebben gevonden, iemand die echt goed is opgeleid en  weet wat service betekend. 

En ik weer zelf het initiatief  heb genomen om een monteur te laten kijken naar mijn Wifi probleem om dit op te lossen.

Moet ik nu weer in de wachtstand totdat er in het KPN systeem a.d.h.v. deze topic gaat beoordelen wanneer en hoe dit financiëel afgewikkeld wordt.

 

e.e.a. lijkt me toch verre van optimale service richting jouw klanten. 

 

Hier mag best wel eens een KPN manager naar kijken wat en hoe dit te verbeteren.

 

mvg  John Snackers 


En het blijft maar stil aan de zijde van KPN. Zoals verwacht. Morgen maar eens gaan bellen…...


Kasper veel sukses 


Opgelost! € 50 komt retour. Telefonisch contact gehad en medewerkster gaf aan dat voor modem wisselen een monteur niet noodzakelijk is en dat ik dus de kosten zelf zou moeten dragen.

Op mijn vraag hoe ik dan zelf zou moeten weten dat het modem de oorzaak was, zei ze dat ik had moeten bellen en men van afstand waarschijnlijk uit had kunnen lezen dat het aansluitpunt in orde was en dat het dus aan het modem zou moeten liggen.

 Toen ik aangaf dat op hun site bij het doorlopen van de probleemoplosser nergens staat dat men moet bellen om de mogelijkheden en opties te bespreken, maar er direct wordt doorgelinkt naar de afsprakenplanner met de monteur, kon ze niet anders dan mij gelijk geven. In de toekomst moest ik gewoon bellen alvorens een monteurafspraak te maken.

 

Eind goed al goed.


kasper Ummels,

Jij hebt nagenoeg hetzelfde meegemaakt . Mijn indruk is dat de manager van klantensevice  van KPN echt eens moet gaan kijken waar zij hun service kunnen verbeteren, mijnsinziens te beginnen bij een degelijke technische opleiding van het telefoon personeel .

 

Ik heb nu wel mijn Wifi op alle 5 aangesloten apparaten weer aan de “praat” met zelfde Experiabox V10 die eerder zelfstandig 2 toestellen afschakelde van Wifi en tot allergrootste verbazing door KPN ( op afstand) en later door mij niet meer in de fabrieksinstelling terug te brengen was, met alle bekende tips en trucks je kent ze wel , Reset modem , of stekker uittrekken of paperclip in gaatje stoppen. Hierop heeft de box wel gereageerd maar komt niet terug in de fabriekinstelling. 

 

Monteur heeft uiteindelijk via zijn laptop bedraad ingelogd in Experiabox met KPN wachtwoord de zaak weer in gang gebracht maar de experiabox is niet gekontroleerd of verwisseld dus hopenlijk blijft hij normaal functioneren.

Hij is notabene eigendom van KPN en wordt aan de klant ter beschikking gesteld. Dus misschien hadden ze deze box moeten meenemen om te onderzoeken waardoor e.e.a was gebeurd want daar kun je als KPN ook veel van leren denk ik dan.

fijn dat voor ons beiden geen kosten zijn ontstaan.