Skip to main content
Beantwoord

Finex V2 deurbel werkt, maar meldingen op telefoon komen soms niet binnen

• December 28, 2025
  • 6 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik heb een ander probleem met finex v2: heb deurbel aagesloten, verbonden met WiFi, de "binnenbel" doet het,  maar ik krijg soms wel bericht op mijn telefoon,  soms niet.  Als ik naast de deurbel sta,  maakt hij meteen verbinding met de deurbel en opent de app ook. Wat verder weg,  krijg ik soms wel soms niet een melding.  Soms wel een melding,  maar dan opent de app niet volledig en "zoekt" hij naar verbinding.  Als ik één keer naast de deurbel heb gestaan en dan gebeld heb,  dan werkt het weer een paar keer, ook als ik verderop sta.  Waar zit het probleem: in de verbinding bel + internet,  instelling(en) telefoon (samsung s25 fe),  instelling(en) internet/WiFi? Alvast dank voor alle hulp!

Beste antwoord door Arjan van KPN

Ik heb toch even een eigen topic voor je aangemaakt Ron, want anders liepen de twee issues een beetje teveel door elkaar heen. 

Je kunt nog even checken of het uitzetten van IPv6 effect heeft inderdaad. En in het vorige topic gaf ik Chief kina het advies om wat Wifi instellingen te proberen te veranderen. Dat kun jij ook proberen.

Probeer ook eens de Wifi instellingen op Wifi 5 compatibiliteit te zetten en de beveiliging op WPA2. Hieronder lees je hoe je dat kunt doen. 

Hopelijk helpt dit iets!

6 reacties

Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • December 28, 2025

Ik heb dat ook met Tapo, ondanks een Mesh-wifi. Mijn deurbel "slaapt", totdat ie "gewekt" wordt. Als er geen aanleiding is voor activatie, is er volgens mij ook een "slapende" wifi verbinding. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 28, 2025

Ok, maar de vraag is dan: hoe maak/houd je een wifi- verbinding "wakker"?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 29, 2025

Heb je de batterijbesparing van de app ook uitgezet? En even gekeken naar alle rechten die de Finex app heeft? Daar kun je misschien wat vinden om altijd een melding te ontvangen ​@RonZg.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Batterijbesparing staat uit. Het lijkt alsof WiFi af en toe wegvalt.  Als ik vlakbij de videobel sta, krijg ik keurig een melding op mijn telefoon.  Als ik de videobel daarna probeer, werkt het ook een paar keer. Als ik enkele uren later weer probeer,  werkt wel de binnenbel, maar krijg ik geen melding op telefoon.  Ook als ik via mijn tv internet wil gebruiken,  krijg ik eerst een melding dat wifi niet verbonden is, als ik dan handmatig verbind met WiFi,  werkt het weer.  Ligt het misschien aan de router (Sagemcom v12)? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 29, 2025

Op aanraden van iemand heb ik IPv6 uitgezet.  Heeft dat invloed, is dat slim?  

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Ik heb toch even een eigen topic voor je aangemaakt Ron, want anders liepen de twee issues een beetje teveel door elkaar heen. 

Je kunt nog even checken of het uitzetten van IPv6 effect heeft inderdaad. En in het vorige topic gaf ik Chief kina het advies om wat Wifi instellingen te proberen te veranderen. Dat kun jij ook proberen.

Probeer ook eens de Wifi instellingen op Wifi 5 compatibiliteit te zetten en de beveiliging op WPA2. Hieronder lees je hoe je dat kunt doen. 

Hopelijk helpt dit iets!