Skip to main content
Vraag

FortiClient VPN werkt niet op thuisnetwerk en klantenservice kan niet helpen

• July 2, 2025
  • 7 reacties
  • 101 keer bekeken

Sinds vandaag klant bij KPN. Ik ben niet technisch onderlegd, weet alleen dat mijn VPN (FortiClient) niet werkt op mijn KPN netwerk -- en dat de Klantenservice niet kan/wil helpen, dus ik hierheen wordt gestuurd. Dus: zonder enorm technische uitleg en een duidelijk stappenplan: hoe kan ik dit werkend krijgen? Wifi werkt overigens wel gewoon. Bedankt!

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 2, 2025

Beste ​@KR01 welkombij KPN en het forum.

Waarom wil je een VPN gebruiken,voor versleutelde verbinding met het werk al je thuis werkt?

KPN ondersteunt inderdaad geen eigen software, daarvoor kun je terecht op dit forum of bij de helpdesk van de betreffende software.

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen met welke firmware?

ga naar 192.168.2.254 en je ziet het inlogscherm met de betreffende firmwareversie.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Deze hebben we nodig om te verbinden met een remote desktop. Werkgever zit in het buitenland. Wisselen van VPN kan niet. Deze zelfde VPN werkt wel voor andere collega's (werkzaam buiten Nederland), en werkt gewoon ook op onze computer zodra wij in het buitenland zijn. Voorheen werkte het ook bij KPN (dat gebruikten we soms bij onze buren), bij Odido (onze oude provider) al een tijd niet. Daarom zijn wij overgestapt. Maar sinds kort werkt het ook niet meer bij onze KPN-buren, en dus ook niet bij ons. We hebben een zwarte KPN Box 12b, van Sagemcom. Firmwareversie: V12.C.25.06.06

• July 10, 2025

Sagemcom. Firmwareversie: V12.C.25.06.06

Ok. Ga naar de firewall en zet deze op Standaard.

Misschien lukt het dan wel.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Ik heb de firewall instellingen eerst al op ‘Standaard’ gezet, en toen op ‘Aangepast’ en daarbij alles toegelaten. Computer opnieuw opgestart, toen weer getest. Maar dit werkt ook niet. Ik kan voor a.s. maandag ons abonnement bij KPN nog opzeggen, anders zitten we een jaar vast aan een internetabonnement waarbij we ons werk niet kunnen uitvoeren..

• July 10, 2025

Firewall op Standaard laten staan. 

Je zou ipv6 uit kunnen zetten in de webinterface. Misschien helpt dat? Pc opnieuw opstarten kan geen kwaad.

Werk je bekabeld rechtstreeks op de box?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Als ik Standaard selecteer krijg ik geen opties om iets met ipv6 te doen, zie onderstaand. Als ik op ‘Aangepast’ klik, opent onder ipv6 een lijst, waarvan enkele schuifjes op groen staan. Die kan ik dus alleen allemaal uitzetten als ik de instellingen op ‘Aangepast’ zet. 

We werken niet met een kabel, maar hebben dit wel geprobeerd om te zien of het enig verschil zou maken, maar dit was niet het geval.

• July 11, 2025

Ipv6 uitschakelen doe je onder Internetverbinding > IPv6.

Â