Skip to main content

Afgelopen woensdag 9 september kregen we een foutmelding F 143, welke we al eens eerder hebben gehad maar die we toen nog konden oplossen. Dit keer lukte het niet en hebben we contact gezocht met de helpdesk en die hebben op afstand alles door gemeten, maar konden niets vinden wat dit kon veroorzaken.
 
Omdat het lampje op de Experia Box v10a rood bleef branden werd besloten om deze te vervangen, wat de volgende dag ook gebeurde. 
Na deze geïnstalleerd te hebben bleek dat de problemen nog niet opgelost waren. We hadden op dat moment geen TV, Internet, Wifi en Telefoon. 

Vrijdag zijn we met dit probleem verder gegaan en opnieuw alles aangesloten inclusief de verbindingsets DVS650 (2 stuks) en weer kregen we een foutmelding, maar nu met een ander cijfer dat ik me niet meer herinner. 
Bij de DVS650 hebben we de handelingen uitgevoerd zoals beschreven, dus een tijdje uit het stopcontact en daarna samen er in en middels het "knopje” aan de zijkant resetten, maar niets hielp. 
Bij de ene DVS branden wel de 2 buitenste lampjes en bij de andere maar één van de buitenste lampjes. Ik vermoed dus dat hier een storing in zit. Ondanks dat van de nieuwe Experia Box ook constant het lampje rood brand (bij in werking stellen brand hij maar even groen) had ik wel weer internet. 

Een kennis van ons raadde ons aan om een rechtstreekse verbinding aan te brengen tussen de Experia Box en de TV en ja ook die verbinding werkte zodat we dat weer hadden, maar dit is nu niet zoals we het hebben willen met een kabel over de vloer. De telefoon werkt overigens nog steeds niet en ook niet de Wifi voor de draadloze verbinding met de laptop en dat blijft ook heel erg vervelend. Graag zouden we een oplossing voor deze problemen.

 

 

admin: opmaak
*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid 

Hoi @rhelmig, welkom op het forum! Als op je DVS650 het rechterlampje (netwerk) niet brandt krijgt deze adapter geen signaal binnen door de netwerkkabel die er onderin in zit. 
Zolang je nog rode lampjes op je experiabox hebt branden zit de storing en waarschijnlijk de oplossing eerder daarin.
Inmiddels zijn we natuurlijk al weer een paar dagen verder. Ervaar je nog steeds deze problemen?
Ik kijk anders graag even met je mee!
​​​​​Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


@rhelmig  ik heb niets meer van je gehoord, heb je nog een oplossing kunnen vinden?