Skip to main content
Vraag

Foutcode 303 op VIP5202 die op fritzbox aangesloten is

• 20 februari 2025
  • 12 reacties
  • 145 keer bekeken

Sinds kort glasvezel. Mijn opzet is: vanaf de glasvezel aansluiting in meterkast een cat6 kabel naar frizbox in woonkamer. Als ik nu een kabel cat5 naar mijn tv ontvanger (vip 5202) aansluit krijg ik geen kabelverbinding, alleen wifi. Zonder kabel krijg ik een foutcode 303 terwijl wifi aanstaat? Wat doe ik fout?

12 reacties

• 8462 reacties
  • 20 februari 2025

Beste ​@Petergonio de kabel naar je tv-decoder moet minimaal kwaliteit CAT5e zijn en niet CAT5.

Fout 303 betekent tv-decoder heeft geen verbinding met de modem.

Zie onderstaande link voor een oplossing:

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-303

Wifi heeft niets met je tv-decoder te maken, die kan alléén bekabeld werken met de juiste kwaliteit kabel zoals eerder beschreven en niet via wifi.

Succes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025

Dank voor je snelle antwoord Jan. Dus deze kabel zorgt er dus voor dat ik alleen via wifi tv kan kijken?
Ik ga sowieso een andere kabel kopen.

• 3518 reacties
  • 20 februari 2025
JanD schreef:

Beste ​@Petergonio de kabel naar je tv-decoder moet minimaal kwaliteit CAT5e zijn en niet CAT5.

Dat zou niet hoeven. De tv ontvanger van KPN is toch maar 100 mbit. Dan is cat 5 zonder e al prima.

• 3518 reacties
  • 20 februari 2025
Petergonio schreef:

Als ik nu een kabel cat5 naar mijn tv ontvanger (vip 5202) aansluit krijg ik geen kabelverbinding, alleen wifi.

De 5202 ondersteund helemaal geen WiFi. Dus je kan nooit WiFi hebben bij deze box.

Hoe kom je erbij dat je WiFi hebt? Doet de tv het? Kan je tv kijken?

• 8462 reacties
  • 20 februari 2025
Petergonio schreef:

Dank voor je snelle antwoord Jan. Dus deze kabel zorgt er dus voor dat ik alleen via wifi tv kan kijken?
Ik ga sowieso een andere kabel kopen.

Beste ​@Petergonio deze kabel zorgt ervoor dat je bekabeld via de 5202 kunt kijken.

Nogmaals, de 5202 ondersteunt alleen bekabeld kijken en niet draadloos via wifi.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025

​@Marlon92 ik kijk nu tv via wifi, als ik de kabel uit de ontvanger haal krijg ik de foutmelding. Is via een switch een kabel naar de tv te doen een idee? Wil ook de ps5 bekabelen

• 8462 reacties
  • 20 februari 2025

Wat voor zenders zie je dan als je tv via wifi kijkt buiten de decoder om ​@Petergonio ???

Een switch met 5 of 8 poorten kan, mits deze igmp snooping ondersteunt, anders werkt de 5202 niet goed.

• 3518 reacties
  • 20 februari 2025
Petergonio schreef:

​@Marlon92 ik kijk nu tv via wifi, als ik de kabel uit de ontvanger haal krijg ik de foutmelding.

Hoe kom je er dat je WiFi gebruikt? Waar zie je dat aan?

Welke afstandsbediening gebruik je? De witte KPN afstandsbediening? 

Petergonio schreef:

Is via een switch een kabel naar de tv te doen een idee? Wil ook de ps5 bekabelen

Ja dat is prima. Maar dan wel 1 die igmp snooping ondersteund. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025

​@Marlon92 de witte voor tv , de andere voor netflix apps enzo

• 3518 reacties
  • 20 februari 2025
Petergonio schreef:

​de witte voor tv ,

Dan kijk je dus via de tv ontvanger van KPN. En dus bekabeld. 

Petergonio schreef:

de andere voor netflix apps enzo

Dan kijk je via de tv zelf. Dat zal een smarttv zijn waar de Netflix app op staat. De tv zelf zal waarschijnlijk via WiFi aangesloten zijn. Je maakt hierbij dan geen gebruik van de tv ontvanger van KPN. 

Voor de duidelijkheid: de tv krijgt geen internet via de tv ontvanger van KPN. De tv heeft een eigen verbinding met internet nodig. Bij jou zal die dat via WiFi hebben.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 februari 2025

​@Marlon92 kijk nou wordt het duidelijk idd, thanx

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7005 reacties
  • 24 februari 2025

Hoi Peter! Welkom op de Community van KPN, ik zie dat je erg goede tips hebt gekregen van Marlon en Jan, dank daarvoor. Is alles nu een beetje duidelijk? Werkt alles inmiddels naar wens?

Reageer