Skip to main content

Mijn Fritz!Box 7390 werkt niet meer na de upgrade van de Experiabox V10. Ik ben een Telfortklant en ga nu over, zo vermoed ik, naar het KPN netwerk.

Ik heb die Fritz!Box ooit zelf gekocht, dus ik kan ermee doen en laten wat ik wil… maar een KPN profiel zit er niet op, dus dat kan ik niet selecteren. Ik wil toch echt die Fritzbox gebruiken, want mijn draadloze deurbel weigert om een ander WiFi netwerk te accepteren en dat ding zit zo ingepakt dat ik niet meer bij het reset-knopje kan om ‘m een ander netwerk te leren.

Ik vermoed dat het het handigste is om de Fritz opnieuw te flashen zodat ik dat KPN profiel kan kiezen, maar waar kom ik aan die firmware? Of is dit ding nu definitief onbruikbaar geworden?

Ik denk niet dat ie nog bruikbaar is op de huidige verbinding, de 7390 is al een oud model die al ruim 2.5 jaar niet meer onderhouden wordt. Met andere woorden: er is geen nieuwe firmware te downloaden. 

Mogelijk zou je een optie hebben om een handmatig profiel in te stellen maar geen idee of dat kan. Helaas is ie ook niet als router te gebruiken achter de Experiabox door het gebrek van een WAN-poort.

Doordat ie niet meer onderhouden wordt is het nog maar de vraag hoe veilig dat ding eigenlijk nog is, als er een lek gevonden wordt dan wordt dat niet meer gedicht. 

 

Ik zou dan eigenlijk ook het advies willen geven om het voor nu even te doen met de V10 en een 7590 aan te schaffen, of deze bij KPN huren, dat komt inclusief het Service Plus pakket.


Dat ding heeft toch gewoon een ingebouwde updatefunctie? Gewoon op een knopje drukken en gaan toch?


Een factory reset van je modem kan wellicht werken, worst case scenario is ie overleden en kan je het modem het beste vervangen met een Experiabox of een Fritzbox via KPN (Of een zelf aanschaffen, uiteraard kan KPN de dienstverlening op een zelf aangeschaft modem niet garanderen). 


@Matthijs_1971 welke firmware zit er nu op de 7390?

Dat zal iets van 6.xx of zo zijn en dan gaat het niet werken met KPN. Zoals eerder aangegeven is dit model flink verouderd en krijgt geen updates meer. Hierdoor mis je (veel) functies en qua beveiliging loop je flink achter. Ik weet niet hoe je netwerk er verder uit ziet (repeaters) of gebruik je alleen de 7390. Het beste is om hem te vervangen door een 7590 (huur of koop). 


Inderdaad, die 7390 is verouderd, er komen geen updates meer voor uit. Ik kan allerlei profielen instellen, maar KPN zit er niet bij. Dit wordt gewoon eindeloos zoeken zo. Ik heb de 7390 uit gezet en vervangen door de Experiabox. De deurbel heb ik los gewrikt en gereset, die zit nu dus op het netwerk van de Experia. Bedankt voor jullie hulp en advies.


Inderdaad, die 7390 is verouderd, er komen geen updates meer voor uit. Ik kan allerlei profielen instellen, maar KPN zit er niet bij. Dit wordt gewoon eindeloos zoeken zo. Ik heb de 7390 uit gezet en vervangen door de Experiabox. De deurbel heb ik los gewrikt en gereset, die zit nu dus op het netwerk van de Experia. Bedankt voor jullie hulp en advies.

Kijk even hoe de Experiabox je bevalt, zeker als je de stabiliteit van de Fritz!Box gewend bent. Soms gaat het goed maar regelmatig ook niet (naar wat ik hier op het forum lees). Ik hoop overigens dat je geen V10a hebt maar inderdaad een V10. Die laatste is de beste en meest stabiele die KPN in het programma heeft.