Skip to main content

Eigenlijk is het heel makkelijk.

Kan de Fritzbox 7583 op heel eenvoudige wijze worden gecombineerd met de KPN superwifipunten?

 

Ik heb deze wifipunten al, werkt fijn. Maar geen zin om nieuw systeem aan te schaffen omdat ik mogelijk de 7583 wil

De "super"WiFi zal werken achter een FRITZ!Box maar het zal geen Mesh systeem vormen dat gecombineerd is met de wifi van de FRITZ!Box zelf.

Als je de wifi van de FRITZ!Box zelf aan laat staan dan kan dat dus betekenen dat apparaten verbonden blijven met de FRITZ!Box op plekken waar de wifi van een "super"WiFi sterker is.

Wil je optimaal wifi Mesh dan zal.je moeten kiezen voor de FRITZ!Repeater.


Ze werken wel. Alleen werkt het wifi van de fritzbox niet samen met het wifi van de SuperWifi's. Misschien zal het soms zo zijn dat je mobiel aan de fritzbox blijft "plakken" terwijl je al dichterbij de SuperWifi's bent. Of andersom.


Ok. Het werkt, maar het werkt niet zoals iemand zou willen. Je hebt dan 2 wifinetwerken naast elkaar? Of de fritzbox gaat geen mesh aan met de superwifipunten?


Ok. Het werkt, maar het werkt niet zoals iemand zou willen. Je hebt dan 2 wifinetwerken naast elkaar? Of de fritzbox gaat geen mesh aan met de superwifipunten?

De FRITZ!Box gaat geen Mesh aan met de "super"WiFi's.


Als je ze beiden dezelfde naam geeft, dan heb je gewoon 1 netwerk. Kan zomaar zijn dat je er niets van merkt. Ik heb 2 SuperWifi's, 2 Experia WiFi's en 2 TP-Link EAP225. Die TP-Links werken ook niet samen met die punten van KPN. Maar het gaat hardstikke goed, ik merk er nooit wat van.


Thnx. Maar ik heb niet voor niks superwifi, ik wil nl. een meshnetwerk.


Ok 👍


Als je ze beiden dezelfde naam geeft, dan heb je gewoon 1 netwerk. Kan zomaar zijn dat je er niets van merkt. Ik heb 2 SuperWifi's, 2 Experia WiFi's en 2 TP-Link EAP225. Die TP-Links werken ook niet samen met die punten van KPN. Maar het gaat hardstikke goed, ik merk er nooit wat van.

Serieus zoveel ap's en wifi ssid naast elkaar en dan werkt het hartstikke goed? Dus al je bandbreedte wordt nu over 6 accesspoints verspreid en dat werkt goed? Bijzonder!


Als je ze beiden dezelfde naam geeft, dan heb je gewoon 1 netwerk. Kan zomaar zijn dat je er niets van merkt. Ik heb 2 SuperWifi's, 2 Experia WiFi's en 2 TP-Link EAP225. Die TP-Links werken ook niet samen met die punten van KPN. Maar het gaat hardstikke goed, ik merk er nooit wat van.

Serieus zoveel ap's en wifi ssid naast elkaar en dan werkt het hartstikke goed? Dus al je bandbreedte wordt nu over 6 accesspoints verspreid en dat werkt goed? Bijzonder!

 

En nee als je ze beide hetzelfde naampje geeft heb je niet 1 netwerk en zeker al geen mesh. Dit is niet zoals je het wilt.

 


Als je ze beiden dezelfde naam geeft, dan heb je gewoon 1 netwerk. Kan zomaar zijn dat je er niets van merkt. Ik heb 2 SuperWifi's, 2 Experia WiFi's en 2 TP-Link EAP225. Die TP-Links werken ook niet samen met die punten van KPN. Maar het gaat hardstikke goed, ik merk er nooit wat van.

Serieus zoveel ap's en wifi ssid naast elkaar en dan werkt het hartstikke goed? Dus al je bandbreedte wordt nu over 6 accesspoints verspreid en dat werkt goed? Bijzonder!

 

En nee als je ze beide hetzelfde naampje geeft heb je niet 1 netwerk en zeker al geen mesh. Dit is niet zoals je het wilt.

 

 

De SuperWiFi's en de Experia WiFi's werken gewoon samen hoor, dat is dus al 1 netwerk. Dus wat je bedoelt met "zoveel naast elkaar" begrijp ik ff niet.


Als je ze beiden dezelfde naam geeft, dan heb je gewoon 1 netwerk. Kan zomaar zijn dat je er niets van merkt. Ik heb 2 SuperWifi's, 2 Experia WiFi's en 2 TP-Link EAP225. Die TP-Links werken ook niet samen met die punten van KPN. Maar het gaat hardstikke goed, ik merk er nooit wat van.

Serieus zoveel ap's en wifi ssid naast elkaar en dan werkt het hartstikke goed? Dus al je bandbreedte wordt nu over 6 accesspoints verspreid en dat werkt goed? Bijzonder!

 

En nee als je ze beide hetzelfde naampje geeft heb je niet 1 netwerk en zeker al geen mesh. Dit is niet zoals je het wilt.

 

 

De SuperWiFi's en de Experia WiFi's werken gewoon samen hoor, dat is dus al 1 netwerk. Dus wat je bedoelt met "zoveel naast elkaar" begrijp ik ff niet.

 

Samenwerken geloof ik wel. Maar het is geen mesh


Bij KPN word dat samenwerken gezien als mesh. En nee, puur technisch gezien is dat geen mesh. Maar volgens mij is dat een heel andere discussie. Het werkt in ieder geval gewoon goed.


Bij KPN word dat samenwerken gezien als mesh. En nee, puur technisch gezien is dat geen mesh. Maar volgens mij is dat een heel andere discussie. Het werkt in ieder geval gewoon goed.

Nou nee, want de superwifipunten met de experiabox is een echte mesh


Gewoon de WiFi op de Fritzbox uitzetten. Uiteindelijk gebeurd dat op de Experia box V10 ook. De super WiFi's vormen dan zelf het mesh netwerk.


Ik kaap even dit onderwerp, maar is voor verdere info. Sorry

 

Ok. Maar als ik de wifi uitzet op de fritzbox (in mijn situatie kan dat, heb dat nu ook met de V10 van Experia) dan heb ik toch wel gewoon 1 meshnetwerk?

Maar hoe stel je de eerste installatie in dan van de superwifi? Want bij de experia was dat gewoon een kwestie van even op de experia aansluiten. Alles ging dan vanzelf?


Zelfde idee, @maartend, inpluggen en het werkt.

Wat de Superwifi's doen bij aansluiten op een Experia Box is die wifigegevens overnemen qua SSID en wachtwoord. En vervolgens afhankelijk van welke Experia Box het is zetten ze die wifi uit, of gaan ze er mee meshen. Ik weet niet helemaal zeker of ze bij een F!B ook het daar ingestelde SSID en wachtwoord overnemen. Als dat niet zo is, dan kun je de gegevens gebruiken die op de sticker staan van de eerste Superwifi die je aansluit (want die wordt Master). 


Zelfde idee, @maartend, inpluggen en het werkt.

Wat de Superwifi's doen bij aansluiten op een Experia Box is die wifigegevens overnemen qua SSID en wachtwoord. En vervolgens afhankelijk van welke Experia Box het is zetten ze die wifi uit, of gaan ze er mee meshen. Ik weet niet helemaal zeker of ze bij een F!B ook het daar ingestelde SSID en wachtwoord overnemen. Als dat niet zo is, dan kun je de gegevens gebruiken die op de sticker staan van de eerste Superwifi die je aansluit (want die wordt Master). 

Thnx. Dus blijft een piece of cake. Maar in situatie 2 betekend dit dus dat ze helemaal niet meer allemaal aan het modem moeten worden aangesloten, toch?


Ik heb nog even bevestiging dat Superwifi géén gegevens overnemen van een FRITZ!Box, dus je zult de Superwifi dan dus inderdaad handmatig moeten instellen. Verder geldt qua aansluiten hetzelfde als op een Experia Box. De eerste moet altijd bekabeld, zodat deze verbinding heeft met internet. Aanvullende Superwifi kunnen draadloos, nadat je ze hebt ingesteld op hetzelfde SSID als de master.