Skip to main content

Hallo,

 

Bij vele websites zit een translator in.

Nu heb ik van mijn Fritz!Box 7590 echt heel veel last dat ik nu automatisch naar de duitse versie van alle sites wordt geredirect.

Denk bijv aan Microsoft, of een Asus website.

Het is heel iritand en ik heb me regio en taal in de fritzbox op Nederlands staan. Dus momenteel ben ik hulpeloos.

 

Kan iemand me helpen?

@Julian Borghuis 

Translator gaat via de browser.
( Google Chrome )

Of als jij een vpn gebruikt ( Duitsland )
kan natuurlijk ook.
( dan heb je een Duits ip adres )


heb ik niet.

 


Ik zou eens nagaan welke regiovoorkeur je computer enz hebben. In het oosten van het land heb je misschien kans dat KPN je deels via Duitsland routeert, dan ziet de AVM hoofd toegang dat, en wordt je automatisch naar de DE site geleidt. Kan lastig iets aan te doen zijn, je kan expliciet een VPN in Amsterdam nemen misschien, maar dan nog is de detail documentatie van AVM in het Duits. Maar als je niet al te diepgaande technische zaken wilt weten, die zijn er zeker in meerdere talen, ook in NL. Ik vervang soms met de hand in de website URL b.v. de_de in nl_nl enz, werkt niet overal en altijd, maar vaak wel. Ook cookies wissen of manipuleren wil nog wel eens helpen.


Woon in Rijssen (Overijssel) dus wss wel.

 

ik weet dat je de url kan veranderen maar het is kei iritant want sommige websites sturen je dan weer naar de als je naar een andere page gaat...


Hallo @Julian Borghuis , beter opletten op school tijdensde Duitse taalles:stuck_out_tongue_winking_eye:


Hallo @Julian Borghuis , beter opletten op school tijdensde Duitse taalles:stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb ik niet op VMBO speciaal onderwijs :grinning:


Hallo @Julian Borghuis , beter opletten op school tijdensde Duitse taalles:stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb ik niet op VMBO speciaal onderwijs :grinning:

Hallo @Julian Borghuis , dan neem je het als extra vak via een taalinstituut bijvoorbeeld.:relaxed:

Ik neem aan dat je wĕl Engels kent, want de meeste ICT-termen zijn in het Engels.

 


Hallo @Julian Borghuis , beter opletten op school tijdensde Duitse taalles:stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb ik niet op VMBO speciaal onderwijs :grinning:

Hallo @Julian Borghuis , dan neem je het als extra vak via een taalinstituut bijvoorbeeld.:relaxed:

Ik neem aan dat je wĕl Engels kent, want de meeste ICT-termen zijn in het Engels.

 

engels zeker. maar dat neemt niet toe dat het zo iritand is hahahaha


Hallo @Julian Borghuis , beter opletten op school tijdensde Duitse taalles:stuck_out_tongue_winking_eye:

Heb ik niet op VMBO speciaal onderwijs :grinning:

Hallo @Julian Borghuis , dan neem je het als extra vak via een taalinstituut bijvoorbeeld.:relaxed:

Ik neem aan dat je wĕl Engels kent, want de meeste ICT-termen zijn in het Engels.

 

engels zeker. maar dat neemt niet toe dat het zo iritand is hahahaha

Ja het is en kan vooral erg irritant zijn. In Duitsland krijg en heb je op werk vaak standaard een duits toetsenbord. En in het verleden hadden wij bij de opleiding (Enschede) Atari computers, Compleet duits. Dat was wel lastig als je duits als vak had/hebt laten vallen.


De FRITZ!Box kan hier eigenlijk geen rol in spelen.

Ervaar je dit op alle apparaten of op een specifiek apparaat?


De FRITZ!Box kan hier eigenlijk geen rol in spelen.

Ervaar je dit op alle apparaten of op een specifiek apparaat?

Alle met de experia had ik dit niet


Dat zou echt absoluut niet mogen gebeuren.

Als je de Experia Box weer even terugplaatst, is het probleem dan weer weg?

Als dat het geval is, dan zou de FRITZ!Box voor mij ineens een NO GO gebied gaan worden want dat zou betekenen dat hij iets met deep packet inspection doet en dat zou zeer bedenkelijk zijn.


Dat zou echt absoluut niet mogen gebeuren.

Als je de Experia Box weer even terugplaatst, is het probleem dan weer weg?

Als dat het geval is, dan zou de FRITZ!Box voor mij ineens een NO GO gebied gaan worden want dat zou betekenen dat hij iets met deep packet inspection doet en dat zou zeer bedenkelijk zijn.

heb ik moeten inleveren die experiabox he


Dus je huurt de FRITZ!Box van KPN.

Heb je al contact gehad met de tech desk?


Interessant en zeer vervelend.

Ik heb op dit forum berichten gezien over omgeleid verkeer via duitsland, daar hadden computerspelletjes last van wegens meer vertraging, 'keb geen idee verder.

Verder, wat voor apparaat/OS gebruik je, daar zie ik nog niets over.

Wat me mateloos irriteert in windows, die gaat op basis van je IP adres doen "wat goed voor je is", je land taal ipv engels,(of andere taal).
Onlangs een computer "voor er bij" geïnstalleerd met W10, ALLES op engels gezet, en wat denk je, het kreng gaat toch weer nederlands spuwen.
Ik heb het voorlopig opgegeven, het is maar om dingen te testen voor anderen. Maar ik heb veel in andere landen gewerkt met anderstaligen en dan hadden dit probleem ook vaak, en dan ook nog in talen die ik niet begrijp.

Maar, ik draag maar wat aan.
Aan de fritzbox kan het nmi niet liggen, althans, ik heb dat nooit meegemaakt in de vele jaren dat ik een fritzbox gebruik, ingesteld op engels :-)
Dat zegt natuurlijk nog niets, er kan weer iets "handigs" verzonnen zijn bij de programmeurs.


Dus je huurt de FRITZ!Box van KPN.

Heb je al contact gehad met de tech desk?

nope forum dfasct ik dat het beter was

Interessant en zeer vervelend.

Ik heb op dit forum berichten gezien over omgeleid verkeer via duitsland, daar hadden computerspelletjes last van wegens meer vertraging, 'keb geen idee verder.

Verder, wat voor apparaat/OS gebruik je, daar zie ik nog niets over.

Wat me mateloos irriteert in windows, die gaat op basis van je IP adres doen "wat goed voor je is", je land taal ipv engels,(of andere taal).
Onlangs een computer "voor er bij" geïnstalleerd met W10, ALLES op engels gezet, en wat denk je, het kreng gaat toch weer nederlands spuwen.
Ik heb het voorlopig opgegeven, het is maar om dingen te testen voor anderen. Maar ik heb veel in andere landen gewerkt met anderstaligen en dan hadden dit probleem ook vaak, en dan ook nog in talen die ik niet begrijp.

Maar, ik draag maar wat aan.
Aan de fritzbox kan het nmi niet liggen, althans, ik heb dat nooit meegemaakt in de vele jaren dat ik een fritzbox gebruik, ingesteld op engels :-)
Dat zegt natuurlijk nog niets, er kan weer iets "handigs" verzonnen zijn bij de programmeurs.

windows 10, android 10


Dus je huurt de FRITZ!Box van KPN.

Heb je al contact gehad met de tech desk?

nope forum dfasct ik dat het beter was

Dat is natuurlijk een zeer valide gedachte. :wink:

Toch zou ik in dit geval wel eens willen "testen" of de tech desk de oorzaak weet te achterhalen. :sunglasses:


Reageer