Skip to main content

Ik heb 3 weken terug en NVR van Hikvision aangeschaft en het zit aangesloten op de Experiabox 12. Na Hik-Connect geactiveerd te hebben en de NVR aan de app gekoppeld te hebben, kan ik met geen enkele browser in de NVR inloggen.

Ik heb zelfs de Experiabox 12 gereset het leek even of mijn problemen weg waren, maar helaas. Kan een Fritzbox echt het probleem oplossen? Het bedrijf, waar ik de NVR kocht heeft vandaag samen met mij de hele dag testen uitgevoerd en we denken dag het in de router zit maar wat dit dan is, geen idee.

Ik baal hier enorm van want het spul is nieuw even als de HDD's die er in zitten. En als je iets nieuws heb dan moet het naar gevoel werken en niet drie weken stress ervan ervan hebben.

ik overweeg de Experiabox 12 terug te sturen naar KPN en bij bol.com een AVM FRITZ!Box 7590 - Router - Dual-band - 2600 Mbps, aan te schaffen. Maar dan zit ik waarschijnlijk weer met het gedonder om internet en iTV in te stellen (telefoon heb ik niet). Of kent KPN hierin hulp?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. Afgesplitst van dit topic

Experiabox 12 terugsturen zou je niet moeten doen.  Het is “bruikleen” apparatuur.
Mocht er storing zijn aan je netwerk, heb je die Experiabox 12 nodig.  Want KPN geeft alleen support op eigen gebruikte spullen, en kan alleen in diens eigen apparatuur “terugkijken” of alles functioneert.

Je zou wel een eigen router kunnen overwegen om aan te sluiten.
Wat voor aansluiting heb je, VDSL of glasvezel?
(Het AVM FRITZ!Box 7590 model ondersteunt beide soorten connecties).

In de AVM FRITZ!Box 7590 kun je een “KPN” profiel kiezen voor connectie.
Een makkelijke keuze om het werkend te krijgen, zonder moeilijke instellingen.


Mocht je intentie hebben om een eigen fritzbox aan te schaffen, dan ben je wel verlost van de kpn modems/software. Ik vermoedt in deze dat jou Hikvision spul alleen werkt op 2.4GHz? Kan dat kloppen? de Box 12, heeft geen losse netwerken meer (kpn is wel bezig met een update hiervoor, maar dit kan nog erg lang duren) de Box12 is nu zo ingeregeld, dat beide frequenties behoren samen te werken, en dat hebben ze nu niet goed voor elkaar gekregen, met jou zijn er meer mensen met dit soort situaties. 

Hou de Box12 lekker in de doos op zolder ofzo. En voordat jij de Fritzbox installeert moet je die even bekabeld aan je computer/laptop hangen, om dan eerst het kpn profiel in te stellen. Dit kan in het modem zo aangeklikt worden, hoef je geen 5 euro per maand voor te betalen. 

Verwijder dan de box 12 en sluit je fritzbox aan. Vervolgens kun je je ‘eigen’ netwerken zowel op de 2.4GHz als op de 5GHz instellen. En dan werkt alles wel weer zoals het hoort. 

 

Voor wat betreft support, KPN kan mét een fritzbox tot aan het modem de lijn meten bij eventuele problemen. Niet tot in het modem. Want bij een Fritzbox, of ander merk, is het vanaf daar geheel voor jezelf. 


Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik bewaar dan de EB12. Ik heb internet en itv via de oude telefoonkabel, dat heet dacht ik dan ADSL (123dn en 33up). Ik overweeg de de pair bonding aan te vragen. Trouwens ik heb nu ook superwifi.

Met de FB7590 heb je geen superwifi (wifi 6) en ik meende ook geen mogelijkheid tot pair bonding.

 

Mijn hikvision spul heb ik niet op wifi staan alles is PoE bedraad. Ik lees verders in jullie antwoorden wel positieve voordelen, maar de vraag blijft, lost een aanschaf van een FB7590 mijn probleem op. En klopt het dat pairbonding niet mogelijk is?

 

Dat de FB geen wifi6 heeft boeit me tot nu toe niet alles werkte prima met AC wifi


Met de FB7590 heb je geen superwifi (wifi 6) en ik meende ook geen mogelijkheid tot pair bonding.

Het model FB 7583 VDSL heeft die mogelijkheid wel tot pair bonding.
Maar er staat wel een vreemde melding bij “Exclusief bij de provider".
Of die alleen via een provider is te betrekken en niet te koop???
https://nl.avm.de/producten/avm-productvergelijking/fritzbox/alle-aansluitingen/

Vind overigens wel een prijs bij “Tweakers Pricewatch”
En een leverancier < “Expert” > → wel een prijzig modelletje.
Zie opmerking. Niet geschikt voor “ADSL” bij “Garantie en bijzonderheden” onderaan (openklappen):
https://tweakers.net/pricewatch/1442494/avm-fritzbox-7583/specificaties/

Omdat je schrijft dat je 123 Mbps download hebt en 33 Mbps upload,
is dat in ieder geval géén ADSL, maar VDSL.


In de Duitse beschrijving zie je een “Y-kabel” voor pair-bonding bij de verpakking:
https://www.netcologne.de/privatkunden/hilfe/router-einrichten/fritzbox-7583


Hi @DREW-ONE! We hebben al even niets meer van je gehoord. Heb je nog iets aan het advies van @Babylonia gehad?


De tips van de Fritsboxen, hou ik nog even in gedachten. Want ik ontvang binnenkort een nieuwe NVR omdat zelfs na update van firmware van de NVR en instellingen met DHCP zowel op de KPN router/modem als op de NVR niet aan gesleuteld te hebben, het probleem (inloggen via een webbrowser) niet op is gelost. Wacht dus af wat een nieuwe NVR zal doen.

Het grappige is dat ik nu wel normaal met de App van Hikvision kan werken (zien van camera's en opnames bekijken) hoe dit opeens is gekomen, geen idee dit was nog voor een update van de firmware van de NVR. En voor en na diverse keren van een fabrieksreset van de NVR en KPN router/modem.

Ondertussen heb ik een extra abonnement, KPN Service+ geactiveerd, zij vertelde me dat ik Poortforwarding moet toepassen, maar dit is juist in een beveiligingsysteem niet verstandig. Dit advies was inverband met de werking van Hikvision App. Maar zoals ik net schreef is dit opgelost.

Maar het gekke blijft dat ik niet via Internet Eplorer/Edge of firefox via het IP van de NVR, in kan loggen op de NVR.

De NVR heb ik zelfs direct op de router/modem KPN Box 12 aangesloten zonder dat dit het probleem op loste. Ook geen oplossing als ik de NVR op mijn Netgear switch aansluit (deze switch zit ook op een poort van de KPN router/modem).

heb ook nog de HDD's van de NVR merk: WD Purple 6TB, nagekeken maar deze zijn gewoon goed

Ik begrijp er ondertussen niets meer van.

Ik wacht een nieuwe NVR af en hoop dat het is opgelost.


 

Het grappige is dat ik nu wel normaal met de App van Hikvision kan werken (zien van camera's en opnames bekijken)…..

….zij vertelde me dat ik Poortforwarding moet toepassen, maar dit is juist in een beveiligingsysteem niet verstandig. Dit advies was in verband met de werking van Hikvision App.
Maar zoals ik net schreef is dit opgelost.

In het gebruik van een externe server m.b.t. die Hikvision camera's ligt daar schijnbaar een “oplossing”, als je aangeeft dat m.b.t. “beveiliging” port forwarding niet wordt geadviseerd??

In een dergelijke set-up maken je Hikvision camera's contact met een centrale server van Hikvision (?).
Vervolgens leg jij contact met die server om de beelden van je Hikvision camera's te kunnen zien.
Een “handshake” in dat tussenstation.

Maar of dat het “optimum” is aan veiligheid, betwijfel ik juist ten zeerste.
Het betekent concreet dat alle data van wat die Hikvision camera's opnemen, “extern” wordt vastgelegd. Wie zegt jou dat die data niet door Hikvision zelf wordt bekeken, en mogelijk door tal van nog wat andere organisaties die er dik voor betalen met wat er aan persoonlijke data wordt opgeslagen??

Daar is nu juist veel om te doen in de afgelopen periode, juist in het kader van privacy, en welke “werkelijke” organisaties er bij betrokken zijn in het kader van privacy. (Chinese IP-cams en software).

Zomaar een willekeurig nieuwsbericht daarover.

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2297468-omstreden-chinese-camera-s-in-de-ban-in-vs-hangen-nog-in-nederland


Juist als privacy in het geding is, zou je camerabeelden beter “lokaal” moeten opslaan.
(Op een NAS of IP netwerk recorder). En niet afhankelijk van externe servers.