Skip to main content

Ik probeer een intelligente Nedis smartlife LED lamp te koppelen met mijn KPN Super Wifi systeem via WPS.

 

Als ik de WPS toets van versterker 1, 3 sec indruk gaat het groene LED op de versterker geel knipperen. (Ik ben van mening dat het groen moet knipperen om WPS tot stand te brengen).

Daarna de lamp 3x achter elkaar uit-en-aan zetten en dan gaat de lamp ook knipperen, wachtend op een WPS signaal om te koppelen. Ik ben al twee dagen bezig maar een behoorlijke gebruikershandleiding van de KPN Super WiFi-versterker is niet op het internet te vinden. Ja een uitleg over de toetsen en de kleur van het LED lampje, maar een uitleg over de indruktijd- en of volgorde die nodig is om de WPS functie te activeren is nergens terug te vinden. HELP

 

 

 

Je kan beter geen wps gebruiken en gewoon koppelen met netwerknaam / wachtwoord. Hoef je ook niet te weten hoe wps precies werkt.


Hallo @Nick83 , dankjewel voor je antwoord, maar dat koppelen ben ik dus het hele weekend mee bezig geweest. En ook heeft WPS geen geheimen want mij printer is op deze wijze gekoppeld.

Maar tijdens de werkzaamheden was ik wel benieuwd geworden hoe het e.e.a. op de superwifi werkt. Alleen een uitleg van de kleuren en niet de functie en gebruik vind ik tekort door de bocht.

Ik ben sowieso al besodemieterd door KPN, want ik had aan de deur een contract afgesproken (is ook in e-mail bevestigd) van geen kosten de eerste drie maanden voor zowel internet als TV en geen aansluitkosten vanwege een jaarcontract. Krijg ik doodleuk twee weken later een bevestiging via de e-mail waarbij ik de TV en de aansluitkosten wèl moet betalen (dus totaal € 60,- extra kosten).

Bovendien heeft de monteur tijdens het aansluiten de nodige problemen met de verbinding gehad en hiervoor naar de centrale is gereden om te controleren. Heb ik in die tussentijd een kabel getrokken, want die waren ze bij het aansluiten op glasvezel door de KPN-medewerker maar gemakshalve vergeten, terwijl dit wel besproken is tijden het gesprek over de planning van de werkzaamheden voor de aanleg van glasvezel. Kostte me ook weer € 30,- extra voor de monteur van het aansluiten van het modem“omdat hij zijn tijd ook moet verantwoorden”. Ja en dat ik het mag betalen omdat hij, of een collega, niet competent zijn en dat er extra naar de centrale moet worden gereden.

Nee, een hoop shit met deze aansluiting en zoek dan maar eens contact… Kastje naar de muur verhaal.
Dus ik zit echt niet te wachten op slimme opmerkingen over wat ik wel en niet hoef te weten over apparatuur in mijn huis.


Hallo @Nick83 in ieder geval bedankt voor je moeite, want ik heb de lamp nu wel aan het werk.

Maar ben nog steeds benieuwd naar alle functies in de super wifi apparatuur (ik werk ook als systeembeheerder in een drukkerij).

Dus een link naar een handleiding (met bediening) zou ik prettig vinden om te lezen.


Hallo @whruberg 

Op de KPN website staan interactieve handleidingen van de drie types WiFi versterkers.

Wel wat summier maar hopelijk heb je er toch wat aan.


@RBxx Hallo Ruud, dankjewel voor je antwoord. Ik heb de handleidingen gezien, maar daar staat alleen de kleur en betekenis van het LED in. Niet hoe je de diverse instellingen kan bereiken en wat de andere (knipperende) kleuren van het LED betekenen en hoe men ze activeert, danwel deactiveert. Dus ik zoek eigenlijk naar een volledige gebruikershandleiding. Niet om het allemaal uit te proberen, maar door mijn technische nieuwsgierigheid wil ik het wel graag weten… Ik heb vroeger ook netwerken gelegd en aangesloten en ben altijd bezig geweest met technische oplossingen bij problemen hiermee. :-)

 


Hallo @whruberg helaas nogal summier, zoals ik al zei. De betekenis van de verschillende kleuren van de LED staat op de binnenkant van het klepje aan de achterzijde van de SuperWiFi. Heb je al eens ingelogd in de webinterface via http://192.168.2.151/login.htm (standaard adres, misschien bij jou anders)? Daar zijn de instellingen te zien / wijzigen.

 


@RBxx Hi Ruud.

Helemaal goed! Ik ben geholpen, dankje!


Reageer