Skip to main content

Op de site staat te lezen:

KPN WiFi Versterker

Met de KPN WiFi versterker kan je in en om je huis een goed WiFi-signaal realiseren. De WiFi Versterker is een DualBand versterker. Het zorgt ervoor dat de Experia Box zowel gebruik maakt van het 2.4 als het 5 GHz netwerk. Dit heeft als voordeel dat de apparaten die 5 GHz niet ondersteunen toch draadloos kunnen blijven internetten over het 2.4 GHz netwerk. 

Sinds de monteur 2 wifi-versterkers heeft aangesloten kan mijn printer geen draadloze verbinding meer maken met het wifi-netwerk, ofwel er is geen 2.4 netwerk bekend. 

Ik heb van KPN het IP adres gekregen om instellingen aan te kunnen passen in mijn router, echter ik heb hierin alleen inzagerecht en kan niets aanpassen. Ik heb een Experia V9 router. Wie kan mij op weg helpen zodat mijn printer weer verbinding kan maken met het 2.4 netwerk?

BvD

Hallo @Angelazelluf , ik zou de printer opnieuw installeren met behulp van de USB-kabel, ergens krijg je een vraag of je de printer via USB of draadloos aan wilt sluiten, dan kies je voor draadloos en krijg je een lijst met netwerknamen te zien en dan kies je voor jouw wifi-netwerknaam en kun je na installatie de USB-kabel weer loskoppelen en heb je een werkende draadloze printer.

Als wifi-namen bij beide wifi-banden gelijk zijn hebben sommige apparaten inderdaad moeite deze te vinden.

 


Welkom op het forum, Angela! Na het aansluiten van de Wifipunten is er één netwerknaam voor zowel 2,4 als 5 GHz. Ik verwacht dat de tip van Jan in dit geval dan zal helpen. Heb je dat kunnen proberen?


Oude vraag, maar ik ben van dualband versterker over op SuperWifi, echter achteraf blijkt dat er slechts de 5.0Ghz band als netwerk actief is. Dit in combinatie met Experiabox V9. 

Nu kan ik geen muziek meer stream van mijn Yamaha MusicCast WXAD10.

 

Wie heeft hier een fix voor?

 

Groetjes Wim


De v9 doet in combinatie met de super wifi's helemaal niets met wifi want de wifi op het modem is uit. U kunt inloggen op de super Wifi en daar het extra wifi netwerk activeren waar mee u de 2.4ghz en de 5ghz band kan splitsen en een eigen naam kan geven. De 2.4ghz band gebruikt u dan voor de Yamaha.