Skip to main content
Vraag

Geen geluid via Denon AVR-X1700H

• December 24, 2024
  • 7 reacties
  • 98 keer bekeken

Alle apparaten zijn via HDMI aangesloten. Als ik het radio signaal via het kpn kastje aanzet heb ik wel geluid. Schakel ik over naar TV dan heb ik wel beeld maar geen geluid. Eerst dacht ik dat het aan de versterker lag. Deze is twee maal naar de fabriek terug gestuurd. Er zat nog garantie op echter dat was niet het probleem. Naar heel veel bellen kreeg ik iemand van de kpn die de instellingen van het kpn kastje aanpaste en het probleem was verholpen. Echter na diverse stroom storingen achter elkaar bleek dat ik alle apparaten opnieuw moest instellen. Nu doet hetzelfde probleem weer voor. Na diverse telefoontjes en veranderingen in de instellingen is het probleem nog steeds niet verholpen. 

7 reacties

Forum|alt.badge.img

Probeer eens de tv+ box op een 8k met verhoogd signaal ( instelling denon ) aan te sluiten.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 27, 2024

Oké voorlopig werkt het. Hopelijk doet hij het morgenochtend ook. Wel vaker gehad als alles werkt blijft het de rest van de dag doen. 
maar voorlopig hartstikke bedankt voor de tip. Waarom komt er niemand van de kpn hierop!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • December 27, 2024

Hoi ​@Ernie_19. Welkom op de KPN Community! 

Goed dat je met je vraag naar de KPN Community bent gekomen, want hier zitten altijd toppers zoals ​@Koos Slingerland klaar die je van een antwoord kunnen voorzien. Ik ben blij dat het probleem voor nu is verholpen, maar ik ben wel benieuwd wat je nu precies veranderd hebt. Zo kunnen andere gebruikers met een combinatie van KPN TV+ en een Denon receiver weer leren van jou (en wij ook). Zoals ik het nu begrijp heb je een instelling in de receiver aangepast en dat is ook de reden dat een KPN medewerker je dit moeilijk kon vertellen, want dit is apparatuur waar wij geen verstand van hebben. 

Mocht het probleem nog weer terugkomen, dan kun je ook altijd proberen de geluidsinstellingen in de KPN TV+ ontvanger aan te passen. Je leest hieronder wat je allemaal kunt aanpassen en proberen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 29, 2024

Bij deze de oplossing van ​@Koos Slingerland werkt fantastisch. Nogmaals voor de duidelijkheid de hdmi uitgang van de kpntv box is in de aux (8k) ingang van de versterker gedaan. Het geluid van radio en tv werkt naar behoren bij het heen en weer schakelen tussen radio/tv. 
B​edankt @Koos Slingerland .

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • December 30, 2024

Bedankt voor het verduidelijken wat nu precies de oplossing is ​@Ernie_19 en ik ben blij dat het goed blijft functioneren. 

Fijne jaarwisseling gewenst!

• Nieuwkomer
  • January 27, 2025

Heb ook een Denon AVR-X1700H en sinds 6 januari de KPN TV+Box en kampte met precies dezelfde problemen. Las dit vanmorgen en gelijk uitgeprobeerd.

En het werkt.😀

• Deelnemer
  • June 7, 2025

Same Here! Dank voor de tip: verplaatsen van de HDMI kabel van de cbl/sat ingang naar AUX1 was inderdaad de oplossing. 
Â