Skip to main content

Ik heb een Fritzbox 7590 die via de WAN port op een Experiabox V10 is aan gesloten. Ik heb op de Fritzbox Native IPv6-verbinding activeert. Maar dat werkt in het begin heel goed. De snelheid is zelf ± 20Mbit hoger.

Maar na een tijdje val de verbinding weg. Dat kan na 15 minuten zijn maar ook pas na 2-3 uur.

Ik heb gekeken of hij nog een verbinding heeft, maar daar is niets mee aan de hand. Hij heeft een IPv4 adres en ook een IPv6 adres. 

Wat zou dat kunnen zijn.

Heeft iemand een idee.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Ik heb wel een V10, maar geen Fritzbox… U heeft een router achter een router, dus de configuratie moet wel goed zijn. Waarschijnlijk heeft u aan de WAN kant van de Fritz een adres als 2a02:mmmm:nnnn:1::

De vier laatste groepen van vier hexadecimale cijfers worden door het apparaat bepaald.

Als de Fritzbox niet als bridge, maar als router werkt moet deze geconfigureerd  zijn om via “DHCP/Prefix delegation” een adresreeks aan de V10 te vragen. Deze geeft dan een “/56” vrij, dus bijv.  2a02:mmmm:nnnn:0100:: tot 2a02:mmmm:nnnn:01ff:: 

De LAN kant van de Fritzbox mag de clients dan vertellen dat ze adressen binnen bijv.  de prefix 2a02:mmmm:nnn:0100::/64 mogen uitkiezen. Dan zou het moeten werken.

Succes!

 

 


Bedankt voor je hulp. Maar in het begin werkt ook alles prima. Maar na een bepaalde tijd valt het internet weg. Het werkte zelf prima 3 uur achter elkaar. Dat vind ik gek. Ik weet niet waar het probleem zit, in de Fritzbox of op de Experiabox.

IPv4-adres: 192.168.2.2

IPv6 adres: IPv6-adres: 2a02:a45c:9aa5:1:de15:c8ff:feb8:358e, Geldigheid: 236751/150351s,

IPv6-prefix: 2a02:a45c:9aa5💯:/56, Geldigheid: 236688/150288s

 


Bedankt voor je hulp. Maar in het begin werkt ook alles prima. Maar na een bepaalde tijd valt het internet weg. Het werkte zelf prima 3 uur achter elkaar. Dat vind ik gek. Ik weet niet waar het probleem zit, in de Fritzbox of op de Experiabox.

Hallo @Hermann2411 koppel de Fritzbox dan eens los en werk tijdelijk even alleen met de Experiabox, heb je dan wel een goede IPv6-verbinding, dan weet je dat het aan (de instellingen van ) de Fritzbox ligt.

 


Ok zal ik doen


Heb jij een bonded VDSL aansluiting?

Zo nee, waarom vervang je de V10 niet door jouw FRITZ!Box 7590?


Ik heb een Bonded Vectored VDSL2 aansluiting.

Dus dat kan niet met de  FRITZ!Box 7590.


Ik denk dat de enige mogelijkheid dan is om een PC rechtstreeks via Lan of Wifi met de V10 te verbinden en zien of de IPv6 verbinding op die PC stabiel is. Daarna vrees ik dat alleen door foutzoeken met “ipconfig /all”, nslookup, ping, e.d. het punt bepaald kan worden waar het fout gaat. Hopelijk heeft de Fritzbox diagnose aan boord om dit aan zijn WAN kant te doen.