Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Sinds Zaterdag blije klant van een 4gbit verbinding met Box 14 & 2stuks Super WiFi 2 punten, de snelheid is uitstekend via 10Gbit op PC..! wifi op iPhone is ook uitstekend (± 800Mbit).
 

Echter is voor een aantal van mijn ring aparaten geen connectie via WiFi meer mogelijk sinds de box 14, ik kom van de 12b, opvallend is dat de nieuwe ring cams (indoor gen2) het wel doen! En de wat “oudere” indoor cam Gen1, outdoor spotlight cam en doorbell het niet doen….
Wel lekker rustig aan de deur maar kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

heb zowel de WiFi5 als WiFi6 instellingen geprobeerd, ook een aparte 2.4Ghz only “extra netwerk” wil niet werken.

Cams ook al opnieuw proberen te koppelen via factory reset maar mag ook niet helpen… is het een Kwestie van wachten gezien ik onder de eerste met box14+4Gbit val of zijn er ook andere met Box14 en dit probleem? En misschiencwelxdexoplossing…??

 

meterkast heeft een zwarte Genexis XGS-PON glas naar koper ONT.

 

De oranje power lampje bug is ook hier aanwezig.

 


U zou nog eens kunnen uitproberen of het aan de wifi van de v14 ligt of aan de wifi van de sw2 door exclusief alleen op de wifi van de v14 te draaien en daarna alleen de sw2. 

 

Alleen de wifi van v14 is simpel. Zet beide sw2 uit en probeer of het met v14 wifi alleen lukt.

 

Alleen sw2 ligt iets moeilijker. Sluit minimaal 1 sw2 via ethernet aan op de v14 als dit nog niet gedaan is. 

Log in op de v14 en ga naar tab wifisignaal  .Daar is ergens een checkbox exclusuef bedraad aangesloten extenders. Klik deze aan. Zet daarna met de knop ernaast het wifi signaal uit. De wifi zou nu alleen uit moeten gaan op de v14 en doordraaien via de sw2 die via ethernet zit.

Op deze manier kan er bekeken worden of de ring op beide niet werken.


Heeft denk ik meer te maken met de software op de V14. Dat is dezelfde als die op de geupdate box 12 modems. Je ziet hier ook soortgelijke issues terug. 

 

After modem update - smart devices (TV, Alexa, smart light) not working | KPN Community


Gisterenavond de Box12b welke op, volgensmij de niet nieuwste GUi 5.48.11 draait weer aangesloten, duurt een paar minuten en alle devices weer online & running… voor nu maar even zo tot de box14 soepel draait… 🙂 want ook zonder of alleen met SWP2’s draaide het niet. 

 


Ik heb exact het zelfde probleem sinds de Box 14.


Hier ook dezelfde problemen. Al van alles geprobeerd krijg het niet voor elkaar. Glasvezel superfiber 4gps met de box 14...


Hier ook dezelfde problemen. Al van alles geprobeerd krijg het niet voor elkaar. Glasvezel superfiber 4gps met de box 14...

Probeer dit eens:, laat even weten of het lukt!
Netatmo deurbel kan geen verbinding maken met KPN Box 14 | KPN Community


Het werkt !! Het ging bij mij mis met juiste ip adres selecteren. Tnx voor de hulp 😀 


Super dat het gelukt is!