Skip to main content
Vraag

Geen verbinding met Epson sx535wd na update van Experia Box V10

• 24 januari 2025
  • 38 reacties
  • 514 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

• Helper
  • 28 reacties
  • 6 februari 2025
Denise van KPN schreef:

Ik zat nog te denken, misschien kan het iets met IPv6 te maken? Je kunt eens kijken of het werkt als je IPv6 uitzet.

Zou kunnen, hoewel het me een ‘long shot’ lijkt.

Mogelijk kan ik dit (volgende week donderdag) nog even proberen. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Hopelijk is het de oplossing. :)

• Helper
  • 28 reacties
  • 13 februari 2025
Denise van KPN schreef:

Ik zat nog te denken, misschien kan het iets met IPv6 te maken? Je kunt eens kijken of het werkt als je IPv6 uitzet.

Ik heb het vandaag geprobeerd zonder IPv6, maar het gedrag blijft hetzelfde.

Nu deze suggestie geen oplossing biedt … Zou het mogelijk zijn om het verschil in gedrag tussen de oude en nieuwe firmware mbt de beveiliging van de draadloze communicatie te bespreken met het technische team, de ontwikkelaars?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ik ga navraag doen. Ik kom erop terug.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 83 reacties
  • 14 februari 2025
pim-pavel schreef:

Nu deze suggestie geen oplossing biedt … Zou het mogelijk zijn om het verschil in gedrag tussen de oude en nieuwe firmware mbt de beveiliging van de draadloze communicatie te bespreken met het technische team, de ontwikkelaars?

Tja, 😏

Epson printer verbind niet meer met Wifi na update V10

Erik van KPN schreef:

We zien dit inderdaad wat vaker voorbij komen, ​@Hesselh. Ik heb ook niet direct een oplossing voor je wat betreft de printer. Wel kan ik dit doorgeven richting het modemteam.

Als dat “modemteam” nu ook zelf eens wat oudere printers/apparaten neerzet die zulke problemen geven en nagaat/laat weten wat er nu precies fout gaat  door de nieuwe modems/firmware updates?
Maar waarschijnlijk weten ze dat allemaal al wel. 😏

Ook zien we natuurlijk maar een heel klein deel van de “getroffen” gebruikers die opeens met deze problemen geconfronteerd worden hiervan melding maken/hierover lezen op het forum.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Erik is toevallig de collega bij wie ik navraag heb gedaan. Hij gaf ook naar mij aan dat ze dit vaker zien, maar er nog niet helemaal achter zijn wat precies de oorzaak is. Ze kunnen daarvoor nog wel wat meer informatie gebruiken. Zouden jullie daarom je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? En geef even hier een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik ervoor zorgen dat het modemteam de juist gegevens heeft om dit verder uit te zoeken.

• Helper
  • 28 reacties
  • 17 februari 2025
Denise van KPN schreef:

Erik is toevallig de collega bij wie ik navraag heb gedaan. Hij gaf ook naar mij aan dat ze dit vaker zien, maar er nog niet helemaal achter zijn wat precies de oorzaak is. Ze kunnen daarvoor nog wel wat meer informatie gebruiken. Zouden jullie daarom je profiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? En geef even hier een seintje als je dit gedaan hebt, dan kan ik ervoor zorgen dat het modemteam de juist gegevens heeft om dit verder uit te zoeken.

Hallo Denise,

Bedankt voor je (re-)actie!

Goed om te horen dat er nader onderzoek gedaan zal gaan worden.

Ik heb inmiddels mijn profielgegevens aangevuld.

Daarbij wil ik opmerken dat ik dit probleem onderzoek en aan de orde stel bij/voor/namens een vriend, die het ‘aan den lijve’ ondervindt. Hij maakt gebruik van een Experia Box v10. Ik kan de gevraagde gegevens aan jullie ter beschikking stellen, maar liefst ‘prive’, niet publiek in dit forum (laat me weten hoe).

Ik heb de betreffende printer een tijd geleden wel een keer meegenomen en in mijn omgeving geprobeerd met mijn KPN Box 12, waarbij hetzelfde probleem zich manifesteerde.

Ik begrijp dat  jullie bezig zijn om op alle hardware-platformen/-modems dezelfde firmware/software te gaan implementeren.

Laat het weten welke informatie jullie nog meer zouden willen ontvangen voor het onderzoek naar de oorzaak? We hebben een reproductie-omgeving (bij mijn vriend, op een ander adres) en ik kan op verzoek zaken uitproberen en nadere (diagnostische) gegevens verzamelen. Dat mogelijk wel met een vertraging van een week (op donderdag ga ik met hem schaatsen, in de winterperiode, en ben ik ‘onsite’).

Alvast bedankt voor de inspanning en met vriendelijke groeten, /\Pim.

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • 83 reacties
  • 17 februari 2025
pim-pavel schreef:

Goed om te horen dat er nader onderzoek gedaan zal gaan worden.

Ik heb inmiddels mijn profielgegevens aangevuld.

Tja,  de vraag is natuurlijk hoe serieus ze er nu echt mee bezig zijn met hun  “modemteam” of is het gewoon een beetje tijd rekken totdat de klanten/slachtoffers zich erbij neergelegd hebben?
Wordt er nu echt wel iets getest/geanalyseerd met wat van die oude apparaten/printers die deze problemen geven?
Genoeg test apparaten te verkrijgen via personeel en/of marktplaats lijkt mij zo.

Ik lees nu ook net je reactie in een ander topic van inderdaad al 2 maanden geleden 😏

Printer werkt niet meer op wifi na update Experia Box V10

pim-pavel schreef:

Kan je ons -na twee maanden- een update geven over de status van het ticket over dit onderzoek van het modemteam?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

@pim-pavel Ik ga in ieder geval jouw gegevens doorgeven, omdat jij het probleem ook ervaart met dezelfde printer. Daarnaast wil ik ook graag de gegevens van jouw vriend doorgeven. Je mag deze via een privébericht aan mij sturen.

• Helper
  • 28 reacties
  • 12 maart 2025
Denise van KPN schreef:

@pim-pavel Ik ga in ieder geval jouw gegevens doorgeven, omdat jij het probleem ook ervaart met dezelfde printer. Daarnaast wil ik ook graag de gegevens van jouw vriend doorgeven. Je mag deze via een privébericht aan mij sturen.

@Denise van KPN 

Zijn er na het doorgeven van onze gegevens aan je collega’s nog ontwikkelingen te melden en/of wanneer kunnen we die verwachten?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Een hele goede vraag. Ik ga navraag doen!

• Helper
  • 28 reacties
  • 26 maart 2025
Denise van KPN schreef:

Een hele goede vraag. Ik ga navraag doen!

Hallo ​@Denise van KPN,

Heb je al navraag kunnen doen?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Ja, maar nog geen reactie. Ik ga er weer achteraan. Sorry dat het zo lang duurt.

Reageer