Skip to main content

Hallo, 

Ik ben sinds 2 dagen geleden verhuist en heb aangegeven mijn Kpn abonnement mee te nemen. 

Ik heb hier netjes bevestiging van ontvangen en een bericht gekregen dat ik de aansluiting zelf kan afronden (in de meterkast). Nou heb ik de afgelopen 2dagen alles geprobeerd om het rode/oranje Lampje onder 'service' weg te krijgen op mijn experia V10. Maar helaas. Nog steeds geen verbinding.

Sinds mij partner en ik door corona allebij thuis werken. Kunnen jullie begrijpen dat internet hiervoor gewoon een must is. 

Ook weet ik niet 100% zeker welk kabeltje ik moet gebruiken in mijn meterkast.

Ik heb een single DSL kabel, maar ook een Y-kabel. Met in de meterkast 2 doosjes: een daarvan lijkt een ISRA 1. En een op een ISRA 2 (2 aansluitingen).

Ook heb ik de L1 & L2 lampjes van de DSL nog niet zien knipperen.

Kan iemand mij aub helpen? Klantenservice lijkt ook niet erg behulpzaam. 

Een rood of oranje lampje is niet goed. Dat duidt op een probleem tussen de centrale en je modem en daar kan je zelf niets mee.  Bel morgen de klantenservice.  0800-0402. Tegen de computer die je aan de lijn krijgt zeg je ik wil een medewerker spreken en dan vertel je het verhaal.  


Tja ik heb de klantenservice nou al een stuk of 6x aan de telefoon gehad. Maar niks verder dan een monteur afspraak over een week. 

Het lijkt allemaal te richten naar de verhuizing die gewoon niet is doorgevoerd. (alhoewel ze zeggen van wel). 

De service is tot nu toe echt heel matig moet ik zeggen. 

Ik heb voor mijn verhuizing nog specifiek gebeld en geïnformeerd of ik z.s.m. Internet aangesloten kon krijgen na mijn verhuizing. Omdat ik anders gewoon niet kan thuiswerken. En volgens mevrouw aan de telefoon zou dat allemaal vlekkeloos moeten gaan. 

Sinds mijnKPN profiel nog steeds op mijn oude adres blijkt te staat, heb er ik een hard hoofd in dat de monteur straks voor het juiste adres staat. 


Goedenavond @Niels I, welkom op het forum.
Ik kijk graag even met je mee! Kun je je gegevens (met name je klantnummer) invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Hoi Thomas,
Ik heb mijn profiel bijgewerkt, maar gelukkig heb ik ondertussen de monteur langs gehad en werkt mijn internet weer.

Het probleem lag hem inderdaad in dat de aansluiting nog niet was gemaakt in mijn nieuwe woning.

Ondanks ik daar toch echt specifiek naar had gevraagt en mij ook meerdere keren is verteld dat het geregeld is. (zelf een smsjes over gehad ter bevestiging)
Dus ik weet niet hoe jullie verhuizing service over het algemeen verloopt, maar dit lijkt mij niet gebruikelijk.

Hoe dan ook, zie dit bericht als een vorm van feedback voor toekomstige gevallen. Mijn verbinding werkt ondertussen (eindelijk) en ik kan weer mijn brood verdienen!


Bedankt voor de terugkoppeling @Niels I, ik zal het doorgeven!