Skip to main content

Voor mijn werkzaamheden moet ik thuis verbinding maken via een VPN tunnel. Deze is niet op te zetten via mijn experiabox 10. 

 

Wat nu?

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Voor mijn werkzaamheden moet ik thuis verbinding maken via een VPN tunnel. Deze is niet op te zetten via mijn experiabox 10. 

 

Wat nu?

Waarom is die niet op te zetten via jouw Experia Box V10?


Hallo @A. de Groot, leuk dat je ons hier hebt gevonden en een hulpvraag stelt, welkom op het KPN Forum :)

Omdat je een post achter hebt gelaten in een oud topic heb ik een nieuw topic voor je aangemaakt. Hier helpen we je graag verder. 

Ik ben ook wel benieuwd waarom het het lukt om via de Experiabox V10 een VPN-verbinding op te zetten. Waar loop je precies tegenaan? 

 


Het lukt niet, zodra ik de vpn tunnel “open” zet kan ik geen enkele website meer openen.  Het lukt wel als ik met 4g verbinding maak, maar niet bedraad of via wifi van KPN experiabox V10. Dit is een "bekend” probleem, er zou al eens iets aan gedaan worden in het verleden, daarvoor heb ik mijn postcode al eens toegevoegd aan mijn profiel.


Het lukt niet, zodra ik de vpn tunnel “open” zet kan ik geen enkele website meer openen.

Dus het lukt wel om een VPN verbinding via de V10 op te zetten?

Als er geen split tunneling gebruikt wordt en dus alle verkeer via die tunnel loopt dan is het afhankelijk van de firewall van de andere kant van de tunnel of je wel of niet Internet op kunt.

 

Het lukt wel als ik met 4g verbinding maak, ...

Dus met een actieve VPN verbinding via 4G kan je wel sites op Internet opnen?


Hey @A. de Groot, je bent hier al een tijdje afwezig, ik neem aan dat thuiswerken via VPN met de V10 goed werkt.  Anders hadden we vast wel van je gehoord, toch? 

Ervaar je toch nog verbindingsproblemen met VPN? Vertel het ons, wjb heeft je nog enkele vragen gesteld. Met die informatie kan hij je vast verder helpen :)


Nee hoor, ik werk sinds die tijd altijd via de mobiele verbinding van mijn werkgever.

Zodra ik de vpn opzet valt heel internet weg.

Ik heb het liefst een nieuwe modem waarbij ik wel via mijn thuis wifi kan werken want Vodafone ( mobiele verbinding van werkgever) heeft vaak storingen, Al drie keer in afgelopen maand.


Heb je ook antwoorden op de vragen uit mijn eerdere bericht?

Daarnaast heb ik de onderstaande vragen:

Welke VPN methodiek wordt gebruikt? (L2TP/IPSec, IKE(v2)/IPSec, OpneVPN, Wireguard, anders...)

Welk VPN programma wordt gebruikt?

 

Omruilen van jouw V10 heeft geen zin want het probleem wordt niet veroorzaakt door jouw V10.


Mijn werkgever heeft honderden werknemers die allemaal gewoon via de VPN kunnen werken, er zijn enkele collega's die een experabox V10 hebben die sinds een update van de firmware op de experiabox vorig jaar de VPN niet meer kunnen gebruiken. Er is een workaround mogelijk door een gast netwerk aan te maken, maar dan werkt niet als je wifi punten van KPN hebt😭

Die wifi punten heb ik nodig om op zolder ook goed bereik te hebben.

Omdat het probleem zich alleen voordoet op de V10 wil ik een andere, of een oplossing.

De gebruikte VPN is AnyConnect.


De gebruikte VPN is AnyConnect.

Zet IPv6 uit op jouw PC of op de V10 en het zal werken.


Beste wjb,

 

hartelijk dank voor je duidelijke uitleg. Ik ben op zoek gegaan in de Experiabox, want op de computer van de zaak kan ik weinig veranderen in verband met het strikte beleid en heb daar de IPV6 uitgeschakeld.

Na het opnieuw opstarten kon ik met de VPN inloggen en gebruik maken van internet, probleem opgelost. 

Bedankt!

 

Had ik dat vorig jaar maar geweten, dat had de werkgever veel aan mobiel 4g data gescheeld.


Ik denk dat je dit issue echt bij jouw werkgever moet aankaarten want dit is een known issue bij het gebruik van Cisco Anyconnect.