Skip to main content

Op de router branden maar 3 lampjes. Al eens gereset maar dit werkt niet. Internet brand wel maar geen wifi. Hoe kan ik dit weer aan de gang krijgen

Welke Experiabox heeft u? En heeft u versterkers? 


Hoi nick. Ik heb een experia box v10. Die heb ik ondertussen geesten met een naald aan de achterkant. Die doet het weer maar nou doet de versterker het nog niet. 


@Tomwolters Welkom op het forum. Het is ondertussen alweer even geleden, bestaat het probleem nog? Zo ja, welke wifi versterkers heb je? Als dit Experia Wifi's of Superwifi punten zijn dan klopt het dat het wifi signaal op de Experiabox V10 uitgeschakeld wordt. Je versterkers nemen dit dan over. Kun je mij laten weten wat de huidige stand van zaken is? En zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


@Tomwolters Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Hoi rutger. Ik heb de modem gereset. Deze doet het weer in vlagen. Dan wel dan niet. De versterker heb ik gereset met de kabel erin en zodra ik deze dan ergens in huis neerzet zonder kabel doet deze het niet meer. Eerder deed die het daar wel. Ik kan ook geen 2.4 en 5.0 meer vinden van mijn wifi


Ik denk dat mijn experia box gewoon kuren heeft en het tijd word voor een nieuwe 


@Tomwolters Wat vervelend dat het nog niet werkt. Zou je de vragen uit mijn vorige reactie wellicht kunnen beantwoorden? Ik denk uit je verhaal op te kunnen maken dat je Superwifi punten hebt maar zeker weten doe ik dit niet. Wat je overigens bedoelt met "Ik kan ook geen 2.4 en 5.0 meer vinden van mijn wifi" begrijp ik ook niet helemaal. Zou je dit wellicht iets duidelijker kunnen uitleggen? 


Hoi rutger. 

We hebben geen super wifi. Gewoon een experia box met een extra wifi versterker van jullie. 

De wifi doet het in vlagen. Dan weer wel dan weer niet. Met mijn mob kan ik bv het netwerk selecteren. Voorheen had ik 3 WiFi netwerken. Het thuis(vanuit de experia box) netwerk en de versterker had eerst 2 netwerken. Dat was de 2.4 en 5.0 voor in de tuin. Die doet het helemaal niet meer. 


@Tomwolters Heb je dan witte vierkante versterkers van KPN? En het netwerk dat hier eerder op werd uitgezonden is dus nu niet meer te vinden?


Klopt. Zo'n plat vierkant ding waar 2 lampjes voorop branden.  Die had ik dus ook getest. Zoals de omschrijving op de site. Eerst met kabel erin. Dan verplaatsen etc dan weer opnieuw connecten. Dat doet hij dus niet. 


@Tomwolters Begrijp ik dan dat hij eerst bekabeld wel werkt, maar zodra je hem draadloos aansluit hij niet opnieuw verbindt? Wat ik dan zou adviseren is om deze versterker(s) afgekoppeld te laten en onze Wifi Manager eens te doorlopen. Mocht hieruit komen dat je wifi verbinding inderdaad niet goed genoeg is dan kan hier een kosteloze oplossing uit komen. Mocht je wifi toch goed genoeg blijken te zijn dan wordt er een andere oplossing aangeboden.


Top. Ga ik die nogmaals proberenÂ