Skip to main content
Beantwoord

Geluid loopt niet synchroon op TV+ met Fritz!Box

• February 7, 2026
  • 1 reactie
  • 34 keer bekeken

mjbwill
Topper
Forum|alt.badge.img

Vandaag mijn Fritz!Box geïnstalleerd, met 2 Wifi Repeaters 3000 AX.
Nu valt het mij op de het geluid niet synchroon loopt met het beeld.
Als ik ga zappen naar een andere zender dan gaat eerst het beeld en ongeveer een seconde of 3 later het geluid. Het geluid is dus zo'n 3 seconden vertraagd. De KPN TV+ box zit bedraad aangesloten. Ik ben al van Unicast naar Multicast gegaan.
Deze problemen had ik niet via mijn Experia V10a modem.
Voordat ik de hele middag ga zoeken, zijn dit bekende problemen en zijn er ook oplossingen voor?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@mjbwill ,

Je kunt de audiovertraging aanpassen. Deze optie kun je gebruiken als de synchronisatie tussen beeld en geluid niet optimaal is (lip sync). Als het geluid voorloopt op het beeld kun je hier instellen dat dit iets vertraagd wordt, zodat het weer klopt bij het beeld.

Als je deze optie opent krijg je live tv te zien. Al kijkend kun je dan het schuifje aanpassen tot beeld en geluid samen goed zijn. Vergeet niet je wijzigingen op te slaan via Bewaren. Wil je toch niets aanpassen, kies dan voor annuleren om terug te gaan naar het instellingenmenu.

Hier staat meer uitleg over wat je eraan kunt doen: 

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 8, 2026

Hallo ​@mjbwill ,

Je kunt de audiovertraging aanpassen. Deze optie kun je gebruiken als de synchronisatie tussen beeld en geluid niet optimaal is (lip sync). Als het geluid voorloopt op het beeld kun je hier instellen dat dit iets vertraagd wordt, zodat het weer klopt bij het beeld.

Als je deze optie opent krijg je live tv te zien. Al kijkend kun je dan het schuifje aanpassen tot beeld en geluid samen goed zijn. Vergeet niet je wijzigingen op te slaan via Bewaren. Wil je toch niets aanpassen, kies dan voor annuleren om terug te gaan naar het instellingenmenu.

Hier staat meer uitleg over wat je eraan kunt doen: