Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik ben blij dat ik dit heb gevonden want dit is goed voor problemenĀ :thumbsup_tone1:

Ik ben leonie 16 jaar en we zijn thuis overgestapt van ziggo naar kpn. We wilden glasvezel bij ons naar de meterkast laten trekken voor betere wifi. En we hebben al met kpn gebeld en we hebben al het pakket van kpn gekregen, dus eigenlijk alles al voor kpn. Het enigste wat we nog moesten doen is de glasvezel. We hadden al vaak naar de glasvezel monteur gebeld, maar zij zeiden dat ze eerst niet konden komen verwegens Covid 19. We hadden nogeens gebeld en toen zeiden ze dat ze lang kwamen om te kijken. Toen kwamen ze langs en zeiden dat ze andere monteurs laten komen om te maken. Maar die zeiden weer dat ze weer andere monteurs gingen halen. Zo bleef het maar doorgaan. Mijn pleegmoeder heeft ook vaak gebeld naar kpn en naar de monteurs, maar daar kwam niks uit. We hebben dit al sinds ongeveer vanaf september. Ik wil graag haar helpen om te kijken of ik ook misschien iets kan doen. De wifi is echt heel slecht wat we nu hebben. We willen graag betere wifi omdat ik niet mijn huiswerk kan maken online en zij niet haar persoonlijk werk voor werk. Dus ik hoop dat iemand ons kan helpen.Ā :relaxed:

Alvast bedankt

Voor het gemak kopieer ik een bijdrage van mij uit een andere (een vd vele) vraag over wifi problemen :

Glasvezel en wifi staan totaal los van elkaar, dwz. de glasvezel geeft de data door aan de wifi zend ontvanger. De glasvezel kan en zal ws uitstekend werken maar dan wordt het ver . . .Ā  in de laatste meters.
Als de TV en computer aan een kabel goed werkt dan is de glasvezel in orde.

Ws is er met de komst van glasvezel ook een ander kastje ("modem") gekomen met ook een andere wifi zend/ontvanger er in die om de een of andere reden minder goed werkt dan het vorige exemplaar.

Nu is het grote voordeel dat je in geval van glasvezel dat kastje met de wifi er in kunt verplaatsen naar een gunstigere plaats, midden in het huis dmv een ethernetkabel.

Maar het kan ook zijn dat de buren hetzelfde wifi kanaal gebruiken.
En een kleine verplaatsing, draaiing, kanteling van het wifi station kan al helpen.


Kan je eens een foto plaatsen van de glasvezelaansluiting in de meterkast?


Zit er bij het KPN paket wat je al thuis hebt ook SuperWiFiā€™s ?

Zo ja, dan kun je die desnoods nu zelf al aansluiten op de Ziggo router.