Skip to main content

Een goede dag,

Glasdraad organiseert binnenkort info avonden, om de aanleg van glasvezel o.a. in de Zilk te promoten.

Mijn vraag: is het aantrekkelijk met een abb. van KPN deel te nemen in die actie?

admin: privacygevoelige info verwijderd

@zdw 326 GlasDraad gaat binnenkort beginnen met een wervingsactie voor de aanleg van glasvezel in de buitengebieden van de gemeenten in de Duin- en Bollenstreek. Deze wervingsactie vindt alleen plaats in de buitengebieden, dus niet in de bebouwde kom van de dorpen zelf. Mocht er voldoende interesse zijn voor de aanleg, dan zal GlasDraad dit gaan uitvoeren. Daar zal later dit jaar meer bekend over worden.

KPN en Ziggo hebben elk een eigen koper-, coax- en/of glasvezelnetwerk. Daarom zullen deze providers geen gebruik gaan maken van het glasvezelnetwerk van GlasDraad. Daarop zullen alleen andere providers hun diensten gaan aanbieden. Wie nu abonnee is van KPN zal dus gewoon op het netwerk van KPN aangesloten blijven, en datzelfde geldt voor abonnees van Ziggo op hun coaxnetwerk. Of men zou straks moeten overstappen naar een andere provider op het netwerk van GlasDraad.

Piet.


@zdw 326 Ik kom toch nog even terug op mijn eerdere bericht.

Volgens GlasDraad zal KPN toch diensten gaan leveren via hun nieuw aan te leggen glasvezelnetwerk in de Bollenstreek. KPN zal hun eigen abonnees die in het gebied wonen zelf nog gaan benaderen dat ze te zijner tijd over kunnen stappen van hun huidige KPN-aansluiting naar een glasvezelaansluiting van GlasDraad. De abonnementskosten e.d. blijven dan hetzelfde.

Het huidige kopernetwerk van KPN blijft overigens in het betreffende Bollenstreek-gebied voorlopig ook nog in gebruik. 

Dit liet GlasDraad mij desgevraagd weten.

Piet.


@zdw 326 Zie ook alhier: https://www.bollenstreekomroep.nl/2020/09/instemming-met-aanleg-glasvezel/

Piet.


Reageer