Skip to main content
Vraag

Google Nest mini wil niet meer verbinden met de wifi

• October 18, 2025
  • 8 reacties
  • 38 keer bekeken

Hallo

google nest mini vertoont in eens problemen met verbinding wifi.

Heb Google nest mini al 4 jaar

nu wil ik muziek via Spotify luisteren zegt hij sorry ik kan het apparaat niet vinden zorg dat het is verbonden met internet.

Resetten Google nest mini, stekker modem ik krijg geen verbinding

wie kan mij helpen?

8 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 18, 2025

Welkom ​@Mack969!
Als je de mini hebt gereset, geeft hij dan een welkomstmelding in alle talen en verschijnt hij in je lijst wanneer je naar wifi zoekt??

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 20, 2025

Goedemiddag ​@Mack969 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)

Heel irritant wanneer je geen muziek kunt luisteren via je Google Nest Mini en goed dat je daar via deze weg melding van maakt! Eerste waar ik in dit geval benieuwd naar ben, is of andere apparaten die met de wifi zijn verbonden wel goed werken? Verder geef je aan dat de Google Nest Mini ook al hebt gereset, wat versta je in dit geval precies onder een reset?

Welkom ​@Mack969!
Als je de mini hebt gereset, geeft hij dan een welkomstmelding in alle talen en verschijnt hij in je lijst wanneer je naar wifi zoekt??

Hier ben ik ook benieuwd naar! Zie je bevindingen dan ook graag tegemoet zodat we vanuit daar verder kunnen kijken wat er in dit geval nodig is om weer muziek te kunnen luisteren via je Google Nest Mini! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 20, 2025

Jan ik heb nest mini gereset door microfoon uit te zetten op het midden te drukken en dan beginnen er oranje lampjes te branden. Begint in Franse taal daarna ook Nederlands. Andere apparaten werken goed op wifi netwerk

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 21, 2025

Goedemorgen ​@Mack969 en bedankt voor de terugkoppeling :)

Als alle andere apparaten die verbonden zijn met de wifi wel goed werken, moeten we het denk ik zoeken in de hoek van je Google Nest Mini. Kun je eens testen of het wel werkt wanneer je je mobiele telefoon als hotspot instelt (dus je telefoon functioneert dan als het ware als een wifi netwerk)? Mocht het op die manier wel werken, dan zouden het ook nog bepaalde instellingen van het modem kunnen zijn die dit probleem veroorzaakt. Mocht het ook niet werken met je mobiele telefoon als Hotspot, dan kan ik niet uitsluiten dat je Google Nest Mini defect is. Kan trouwens ook geen kwaad om eens navraag te doen bij de fabrikant!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

De meest gemaakte fout bij Google Nest is dat men bij resetten (opnieuw adderen) geen locatie, bluetooth (apparaat van dichtbij) toestemming voor de Google Home app geeft.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 21, 2025

Goede toevoeging ​@TDN :)
Jij hebt zelf ook ervaring met de Google Nest Mini?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 21, 2025

Goede toevoeging ​@TDN :)
Jij hebt zelf ook ervaring met de Google Nest Mini?

Niet direct, maar met de Wifi versterker van Google. Bij Google Home producten moet je in algemeen Locatie services, Bluetooth en Wifi toestemmingen geven. Bij wifi vergeet men niet, maar de 2 anderen wel.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 21, 2025

Dat wist ik eerlijk gezegd ook niet dus hele nuttige info ​@TDN 💪🏻 Ik hoop dat ​@Mack969 hier iets aan heeft 🙏🏻