Skip to main content

Beste KPN gebruikers en KPN,

 

Ik zit met een vraag, hier thuis gebruiken wij op dit moment 2x Experia Wifi extenders voor betere wifi signaal (nu nog via Telfort, binnenkort ook KPN). Alleen is deze wifi verbinding niet stabiel, onze Google Home Hub maakt meer maal per dag een geluid/melding dat die opnieuw aan het verbinden is.

In woonkamer is de extender verbonden met Lan-kabel vanaf de experia V10 modem, en daar vanaf loopt Lan kabel naar mijn desktop computer.

in slaapkamer staat 2de extender verbonden met Lan-kabel aan de modem en een kabel naar onze tv-ontvanger. TV-signaal loopt dus via de extender.

 

Nu heb ik het idee deze extenders te vervangen voor Google Wifi Mesh.

Ik weet dat de Experia Wifi extenders 2 Lan aansluitingen heeft 1 voor inkomende signaal, en ander voor eventueel pc of TV-ontvanger aan te sluiten.(zie foto)

De Google Wifi Mesh heeft ook 2 lan aansluitingen 1 voor verbinding met modem andere voor eventueel PC. 

Nu mijn vraag, kan de Google Wifi, net als de Experia Wifi Extender ook het TV signaal door sturen? Dat ik de extender op slaapkamer kan vervangen voor een Google Wifi? Zodat ik beide extenders niet meer nodig heb en een "hopelijk” beter stabiele wifi verbindingen in huis kan hebben? De Experia extender beneden ga ik sws vervangen voor een Google Wifi Mesh, daar zit geen TV-ontvanger op aangesloten, als het signaal van de TV ook door Google Wifi Mesh doorgegeven kan worden wil ik die boven erbij bestellen indien dit niet mogelijk is bespaar ik op een 2e Google Wifi Mesh :D

 

Deze vraag wilde ik voor leggen aan Telfort alleen klantenservice zei doodleuk: Bekabelde verbindingen helpen wij, indien het over Wifi gaat is het aan de klant het op te lossen.

 

Alvast dank voor de Hulp en antwoorden

De Google WiFi Mesh is volgens mij een router en daarmee zal het niet lukken om het TV signaal door te zetten.


De Google WiFi Mesh is volgens mij een router en daarmee zal het niet lukken om het TV signaal door te zetten.

Is de Experia Wifi Extender ook niet een “router” of iig de functie van een router?


De Google WiFi Mesh is volgens mij een router en daarmee zal het niet lukken om het TV signaal door te zetten.

Volgens de Google Wifi website is de Google Wifi Mesh geen router:  “Google Wifi is een mesh-wifi-systeem voor in huis dat je traditionele router vervangt en in je hele huis naadloze, betrouwbare wifi-dekking biedt. Je hebt nog steeds een internetprovider en een modem nodig om verbinding te maken met internet.” Kennismaken met Google Wifi


De Google WiFi Mesh is volgens mij een router en daarmee zal het niet lukken om het TV signaal door te zetten.

Is de Experia Wifi Extender ook niet een “router” of iig de functie van een router?

Nee, de Experia WiFi is een accesspoint en geen router en dat is een cruciaal verschil immers bij een router vindt er natting plaats naar een eigen subnet en daardoor zal een TV ontvanger aangesloten op de Google WiFi niet werken.

Zie ook: "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

 

Volgens de Google Wifi website is de Google Wifi Mesh geen router:  “Google Wifi is een mesh-wifi-systeem voor in huis dat je traditionele router vervangt en in je hele huis naadloze, betrouwbare wifi-dekking biedt.

En dus is het zelf ook een router.

Een FRITZ!Box is ook een router met een ingebouwd WiFI mesh systeem.


De Google WiFi Mesh is volgens mij een router en daarmee zal het niet lukken om het TV signaal door te zetten.

Is de Experia Wifi Extender ook niet een “router” of iig de functie van een router?

Nee, de Experia WiFi is een accesspoint en geen router en dat is een cruciaal verschil immers bij een router vindt er natting plaats naar een eigen subnet en daardoor zal een TV ontvanger aangesloten op de Google WiFi niet werken.

Zie ook: "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".

Is er dan eventueel met instellingen op de google wifi dit zo in te stellen dat tv signaal wel door gegeven wordt?


Is er dan eventueel met instellingen op de google wifi dit zo in te stellen dat tv signaal wel door gegeven wordt?

Nee, want een Google WiFi mesh kan niet in "accesspoint mode" geplaatst worden.

De TV ontvangers zullen op de Experia Box aangesloten moeten blijven, dat gaat niet werken met een Google WiFi mesh systeem.

Wel zou je jouw Experia Box kunnen vervangen door een FRITZ!Box.

Die heeft ook mesh ingebouwd.


Is er dan eventueel met instellingen op de google wifi dit zo in te stellen dat tv signaal wel door gegeven wordt?

Nee, want een Google WiFi mesh kan niet in "accesspoint mode" geplaatst worden.

De TV ontvangers zullen op de Experia Box aangesloten moeten blijven, dat gaat niet werken met een Google WiFi mesh systeem.

Wel zou je jouw Experia Box kunnen vervangen door een FRITZ!Box.

Die heeft ook mesh ingebouwd.

Ik las net ook dat de Google Wifi Mesh, als er al 1 op LAN-kabel aangesloten is werkt zonder LAN-kabel. Eventueel dan Experia Extender weg en die lan op tv-ontvanger aansluiten en Google Wifi zonder kabel boven gebruiken.

Het is dat wij in woning uit 1960 wonen dus veel beton-staal in de muren en wifi is gewoon slecht in huis.


Je kunt een TV ontvanger niet op/via een Google WiFi aansluiten, die zal je op de Experia Box moeten aansluiten. Ik kan het niet anders voor je maken.