Skip to main content

Ik heb zojuist ook mijn Experia box gekregen. De monteur heeft Wifi ‘uitgezet’ zei hij in het menu. Mijn Google Wifi is er nu op aangesloten. 

Dus: glasvezel kastje → Experiabox → die gaat naar de Google Wifi.

Bedraad gaat goed.. 800+ Mbps. Draadloos is echter meestal 40/50. 

Ik las dat dit te maken heeft inderdaad met dubbel NAT, Experiabox kan niet in Bridge..

 

Hoe kan ik zorgen dat ik tóch wifi via mn Google Wifi krijg en dat het beter wordt, aangezien de Experiabox in bridge zetten niet kan? Ik kan Google Wifi niet terugsturen. Ik had deze al toen ik met Ziggo werkte. Die kon wel in Bridge. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ben geen IT-wizard, maar met wat hulp kom ik er wel uit. 

Hallo @JacobvD , is de Google wifi een router met wifi-functie?

Heeft die router dual-band, dus zowel een 24- als een 5.0-band?

Geef die 2 banden dan een verschillende wifi-naam zodat je de 2 banden makkelijk kunt onderscheiden.De 2.4-band kan niet zo snel, de 5.0-band kan veel sneller, mits deze het AC-protocol ondersteunt.

Bij wifi-connectie kies je dan voor de 5.0-band.

Succes.


 


Hallo @JacobvD , is de Google wifi een router met wifi-functie?

Heeft die router dual-band, dus zowel een 24- als een 5.0-band?

Geef die 2 banden dan een verschillende wifi-naam zodat je de 2 banden makkelijk kunt onderscheiden.De 2.4-band kan niet zo snel, de 5.0-band kan veel sneller, mits deze het AC-protocol ondersteunt.

Bij wifi-connectie kies je dan voor de 5.0-band.

Succes.

 

Google Wifi kan 2.4/5ghz niet spreiden. 

 


Dan wordt er waarschijnlijk op het moment van testen verbinding gemaakt met de 2,4-band en dat is niet de snelste.


Los van de speedtest... Via wifi veel problemen als ik beneden werk met mijn laptop ook.. dus iets gaat niet goed..

 

 

En of ik nu test in de woonkamer of vlakbij de router.. blijft een drama.. Google gesproken, blijven hameren op dat double nat ofzo


Hi @JacobvD! Voor het double NAT type zou ik je willen aanraden deze instructie over double NAT type van Google te volgen. Laat je even weten of dat het oplost? Ook wordt in dit topic over bridge modus voor de Box 12 een aantal tips gedeeld die bij je situatie passen. 


Google gesproken, blijven hameren op dat double nat ofzo

Dat heeft verder niets met WiFi snelheid te maken.

Mogelijke problemen bij dubbel NAT is dat je wel moet opletten dat je sub-netten gebruikt in een verschillend IP bereik.

Een Experia Box heeft standaard een IP bereik  192.168.2.xx

Het enige waar je voor moet zorgen is dat je dat voor een Google router dan juist NIET gebruikt.
Tenminste als je die in "router" mode inzet.
Misschien is het ook mogelijk de "hoofd" Google WiFi in Access Point mode te kunnen gebruiken?


Ik heb Google er nu helemaal uit, experiabox opnieuw opgestart, wifi aangezet op de Xperiabox.. buiten de meterkast op de trap even neergezet.

 

Resultaat.. bedraad prima, maar niet megastabiel met streamen. Draadloos naast de router 130 mpbs ene keer, andere keer 40.

 

In de woonkamer gewoon 40/50 Mbps..

 

En dat met 1gb glasvezel..... Ik moet zeggen.. Ziggo was een stuk stabieler..


En als je kpn belt.. tsja meneer geen idee. U kunt een betaalde monteur laten komen. 😂 Ze doen niet eens meer moeite


En dat met 1gb glasvezel..…

Dat geldt voor 1 bekabeld aangesloten pc.

WiFi is een ander verhaal.