Skip to main content

Hi Miek, welkom op het forum.  

Ik heb me hier ook een beetje in verdiept, heb dit apparaat zelf niet. Ik zie dat ze dit niet meer actief verkopen of ondersteunen, zelf de servicepagina waarnaar de handleiding verwijst voor het koppelen met WiFi staat niet meer online. We denken graag mee, heb je wel de Gramafon app geïnstalleerd op je telefoon en de stappen uitgevoerd?

Hoi Alex, kun je mij en ons aangeven wat we moeten doen om de Gramofon weer werkend te krijgen? PS: het gaat om een Xs4all aansluiting met Fritzbox. Het probleem is ontstaan bij het in gebruik nemen van Glasvezel. Groet Lex

 

*Admin edit: nieuw topic aangemaakt naar aanleiding van je bericht in dit topic.
 

Welkom op het forum @Lexperience

Als je met deze instructie de Gramofon reset, lukt het dan weer om opnieuw te koppelen en verbinding te krijgen?


Grappig ding, had er nog niet eerder van gehoord (heb gewoon een bluetooth ding waar ik naar toe kan streamen. Dat dan weer aan de stereo gekoppeld zit.


Welkom op het forum @Lexperience

Als je met deze instructie de Gramofon reset, lukt het dan weer om opnieuw te koppelen en verbinding te krijgen?

Dank je wel Bram, voor je suggestie. Ik ga deze in het weekend uitproberen.


Welkom op het forum @Lexperience

Als je met deze instructie de Gramofon reset, lukt het dan weer om opnieuw te koppelen en verbinding te krijgen?

 

Hallo Bram,

Het is mij nog niet gelukt te connecten met de Gramofon bij mijn ouders.
Ik heb de volgende acties ondernomen:

  1. Gramofon gereset volgens instructie op video die je aanleverde.
  2. 2,4 Ghz en 5Ghz netwerken aparte naam gegeven. En met alleen 2,4 Ghz netwerk proberen de Gramofon Wifi in het scherm met netwerken te krijgen.
  3. Wifi kanalen op het 2,4 Ghz kanaal op andere frequentie gezet (iets in de trant van : “802 b+g”)
  4. Netwerk kabel gebruikt ipv WIFI (tussen Gramofon e n Fritzbox 7590 EY)
  5. Gebeld met helpdesk van Xs4all.

Is er een techneut bij jullie die wèl de oplossing weet? :)

Groetjes Lex


@Lexperience jammer dat het resetten niet geholpen heeft. 

Zou je hier nog kunnen laten weten op welke stappen je normaal neemt en waar je op vastloopt? Dat maakt het makkelijker zoeken naar de oplossing. 🙂


@Lexperience jammer dat het resetten niet geholpen heeft. 

Zou je hier nog kunnen laten weten op welke stappen je normaal neemt en waar je op vastloopt? Dat maakt het makkelijker zoeken naar de oplossing. 🙂


Ik probeer te begrijpen wat je bedoelt, Bram:

  • De (5) stappen die ik heb ondernomen om het probleem op te lossen, staan hierboven.
  • De stappen die mijn vader onderneemt om met de Gramofon te werken zijn er niet, omdat de Gramafon al standby staat normaal gesproken, en in Spotify  onder “verbinden met een apparaat” al stndaard staat dat er standaard verbinding moet worden gelegd met de Gramafon. 

Groet, Lex (en sterkte met de hitte.)


@Lexperience ik heb via de gebruiksaanwijzing van de Gramofon iets gevonden dat misschien helpt. De link download automatisch de gebruiksaanwijzing in de vorm van een PDF bestand.

Op pagina 28 staat het volgende: “Note for FRITZ!Box routers: These routers offer plenty of configurable advanced settings. For this reason, it is possible that besides the above basic settings are applied, further customizations might create conflicts and affect Gramofon configuration or performance. Based on our experience managing cases involving FRITZ!Box routers, we could identify one additional settings requirement in order to enable a successful Gramofon set up. It consists of adding manually a DNS request from wifi.fon.com”

Naast deze tip staan er nog een aantal andere tips. Kan je kijken of het deze tips helpen?


@Lexperience ik heb via de gebruiksaanwijzing van de Gramofon iets gevonden dat misschien helpt. De link download automatisch de gebruiksaanwijzing in de vorm van een PDF bestand.

Op pagina 28 staat het volgende: “Note for FRITZ!Box routers: These routers offer plenty of configurable advanced settings. For this reason, it is possible that besides the above basic settings are applied, further customizations might create conflicts and affect Gramofon configuration or performance. Based on our experience managing cases involving FRITZ!Box routers, we could identify one additional settings requirement in order to enable a successful Gramofon set up. It consists of adding manually a DNS request from wifi.fon.com”

Naast deze tip staan er nog een aantal andere tips. Kan je kijken of het deze tips helpen?

Bedankt voor je info, Bram.
Ter info: wifi.fon.com werkt (hier nu) niet. Het geeft mij de indruk dat het geheel niet meer werkt. Wat denk jij?


@Lexperience ik denk dat ik je reactie volledig over het hoofd heb gezien. Excuus hiervoor. 

Ik heb direct alles nogmaals doorgenomen. Als de XS4ALL helpdesk geen antwoord heeft denk ik dat het verstandig is contact op te nemen met Spotify. Je kan bijvoorbeeld de vraag stellen op het Spotify forum

Misschien dat iemand hier van de community nog een idee heeft. Maar ik ben bang dat het mij in dit geval niet gaat lukken dit probleem op te lossen. 


Hallo Bram,

Bedankt voor je reactie.

Op Spotify heb ik, vooralsnog zonder succes, al gepost. Ik kreeg wel reacties, maar wat er gezegd werd leverde niet het gewenste resultaat op.

Ik heb daarnaast al veel andere dingen geprobeerd bij mijn ouders thuis. 


@Lexperience ik heb nog even de tijd genomen om goed te kijken. Vandaar mijn wat late reactie. Maar daarbij is geen nieuwe informatie aan het licht gekomen. 

Ik sluit niet graag een topic af zonder oplossing. Maar tenzij het Spotify forum meer informatie heeft ben ik bang dat ik dit niet voor je op kan lossen. 🙁


Bedankt Bram voor de (L)extra tijd die je hebt genomen om te kijken.


Groet, Lex