Skip to main content
Vraag

Growatt omvormers verbinden via de server niet meer met server

• August 23, 2026
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik heb een Growatt omvormer met een Shine-Wifi X datalogger. En een kpn experia Box 10 met firmware V10.C.26.06.10.

Sinds 2 weken is de verbinding weggevallen, waardoor er geen informatie meer werd uitgelezen.

Uiteindelijk de heb ik de datalogger ge-updated. Maar werkte toen nog nog niet. Uiteindelijk via een hotspot op mijn Iphone met dezelfde naam en wachtwoord als mijn 2.4Ghz wifi netwerk opgezet. Dan komt de verbinding netjes tot stand.

Zet ik de hotspot uit en het 2.4Ghz netwerk weer aan, dan zou de verwachting zijn dat de datalogger deze verbinding overneemt. Maar helaas. 

Wie heeft er nog een gerichte oplossing, anders dan een separate simpele router te kopen? Het is duidelijk dat het probleem in de Experia Box zit. Echter alle adviezen van AI hebben nog niet geholpen. 

2 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 23, 2026

Wat balen dat het niet wil werken ​@Leon1969 . In dit topic een naar mijn idee een soortgelijk probleem. Misschien staat de oplossing daar. Laat je nog even weten of je er wat mee kan?

rvk01
Slimmerik
  • August 23, 2026

In de router de Firewall op standaard (dat is uit naar is toch alleen voor uitgaande verkeer).

Verder WPA op alleen WPA2 zetten. 

Kun je zien of de omvormer wel wifi verbinding maakt maar heb contact naar buiten heeft of maakt hij ook helemaal geen wifi verbinding (je kunt in de router bij apparaten kijken of die daar bij staat).