Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb afgelopen week een Growatt Shine link ontvangen, maar als ik het aansluit dan maakt het hoofdstation geen contact met de router (het lampje wat aangeeft of het hoofdstation verbinding heeft met het modum) ook nadat ik meerdere keren de stekker er uit en er in heb gestoken, of de ethernet kabel er uit en er weer in heb gestoken.

Via het 3e lampje is het wel zichtbaar dat het hoofdstation contact heeft met de module aan de omvormer.

Opstelling op dit moment:

KPN experia box V10.
KPN super wifi punt

Hebben jullie hiervoor een oplossing, of hebben jullie eerder van deze problematiek gehoord?
 

Goedemorgen @sander-1988, welkom op ons forum!

Lastig dat je er niet uit komt met de Growatt Shine. Het is niet een probleem dat me bekend voor komt, maar ik ben even voor je op zoek gegaan. Zodoende kwam ik dit topic tegen waarbij het systeem een software update gekregen heeft vanuit de leverancier. Ik hoop dat je daarmee verder komt!


Ja dit probleem komt mij bekend voor en heb ik zelf ook last van.

Oorzaak hiervan bij mij is de Shinelink in combinatie met de draadloze verbindingssets voor televisie (DVS).

Grote kans dat u die DVS ook heeft, dit zorgt ervoor dat uw Shinelink niet meer online komt.

Als je de DVS die op het modem is aangesloten verwijderd of enkel de UTP kabel van de DVS naar het modem loskoppelt, dan komt de Shinelink wel gewoon online en werkt alles weer goed.

Er lijkt dus een conflict tussen die 2 die de DVS wint.

De oplossing die werkt als dit zich voordoet is om de DVS die op het modem is aangesloten te wisselen met een andere DVS die is aangesloten in uw netwerk. Dus bijvoorbeeld de DVS die bij het modem is aangesloten in de meterkast te wisselen met bijvoorbeeld een DVS op uw slaapkamer.

Veelal is dat een oplossing die bij mij werkt.

 

Â