Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem,alleen heb ik geen oude router. Een reset van de growatt stick helpt niet. Betekent dit nu ook dat ik geen stroom van de zonnepanelen kan terugleveren?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt oorspronkelijk topic

Welkom hier @ElStu, Bedankt voor je bericht. Ook voor mij geldt dat ik niet bekend ben met de Growatt stick. Daarom ben ik benieuwd naar de context van het probleem. Kun je met iets meer vertellen over waar je tegenaan loopt? 
Sinds wanneer kun je de Growatt niet meer verbinden met de wifi? Heeft het in het verleden wel gewerkt? Zo ja, wat is er veranderd of welke melding krijg je (ineens) te zien? 

Welke Experiabox en eventuele versterkers gebruik je? 

Kun je je gegevens alvast invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik eventueel met je meekijken. 


Gegevens ingevuld bij mijn profiel


Expriabox standaard denk ik en sinds omzetting  van ziggo naar kpn door monteur geen data via wifi shinephone meer ontvangen. Reset gedaan van growatt stick, idem router zonder resultaat, dd 20-08


Jammer om te horen dat de Reset van de stick en de router niets heeft opgeleverd. Op het Forum wordt dit probleem vaker aangekaart, heb je hier al eens rondgeneusd naar tips & tricks om de boel aan de praat te krijgen? 
​​​​​​

EDIT: Bedankt voor je gegevens! Je hebt de KPN Box 12. Dit is wellicht handig om te weten wanneer je andere topics leest. 


Helaas, ik kom hier niet verder mee


Jammer dat het nog niet gelukt is. Je had de Experiabox en de Growatt stick al gereset. Dit mocht niet baten. Helaas weet ikzelf te weinig van het systeem af waardoor het lastig wordt je te ondersteunen hierin. 
Heb je de klantenservice van Growatt al gecontact? Wellicht hebben zij deze vraag eerder gehad en weten zij hoe je dit kunt oplossing. 
Hopelijk komt er nog iemand van de community langs die meer weet over dit issue! :hugging:


Stroom terug leveren zal gewoon werken hoor.


Dat is idd niet afhankelijk van de internetverbinding maar het is wel zo fijn als je het in de gaten kan houden.

Dat kan ook op andere manieren, op de meter en via een website die de gegevens van de meter laat zien.


KeesYagi: dat is nou net het probleem: de website laat juist geen gegevens meer zien.


Ik bedoel de elektriciteits-meter die elk huis heeft, hoe die website heet dat weet ik zo snel niet.

Maar los daar van moet de omvormer ook verbinding kunnen maken natuurlijk, dat kan een gevogel zijn weet ik uit ervaring.


Reageer