Skip to main content

Me zoon heeft hele slechte wifi op slaapkamer met FIFA 21, hij hapert veel. Wat kunnen we hier aan doen?

Oké top, dat is een positief bericht. En nee oke zal ik onthouden. Maar neem aan dat deze nog wel even meegaat. Want wat ik al zeg is dat de PlayStation (online gamen) wel goede Wi-Fi heeft als alleen dat apparaat aanstaat. Maar zodra me andere zoon videoland ofzo gaat kijken op zijn kamer dan is het helaas minder


Oké top, dat is een positief bericht. En nee oke zal ik onthouden. Maar neem aan dat deze nog wel even meegaat. Want wat ik al zeg is dat de PlayStation (online gamen) wel goede Wi-Fi heeft als alleen dat apparaat aanstaat. Maar zodra me andere zoon videoland ofzo gaat kijken op zijn kamer dan is het helaas minder

Waarschijnlijk trek je dan iets teveel over je verbinding. Je hebt maar 19mbps. Een PlayStation gebruikt 4 tot 5mbps dus daarom gaat dat goed. Maar zodra je daarnaast gaat streamen en tv kijken dan wordt het te weinig. tv gebruikt tussen de 8 en 12 mbps dus dan ga je al langzaam richting de max. HIer wordt het een beetje uitgelegd wat je verbruikt. De SuperWifi’s zullen wellicht wat meer stabiliteit leveren maar meer dan 19mbps ga je dus niet krijgen. 


Oké top, dat is een positief bericht. En nee oke zal ik onthouden. Maar neem aan dat deze nog wel even meegaat. Want wat ik al zeg is dat de PlayStation (online gamen) wel goede Wi-Fi heeft als alleen dat apparaat aanstaat. Maar zodra me andere zoon videoland ofzo gaat kijken op zijn kamer dan is het helaas minder

Waarschijnlijk trek je dan iets teveel over je verbinding. Je hebt maar 19mbps. Een PlayStation gebruikt 4 tot 5mbps dus daarom gaat dat goed. Maar zodra je daarnaast gaat streamen en tv kijken dan wordt het te weinig. tv gebruikt tussen de 8 en 12 mbps dus dan ga je al langzaam richting de max. HIer wordt het een beetje uitgelegd wat je verbruikt. De SuperWifi’s zullen wellicht wat meer stabiliteit leveren maar meer dan 19mbps ga je dus niet krijgen. 

zeker als hij iets in 4k kijk kan het nog meer mbps vragen


Helaas hebben de wifis geen succes opgeleverd. Wij hebben hier geen kabel dus dan kunnen we daar ook niks mee? Dacht.misschien kabel van router naar PlayStation? Maar dan gaat het toch nog via de Wi-Fi?


Helaas hebben de wifis geen succes opgeleverd. Wij hebben hier geen kabel dus dan kunnen we daar ook niks mee? Dacht.misschien kabel van router naar PlayStation? Maar dan gaat het toch nog via de Wi-Fi?

als je een utp kabel vanaf de router(experiabox) dan gaat het niet via wifi maar via de kabel

wel is het zo dat 19 mbps erg weinig is waardoor je als je met meerdere personen te gelijk op internet zit al snel geen of te weinig breedband over hebt  als je videoland in HD stream kan dat al 15 mbps kosten waardoor er nog maar 5 mbps over is

https://hulp.videoland.com/hc/nl/articles/202241651-Hoe-snel-moet-mijn-internetsnelheid-zijn-

 

woon je eigens in een buitengebied waardoor je geen snellere internet verbinding kunt krijgen?


Helaas hebben de wifis geen succes opgeleverd. Wij hebben hier geen kabel dus dan kunnen we daar ook niks mee? Dacht.misschien kabel van router naar PlayStation? Maar dan gaat het toch nog via de Wi-Fi?

Daar was ik al bang voor (zie mijn eerdere berichten en de vraag of je ze terug kunt sturen). De PlayStation bekabeld aansluiten werkt inderdaad het beste. Hij gaat dan ook niet meer via wifi. Blijft wel het feit dat je op dat moment niet veel anders kunt doen (i.v.m. bandbreedte van 19 Mbps). 


Dus dan gewoon van de experiabox naar de PlayStation? Gewoon een internetkabel?

Nee wij wonen niet in een buitengebied. Ik snapnee ook niks van dat we niet meer kunnen krijgem


Dus dan gewoon van de experiabox naar de PlayStation? Gewoon een internetkabel?

 

Yep. Dan heb je de hoogst haalbare snelheid en de laagste ping. De PlayStation zal ongeveer 5 Mbps gebruiken dus je hebt nog een beetje over om bijvoorbeeld te internetten. TV kijken en/of streamen wordt dan al krap. En anders gewoon tijden afspreken met je zoon wanneer hij mag gamen ;-)


En anders gewoon tijden afspreken met je zoon wanneer hij mag gamen ;-)

Vanaf 23:30 tot 6:00 😎


En anders gewoon tijden afspreken met je zoon wanneer hij mag gamen ;-)

Vanaf 23:30 tot 6:00 😎

🤣🤣👍


Ben wel heel blij dat jullie blijven antwoorden. Ik zou gek worden van zo een zeur 😊😅