Skip to main content

Ik heb regelmatig een haperende internetverbinding. Ik heb daarvoor een paar keer een speedtest van KPN gedaan. Meestal zit deze rond e 40MB download en 10MB upload. Maar regelmatig springt deze terug naar download van 5MB en upload van 5MB. Tijdens een test van vandaag, ongeveer een stuk of 10x getest, was de verbinding 3x erg slecht. De verbinding blijkt dus niet echt stabiel. Hoe kan dit?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Meet u bekabeld of met wifi? 


Via wifi. Zal ook bekabeld eens gaan meten. 


Nog wat extra info. De wifi had in ons huis slecht bereik. Ik heb daarom de D-link covr 1202 nu in gebruik als wifi acces points. Op de KPN router heb ik de wifi uitgeschakeld en de D-link is ingesteld als bridge. Een van de covr1202 is dus rechtstreeks aangesloten op de KPN router met een UTP-kabel. De dekking is nu overal in huis heel goed, maar de internetverbinding wordt dus regelmatig heel traag. Kan me niet goed voorstellen dat dit aan de D-link COVR1202 ligt.


@otorenbosch

Om te bepalen wat het probleem is, moet je WiFi eerst even buiten beschouwing laten. Een speedtest voer je bekabeld uit via een kabel rechtstreeks aan de ExperiaBox. WiFi kan beïnvloed worden door externe factoren. 


Hallo Ruud. De speedtest bekabeld is wel constant goed. Die met de WiFi dus niet. Waarschijnlijk zal daar dus probleem liggen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Had verwacht dat met de D-Link covr er geen problemen zouden zijn met de verbinding. 

Mvg. 

Otto 


Hallo @otorenbosch, welke KPN Experia Box heb je en staat daarvan de WiFi aan/uit? Hoe is de D-link aangesloten? Ik zie (google) dat de COVR1202 een ‘mesh’ systeem is, dat zou een goede dekking moeten geven. Geven alle units een goede status aan? De locatie van een punt kan een probleem zijn.


Hoi @otorenbosch, welkom op het forum! Zoals je het beschrijft lijkt er tussen je D-links iets niet helemaal goed te gaan. 
Ik heb hier zo geen kant en klare oplossing voor vrees ik. Ik zie wel dat D-link ook een eigen forum heeft en je kunt via hun site een ticket aanmaken! 

Mocht je toch met je KPN apparatuur in je hele huis goed wifi krijgen kan ik je aanraden (met de D-link apparaten uitgeschakeld en het wifi van de experiabox weer aan) onze online wifimanager te doorlopen. Als die constateert dat je wifiversterkers nodig hebt biedt hij onze experia wifi's aan!


Hallo Thomas, 

Ik heb inmiddels ook al even contact gehad met de servicedesk van KPN en het probleem besproken. Nav dit gesprek zijn er twee wifi versterkers opgestuurd. Als het goed is zijn die er morgen. Ik zal deze dan aansluiten met de WiFi aan op de experiabox en zonder de D-Link apparatuur ertussen. Hopen dat dan de problemen zijn opgelost.

Mvg. 

Otto 


Hallo @RBxx

Ik heb een V10a waarvan ik de WiFi heb uitgeschakeld. Een D-Link bekabeld aangesloten op de benedenverdieping de andere via WiFi op de bovenverdieping. De dekking is nu overal goed alleen valt de WiFi dus regelmatig weg. Heb inmiddels contact gehad met de servicedesk en zij sturen 2 WiFi versterkers. Ga dat eerst proberen. Bedankt voor het meedenken. 

 

Mvg. 

Otto.Â