Skip to main content

Ik ben eerder een topic gestart hier over, maar in het topic is het nooit tot een oplossing gekomen. Afgelopen jaar maar weer eens uitgebreid met Harman Kardon gemaild en gesproken. 
Zie hier onder een aantal zaken die Harmon Kardon heeft aangegeven. 
Hieruit blijkt… beter niet zo’n speaker kopen. Het lijkt er op dat ze zelf niet weten hoe het op te lossen. Het probleem ligt niet alleen bij de router, maar ook bij de speaker. 

Als er iemand is die het wel voor elkaar heeft gekregen, dan hoor ik het graag.
Ik heb GEEN oude tablet of iets dergelijks waar ik het apparaat wel mee zou kunnen aansluiten. Het is natuurlijk ook wel een vreemde gang van zaken. De app zou gewoon aangepast moeten worden, maar zo lang ze dat niet doen lijkt er GEEN oplossing voor het issue. 
 

Quotes Harman Kardon support:

Alle drie deze modem / routers staan namelijk zo ingesteld dat er een netwerk naam ( SSID ) gebruikt word voor zowel de 2.4 GHz, als de 5 GHz netwerk band. Dit betekend dat de router bepaald hoe ieder draadloos apparaat aangesloten moet worden. In  theory kan dit betekenen dat de router bepaald dat uw speaker met de 2.4 GHz draadloze band verbonden moet worden, en uw telefoon met de 5. GHz band ( of andersom natuurlijk ) .  Waardoor er twee verschillende problemen kunnen ontstaan.
 

  1. De speaker kan niet meer gevonden tijdens het verbinden met het WIFI netwerk, waardoor u een foutmelding krijgt 
  2. De setup kan wel afgerond worden, maar de speaker kan niet meer gevonden worden tijdens het opnieuw opstarten van de Controller applicatie. 
Daarnaast heeft het verbinden met de 2.4 GHz band nog andere nadelen, zoals een instabiele , of trage verbinding bijvoorbeeld. 

De makkelijkste manier om de instellingen van  uw router uit te sluiten, is door gebruikt te maken van een wifi hotspot. Door een wifi hotspot in te stellen, veranderd u uw mobiele telefoon in een router, waar u de speaker  direct op kunt aansluiten. Maar let er wel op dat u voor de installatie, of het bedienen van uw speaker wel een tweede telefoon of tablet nodig heeft.

  • Activeer op uw mobiel de mobiele hotspot. Pak nu uw (oude ) tablet en verbind deze via WIFI met de mobiele hotspot van de 1e mobiel.
  • (Installeer en) open op het 2e apparaat de Harman Controller applicatie en installeer hierop de speaker. Bij de stap waarin u het Wi-Fi netwerk moet kiezen, kiest u wederom voor de mobiele hotspot.
  • Als dit eenmaal is gelukt wil ik adviseren om zo veel mogelijk andere apparatuur in uw huis uit te zetten zodat er zo min mogelijk inmenging van buitenaf is. 
  • Staat alles in de omgeving uit (TV, laptop, liefst even het modem) test dan de chrome-cast functie van de speaker terwijl hij op de mobiele hotspot is aangesloten.
De reden dat ik u aanraden om de speaker met de "oude" tablet te installeren heeft er mee te maken dat er helaas wat problemen zijn met de Controller applicatie in combinatie met de nieuwere versies van Apples IOS besturing systeem.  Echter is het wel belangrijk om te weten dat het op zich niet uitmaakt met welk apparaat de speaker geïnstalleerd word, omdat deze voor alle apparaten toegankelijk moet zijn zodra de installatie afgerond is. 


Ik hoor graag van u wat de resultaten van deze troubleshoot stappen zijn.

Heeft de Harman Kardon wel een wifi verbinding met de Experia/KPN Box of lukt het al niet om de wifi aansluiting m.b.v. die app te configureren?

Welke Experia/KPN Box heb je?

 

Het is overigens onzin dat er een probleem zou kunnen ontstaan als de Harman Kardon via 2.4GHz verbonden is en de telefoon via 5GHz immers ze zitten daarbij beide nog steeds op hetzelfde netwerk (subnet) en dat is waar het om gaat.


ik heb een harman kardon citation one wekker, laatste tijd hoort ie mij niet meer en moet ik  heel dicht boven de wekker roepen, geluid van de assistent kraakt. ook loopt de tijd niet meer.heb mijn wekker nu ongeveer twee jaar.heb telnr van harman kardon support 0207960986 gekregen, maar probeer het eerst hier!