Skip to main content

Ik heb een tv met maar 1 HDMI poort. Omdat ik naast de KPN tv ontvanger ook een Chromecast wil aansluiten overweeg ik een HDMI switch aan te schaffen. Zoiets:

https://www.alternate.nl/Club-3D/HDMI-2-0-UHD-Switchbox-4-ports-adapter/html/product/1403880

Maar ik lees nogal veel problemen over HDMI switchen. Is dit een slecht idee, zo'n HDMI switch aanschaffen? Of werkt het meestal wel gewoon? Wie heeft daar ervaring mee?

Het grootste  probleem kan komen door het wel of niet ondersteunen van HDCP.

Doorgaans werkt het wel echter die kopieer beveiliging kan voor problemen zorgen.


Ik heb een tv met maar 1 HDMI poort. 

Dat zal best een oudje zijn lijkt mij, @Nick83 . Ook nog HDready? Want daarbij zie je het vaak.

Een automatische box of een electronisch geregelde gaat niet werken. 

Wel eentje met handmatige mechanische schakeling.


 

Wel eentje met handmatige mechanische schakeling.

Handmatig met afstandsbediening 😶


Hey Nick, ik heb het ooit in een ver verleden met een 32inch HD-ready Samsung wel werkend gekregen met de eerste generatie van de Chromecast. Het was een Marmitek switch, welke weet ik alleen niet meer. Ik lees bij iemand dat hij het werkend heeft gekregen met deze van DeLOCK. Ben benieuwd of het bij jou ook lukt. 


Bij de specificaties …

... staat "HDCP pass through".


Uitproberen is het enige devies en advies. Werkt het niet dan mag je zo'n aankoop altijd binnen 14 dagen annuleren.

Is een andere tv geen optie? Zo duur hoeven die niet te zijn met 2 of meer hdmi ingangen.


Ik heb een tv met maar 1 HDMI poort. Omdat ik naast de KPN tv ontvanger ook een Chromecast wil aansluiten overweeg ik een HDMI switch aan te schaffen. Zoiets:

https://www.alternate.nl/Club-3D/HDMI-2-0-UHD-Switchbox-4-ports-adapter/html/product/1403880

Maar ik lees nogal veel problemen over HDMI switchen. Is dit een slecht idee, zo'n HDMI switch aanschaffen? Of werkt het meestal wel gewoon? Wie heeft daar ervaring mee?

Je kunt een simpele switch gebruiken 

Zelf heb ik op mijn oude lg tv 10 jaar oud de 4 hdmi poorten bezet en een switch toegepast voor meer apparaten 

Deze gebruik ik 

Voordeel gaat automatisch en geen voeding nodig (in mijn geval)


Ik heb hem aangeschaft. En hij doet het 👍 de Chromecast nog niet aangekoppeld, dat ga ik komende dagen nog een keer doen.


Is een andere tv geen optie? Zo duur hoeven die niet te zijn met 2 of meer hdmi ingangen.

Nou... dan kom je zo weer van het 1 in het ander. 2 hdmi poorten, is dat wel genoeg? Moeten er minimaal 3 zijn. En als je dan toch gaat investeren: gelijk een beetje groter scherm. En het moet een smarttv zijn natuurlijk. Wellicht nog wat andere puntjes wat ook wel leuk is en je zit zo aan een tv van 700-800 euro.