Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik heb dit kastje op zolder zitten er staat op dat het van PTT/telecom is. Kan ik deze nog ergens voor gebruiken aangezien een zelfde kastje in de meterkast zit. Is er iemand die mij hierbij kan helpen?

Alvast dank.

PS: er past wel een lan kabel in

PS: er past wel een lan kabel in

Maak ‘m een open om te zien wat voor kabel er in zit, het zal zws gaan om een ISDN aansluiting, zelfde pluggen, anders aangesloten.


Hallo @Tbolink , het kan zijn dat er in jouw huis vroeger een ISDN-aansluiting heeft gezeten, daar waren deze aansluitingen voor bedoeld.

Je zou het volgende eens kunnen proberen:

sluit een LAN-kabel aan tussen modem en dat bewuste kastje in de meterkast.

Sluit op zolder een LAN-kabel aan op dat aansluitpunt en verbindt het met een laptop, bijvoorbeeld.

Werkt het, dan heb je een mooie bekabelde verbinding naar zolder, werkt het niet, omdat het oorspronkelijk ISDN is, zal je zowel boven als beneden de bekabeling aan moeten passen om het alsnog te kunnen gebruiken.

Succes.


PS: er past wel een lan kabel in

Maak ‘m een open om te zien wat voor kabel er in zit, het zal zws gaan om een ISDN aansluiting, zelfde pluggen, anders aangesloten.

Bedankt ik ga het eens bekijken.


Hallo @Tbolink , het kan zijn dat er in jouw huis vroeger een ISDN-aansluiting heeft gezeten, daar waren deze aansluitingen voor bedoeld.

Je zou het volgende eens kunnen proberen:

sluit een LAN-kabel aan tussen modem en dat bewuste kastje in de meterkast.

Sluit op zolder een LAN-kabel aan op dat aansluitpunt en verbindt het met een laptop, bijvoorbeeld.

Werkt het, dan heb je een mooie bekabelde verbinding naar zolder, werkt het niet, omdat het oorspronkelijk ISDN is, zal je zowel boven als beneden de bekabeling aan moeten passen om het alsnog te kunnen gebruiken.

Succes.

Bedankt, ga het proberen!


Reageer