Skip to main content

Sinds gisteravond zijn de SuperWifi’s gestopt met werken. Aanvankelijk dacht ik misschien een update, maar vandaag nog steeds niets. Eerst zelf vier uur bezig geweest en uiteindelijk Klantenservice gebeld. Anderhalf uur verder en nog steeds geen oplossing. Voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd maar tot nu toe zonder succes.

Ik heb de modem gereset, eerst via de ‘Herstel’ knop, later via ‘Reset’ knop. Stroom eraf gehaald en alle kabels ontkoppeld en aangesloten;

Glasvezel kastje van stroom gehaald en de rode kabel ontkoppeld en weer aangesloten;

Alle drie de SuperWifi punten ontkoppeld en bij de meterkast geplaatst waar ook de modem staat. Stroom eraf gehaald, reset knop tien seconden ingedrukt gehouden, geen succes;

Via de Thuis app de reset stappen uitgevoerd. Helaas blijft de app me er op een geggeven moment uitgooien (al zo’n tien keer) waardoor ik het niet volledig heb kunnen doorlopen. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar dat maakt geen verschil;

Nu blijven de SuperWifi’s paars oplichten. Eerder vanmiddag werkte de primaire wel maar bij het toevoegen van de tweede knalde deze er ook weer uit. Nu krijg ik ze helemaal niet meer aan de praat;

Nu komt er maandag een monteur maar ergens denk ik dat het toch zelf op te lossen moet zijn. Tv werkt wel (via een DVS) en daar nooit problemen mee gehad.

iemand nog ideeën wat ik zou kunnen proberen? Ik heb het idee dat er iets mis gaat tussen de modem en de SuperWifi, maar op de router is alles groen. Hij kan wel het netwerk vinden maar maakt geen verbinding. Vraagt om wachtwoord en krijg dan de melding dat het wachtwoord niet correct is (terwijl dat zou moeten kloppen).

Bedankt voor het meedenken!

 

Hoi @Garuda83, welkom hier. 

Heb je toevallig een DVS650? Want die kan wel eens de veroorzaker zijn. Als je die even 10 seconden uit het stopcontact haalt. Gaat alles dan weer werken? 

Zo niet, wil ik je een schone installatie aanraden. Want bij paarse lampjes krijgt de SuperWifi geen configuratie. 


 Heb je toevallig een DVS650? Want die kan wel eens de veroorzaker zijn.

Kunt u hier wat meer informatie over geven? Wat doet de DVS dan dat de SuperWiFi's er mee stoppen? 


Ik weet niet precies hoe het zit, maar volgens mij is het iets met een stroomonderbreking die de DVS650 kan veroorzaken. Door deze uit het stopcontact te halen start de DVS650 weer opnieuw op en moet dat verholpen zijn. 


Goedendag,

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem. De beide KPN superwifi punten (witte exemplaren) krijg ik niet meer werkend. Na opstarten gaan ze paars branden of ze blijven groen knipperen en er komt geen verbinding tot stand.

Ik heb de indruk dat het probleem niet hier ligt, inmiddels alles gereset en meerdere keren opgestart/ geprobeerd maar geen oplossing kunnen vinden.

Van de week kreeg ik van KPN een sms dat er mogelijk een probleem met internet was (zonder zelf contact met KPN gehad te hebben). Hierin stond dat ik de draadloze onderdelen even van het stroom moest halen en opnieuw moest opstarten. Ook dat geprobeerd maar zonder resultaat. 

We hebben wel internet maar dus geen goede WIFI nu in huis. Mijn telefoon geeft nu signaal van WIFI 6, kan het hier iets mee te maken hebben want dat had ik vroeger niet.

Is er niet bij KPN ergens een update oid geweest die niet goed werkt overal waardoor dit probleem ontstaat?

Ik weet zo langzamerhand echt niet meer wat ik kan of moet doen. Als iemand nog goede tips heeft of me kan helpen dan hoor ik het zeer graag.

Alvast bedankt!


Heb je dit soort dingen in huis?

 


Ja, ik wist niet dat die DVS650 heten. Maar die gebruiken we voor de tv. Wat heeft dat met de WIFI te maken zou ik zeggen als leek? Is van de ene op de andere dag mis met de WIFI.


Er is op dit moment een probleem.  De SuperWiFi's en draadloze verbindingssets storen op elkaar. Het advies is de dvs te resetten en daara SuperWiFi's opnieuw te installeren.  Bij de meeste mensen werkt dat.


Ik heb die dingen uit het stopcontact gehaald en wonderwel heb ik nu (voorlopig) een groen lampje op beide WIFI punten.

Zou dit inderdaad de oplossing zijn? 

Super bedankt dan, ik had hier nooit op gekomen. Zou op zich wel aardig zijn als KPN zelf dit soort tips meer geeft, ik ben zelf uren aan het proberen geweest. Deze oplossing is met een paar minuten voor elkaar lijkt het. Nogmaals bedankt. 


@Mmoerman als je weer ergens tegenaan loopt weet je waar je moet zijn.  Graag gedaan!