Goedendag,
Ik ben al dagen bezig met het open krijgen van poort 44158. Deze poort zou in beide richtingen open moeten staan (inkomend & uitgaand). Wie zou mij kunnen helpen, ik weet het niet meer. Hieronder alle gegevens en stappen die ik inmiddels heb doorlopen:
- Apparaat betreft een Sensecap miner
- Experiabox V10 model ZTE H369A
- Sensecap aangesloten middels een utp kabel, rechtstreeks op de V10
- UTP kabel getest op stabiel internet aan mijn laptop, met de kabel is niets mis
- Ik maak gebruik van wifi versterkers maar zou niet relevant moeten zijn i.v.m. ethernetkabel richting modem → sensecap
- Sensecap getest met wifi i.p.v. ethernetkabel, mocht ook niet baten
- UPnP / DMZ / DDNS / IPv6 staan allemaal uit
- statisch IP adres meegegeven aan de Sensecap via DHCP binding (zie foto's hieronder)
- portforwarding ipv4 ingesteld (zie foto's hieronder)
- Windows defender firewall inbound en outbound rule ingesteld voor poort 44158 (zie foto's hieronder, profiel '’privé'’).
- Modem en Sensecap al menig keer helemaal van de voeding afgehaald en opnieuw opgestart
Opmerking:
Het opvallende is dat wanneer ik de sensecap opnieuw voeding geef, deze 1 à 2 minuten gaat werken en vervolgens zie je bij de ethernetkabel de lampjes uitgaan en wegvallen. Als ik een laptop met de utp kabel aansluit is dit niet het geval.
hierbij de afbeeldingen:
inbound rules windows defender:
outbound rules windows defender:
Opmerking:
Het apparaat is nu niet actief / online, mogelijk dat daarom de poort gesloten blijft bij een online port checker? Echter lijkt het toch door een firewall/parameter/instelling o.i.d. dat na 2 minuten de verbinding wordt verbroken.