Skip to main content

Voorheen had ik een Experia Box V10 en toen kon ik van buitenaf op 4G gewoon via het appje thuis de camerabeelden bekijken. 

Sinds we de Experia Box 12 hebben gekregen krijg ik het niet voor elkaar om de beelden van buitenaf te bekijken.

Heel internet afgezocht, maar het werkt nog niet.

Ik heb de poort 8000 opengezet en gecheckt via https://canyouseeme.org/ en die geeft aan dat hij open staat.

Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt.

 

Wat voor camera is het (bedraad/wifi/met recorder) en heb je deze een vast IP gegeven in de V12? Bij port forwarding moet je aangeven naar welk IP adres verkeer van buitenaf op die poort toe moet.

 


@jheroen

De camera DS-2CD2163G0-I is bedraad aan de Hikvision DS-7604NI-K1 NVR4 (recorder) 

Ik heb de camera of recorder (ik denk de recorder) een vast IP-adres gegeven.

Maar toch krijg ik geen verbinding.

192.168.2.** is het adres van de recorder

De camera zit direct met een draad (PoE) verbonden aan de recorder.

Als ik via de HIKvision inlog dan zie ik bij de camera het IP adres 192.168.254.* maar hier kan ik geen vast adres aan geven omdat hij dan aangeeft dat het ip-adres niet klopt.

Nu weet ik dus eigenlijk niet meer wat te doen.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen

 


https://www.alarmsysteemexpert.nl/nl/blogs/blog/poort-forwarding-router/ check die stappen eens


@Marco Ga wanneer je thuis op de WIFI zit kan je dan wel je camerabeelden zien in de app van Hikvision. 
In de app van Hikvision heb je ooit je externe IP adres moeten invullen. Heb je gecontroleerd of je externe IP adres nog steeds dezelfde is nadat je een nieuwe modem hebt gekregen   


@Hoopvol 

thuis kan ik de beelden zien via WiFi. 
 

ik heb wel een ander ip-adres ingevuld omdat je hem

dan anders thuis niet kon zien. 
 

Als ik het vorige ip-adres invulde dan zag ik zowel thuis als buitenshuis geen beelden. 


@Marco Ga ik ga er vanuit dat het IP adres dan begint met 77.xxxxx of iets dergelijks.

Op het forum heb ik nog wat gevonden van iemand met een soortgelijk probleem en welke hij heeft kunnen oplossen.

Zie eerder forum bericht


@Jheroen 

🤗HIJ WERKT🤗

 

Jheroen hartelijk dank voor de gouden tip

Ik heb de stappen van jouw link gevolgd en hij werkt.

Hier ben ik echt heel blij mee.

Iedereen hartelijk dank voor de hulp en antwoorden.


Hi @Marco Ga,

Ik zie dat de community je te hulp is geschoten en dat je door de stappen van @Jheroen te volgen alles weer kunt bekijken, helemaal top 😃