Skip to main content

de experia box kijkt naar het mac adres van het ethernet pakketje in plaats van naar naar het mac adres in het dhcp request.

 

Hier door werkt NAT met een virtual machine op windows niet.

 

 

Waarom denk je dat dit een probleem zou zijn met virtuele machines op Windows?

Spreek je trouwens over Hyper-V of een andere virtualisatie?


kijk hier heb ik geen zin in. Random mensen technische verschillen tussen windows en linux uit te leggen.


wjb heeft een IT bedrijf dus weet echt wel waar ie het over heeft.


Wow. Een eigen software bedrijf Not impressed. Ik ben software tester en eet developers voor ontbijt. Ik zit door deze corona crisis bij mijn ouders thuis en die hebben kpn. Wat ik al niet aanrade. 

 

Bij mij is het hyper v bij https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/virtuele-machines-hebben-geen-netwerkverbinding-met-bindend-ip-vanuit-experiabox-430678 is het vmware. Hadden jullie ook zo fijn gelopen. Not.

 

Ga zelf maar uit zoeken waarom linux niet het probleem is. 


kijk hier heb ik geen zin in. Random mensen technische verschillen tussen windows en linux uit te leggen.

Ik heb het woord linux niet in mijn mond genomen hoor, dat doe je zelf. Ik snap ook niet op basis waarvan je denkt dat je mij de verschillen tussen Windows en linux uit zou moeten leggen.

Zelf heb ik ook een Windows machine staan waarop o.b.v. Hyper-V meerdere virtuele machines actief zijn. Dit zijn meerdere virtuele Windows machines en één virtuele linux machine.

Maar ik vind het prima dat jij niet met random mensen van gedachte wilt wisselen.

Rest mij jou te adviseren contact op te nemen met de Tech Desk van KPN (€5,- per maand) want ik ben bang dat de gewone klantenservice je hier niet bij kan ondersteunen en het forum dus blijkbaar ook niet.


Ik ben zelf prima in staat een work around te vinden er zijn er meerdere.Ik wil alleen de bug rapporteren van de foutive dhcp implementatie zo dat minder technische zielen die hier ook tegen aan lopen. Niet uit narigheid een andere router moeten kopen. 

Ik heb de fout tot in de puntjes geanalyseerd daar zou kpn zijn voordeel uit moeten halen. Inplaats van iemand van het kasje naar de muur toe te sturen.


Welke Experia Box hebben jouw ouders, toch niet een V10a?

Wat gaat er fout?

Ik heb immers nooit problemen ervaren toen ik nog een Experia Box (V7, V8, V9 en V10 zonder a) gebruikte en ook nu niet achter een EdgeRouter.

Ik ben dus wel benieuwd welk probleem je ervaart.

Je geeft aan dat NAT daardoor niet functioneert maar wat functioneert er dan niet?

Kan je ook eens een screenshot plaatsen van de instellingen van de virtuele switch die je binnen de Hyper-V omgeving ingericht hebt?

En hoe worden de IP adressen op de virtuele machines bepaald, via DHCP of vast ingesteld op de virtuele machine zelf?

Ik neem aan dat dit DHCP was maar waarschijnlijk ben je als work-around nu overgestapt naar "vast ingesteld op de virtuele machine zelf". Klopt dat?


Hier door werkt NAT met een virtual machine op windows niet.

Je bent echt niet de eerste met een virtuele machine op Windows. Als dat echt problemen zou geven op de Experiabox, dan zouden we dat al wel eerder hier voorbij hebben zien komen lijkt mij.


Lol ik na spelen op mijn prive laptop en niet mijn werk laptop. Treed het probleem daar niet op. Alleen mijn werk laptop. 

Zucht windows


Virtele switch verwijderd op nieuw aangemaakt probleem opgelost. 

(But why)


Virtele switch verwijderd op nieuw aangemaakt probleem opgelost. 

(But why)

Goed te lezen dat het probleem verholpen is.

Mijn vermoeden was al dat de virtuele switch hier haast wel een rol in moest spelen.