Skip to main content

Betreft Harman Kardon BDS 280 

 

Krijg melding het netwerk is verbonden, maar de proxyverbinding is mislukt.

 

V tuner internet radio opgestart , maar krijg melding Invalid adress.

Ook de fm radio opgestart en met autoscan krijg geen resultaten, hoor alleen maar ruis.

Ook you tube geselecteerd, maar krijg dan ook melding Invalid adress.

 

Hoe kan je nu verbinding krijgen, om naar radio te luisteren.(en verbinding met you tube)

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Hi @scenic! Ik wil je aanraden eerst te kijken naar de gebruiksaanwijzing van de Harman Kardon BDS 280. Op pagina 9 staat hoe je verbinding kan maken met een draadloos netwerk. Neem eerst die stappen nog een keer door. 

Verder zie ik in die gebruiksaanwijzing dat er een antenne-ingang is. Zou je daar een antenne op aan kunnen sluiten? Vaak is ruis namelijk geen internet radio maar gewoon radio. 

Als dat niet werkt laat hier dan even weten wat je precies ervaart. Of andere diensten via het apparaat wel werken. Dan kijken we samen hoe we het kunnen oplossen.


Hoi Bram,

 

Ben nog even opnieuw  bezig geweest, ik heb een verbinding test gedaan, daar wordt aangeven ,netwerk verbonden, maar proxy verbinding (zegt mij niets) is mislukt. Proxy instelling staat op aan.

Ben naar FM radio gegaan , daar auto scan laten doen, maar gebeurt ook niets.

Toen naar v-tuner radio gegaan, ,krijg dan melding browser is initializing , blijft hangen, maar gebeurt ook niets.

Verder krijg ik af en toe een melding op ontvanger met letters BT, dit betekent volgens mij Bleu Tooth, hih springt dan daar naar toe,, weet niet hoe ik dat er uit krijg, staat misschien ergens dat dit aan staat.


Proxy is een computer tussen netwerk en router, voor beveiliging of reductie internetverkeer. Het KPN netwerk heeft geen proxy, dus begin eens met proxy uit te zetten. Voor FM ontvangst zal toch echt een antenne aangesloten moeten worden. Als er toevallig een zender in de buurt staat volstaat een eindje draad in de middenbus van de antenne aansluiting om nabijgelegen zenders te ontvangen. 


Hoi,

Heb de proxy uit gezet, en nu de v tuner opgestart, het werkt , nu radio ontvangst bedankt !!

Ik wijzig de muziek zenders ,door tv aan te zetten, en V tuner op te starten, daar kan ik dan muziek zender selecteren, heb geprobeerd op afstand bediening ontvanger, maar zie geen aanduiding , alleen 

V -tuner staan.

Nu wil ik ook muziek via tv, met you tube afspelen, en tv geluid via de Harman Kardon laten gaan,

ik heb op ontvanger via HDMI- AC uitgang ,HDMI kabel ,naar tv op HDMI uitgang aangesloten, maar 

krijg geen geluid.

 

 


Even een update :

 

Inmiddels you tube gevonden, dit kan je opstarten, in het menu, net zoals de V-tuner.

Wat ik wel merk is dat you tube , dat als je na afspelen muziek nummer, en dan reclame krijgt, dit stottert (de reclame), zou dit met Wifi antennes te maken kunnen hebben (ontvanger staat, in tv meubel lade). 

Als ik via telefoon stream naar Harman Kardon ontvanger, krijg ik melding : Unknown 1/1, not provided.

(op ontvanger menu)

Wat betreft de HDMI-AC uitgang op ontvanger, blijft geen HDMI-AC op tv te zitten, dus afspelen van tv 

naar ontvanger gaat niet lukken.

 


Hoi, Bram

Ik heb ook zo'n soort van probleem echter bij ons werk wel het internet verbonden wifi. You tube b v werkt gewoon allen werkt de internet radio niet. Altijd gewerkt maar we zijn op vakantie geweest en de spanning is van de installatie af geweest. wat kan er gebeurt zijn?

Installatie BDS 580S Harman Kardon 

software: BDS 580 EU V3.22.0

 


Hallo @Rocks hoe is de Harman Kardon verbonden met wat? De tv-decoder van KPN of je tv-toestel?

 


Hoi,

 

Ik luisterde , ook naar internet radio via V-tuner , maar werkt niet, krijg foutmelding : could not connect to remote server , in het verleden ook wel eens gehad, dan V tuner browser afgesloten en weer opnieuw opgestart , werkte toen wel, nu dus niet, you tube werk wel gewoon.

 

Harman Kardon, volgens mij op tv aangesloten 

 


Hallo @scenic bedoel je met V-tuner naar internetradio luisteren?

Theoretisch kan het zijn, net als bij mijn Denon toentertijd, dat na een herstart de internetradio alleen nog te gebruiken is met een abonnement bij de leverancier van internet radio, dat zou mij toentertijd een paar US Dollar per jaar gekost hebben, heb ik niet gedaan. De radiowinkel heeft nooit gezegd dat internetradio maar voor een aantal jaren gratis is. Kan bij jou dus ook het geval zijn, hoop ik niet, maar kan ook iets anders zijn, anders even de helpdesk van Harman Kardon raadplegen.

Succes.

 


Hoi, de tv decoder via de Harman Kardon naar de tv.alle bij de kabels HDMI en een glasvezelkabel.


Ik luisterde altijd naar internetradio met VTuner op mijn BDS 280.
Sinds kort werkt het niet meer.
Hij start de tuner op, maar maakt geen verbinding meer met de server lijkt het.

Ik heb het idee dat het meer ligt aan het niet meer ondersteunen van VTuner op de BDS 280 dan dat het aan instellingen ligt


Ik luisterde altijd naar internetradio met VTuner op mijn BDS 280.
Sinds kort werkt het niet meer.
Hij start de tuner op, maar maakt geen verbinding meer met de server lijkt het.

Ik heb het idee dat het meer ligt aan het niet meer ondersteunen van VTuner op de BDS 280 dan dat het aan instellingen ligt

Hallo @DlanorH zie mijn eerdere reactie binnen dit topic aan scenic.


@scenic heb je de reactie van @JanD van 21 augustus nog gelezen? En heeft deze geholpen?


Tot zo ver ik het weet is vtuner niet meer gratis maar moet er per jaar worden betaald. Zelf gebruik ik Tunein om onlineradio te luisteren.


Kan inderdaad zijn dat V tuner niet meer gratis is, als je de v tuner opstart ,geeft hij aan browser instalating,, maar er gebeurt niets. (voorheen wel) Vraag is de V tuner zit in het hoofdmenu van de BDS 280, ik zou niet weten hoe je bv genoemde Tunein ,zou moeten instaleren (of andere internet radio)


Bij mij zit Tunein standaard op mijn Denon receiver (en gebruik het ook met Android Auto). Als ik het goed heb zijn er steeds meer merken die gestopt zijn met het ondersteunen van gratis vtuner. Indien jouw H/K geen Tunein ondersteunt kan je een losse radioadapter met Tunein optie aanschaffen. De Technisat Digitradio 10 IR is zo'n radioadapter die ook een rca lijnuitgang heeft en een optische digitale uitgang (s/pdif).

Technisat Digitradio 10 IR review

Uiteraard zijn er meerdere apparaten met vergelijkbare opties.


Hoi Allen,

Bedankt voor alle informatie ben bang dat het toch niet meer gaat lukken via vTuner te luistern . Dus ga ik mijn favoriete zenders via mijn telefoon naar de HK streamen. Het is wel jammer maar Hartman Kardon geeft ook geen oplossing waar ik wat aan heb .Het moet allemaal weer geld kosten.

Groetjes


Hoi Allen,

Bedankt voor alle informatie ben bang dat het toch niet meer gaat lukken via vTuner te luistern . Dus ga ik mijn favoriete zenders via mijn telefoon naar de HK streamen. Het is wel jammer maar Hartman Kardon geeft ook geen oplossing waar ik wat aan heb .Het moet allemaal weer geld kosten.

Groetjes

Hallo @Rocks inderdaad, koop je een duur merk zoals Harman Kardon bij jou of Denon bij mij, maar de verkopers zeggen er niet bij dat gratis internetradio een keer gaat vervallen en dat je er dan jaarlijks voor moet gaan betalen aan een Amerikaanse firma in $, niet veel, ongeveer $1,5 per jaar, maar toch.

Ik heb vorig jaar mijn Denon de deur uitgedaan, kringloop, en een soundbar gekocht en op de tv-decoder aangesloten zodat ik radio kan luisteren buiten het tv-toestel om.

 


koop je een duur merk zoals Harman Kardon

 

Het Harman/Kardon van tegenwoordig is niet meer het degelijke merk van vroeger (built in USA) meer. Na de verkoop destijds aan de destijds nieuwe Chineese eigenaar is de bouwkwaliteit achteruitgegaan. De naam en geluidskleur is behouden en het is inmiddels in handen van Samsung.

Wat betreft de opties zoals internetradio zal elk merk ook weer afhankelijk zijn van de aanbieder van het platform. En ook die dienst moet rendabel blijven om te kunnen blijven bestaan, vandaar die kleine bijdrage van $1,50 per jaar.


Als er maar  bv 1,50 (dollar) gevraagd wordt p.j. ,vindt ik het prima, hoe start je dit op.  


@scenic ik heb daar dit Denon support artikel over gevonden. En deze met Google translate naar Nederlands vertaald

In het kort wordt aangeraden naar radiodenon.com te gaan. Daar kan je je aanmelden voor een abonnement. Zo te zien is de prijs $4,00 per maand.


Hallo @Bram_ , dan is het flink duurder geworden, van $1,50 per jaar naar $4 per maand.

Ik lees ook dat een nieuwere versie van internetradio free of charge is, maar of dat ook zo blijft?

Ik ben nu tevreden met mijn KPN radio free of charge😎