Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik beide SuperWifi 2 punten laten werken met een Unifi router?

• December 13, 2025
  • 1 reactie
  • 16 keer bekeken

Voor het netwerk op het adres van mijn ouders ben ik al ruim een jaar bezig om dit te verbeteren, sinds de zomer hebben ze een experia box v12 met 2x superwifi 2 punten in gebruik, dit levert toch zo nu en dan verstoringen op, om deze laag te troubleshooten zou ik graag een eigen Unifi apparaat hier ter (al dan niet tijdelijke) vervanging van de experiabox inzetten in combinatie met de superwifi punten. Ik weet dat er in de regel geen support wordt geleverd op het gebruik van andere routers dan de geleverde router. Desondanks heb ik geprobeerd de router 1:1 om te wisselen, nu loop ik tegen het probleem aan dat 1 van de 2 superwifi punten nu in “master” staat en de andere in “slave”. die laatste zend geen wifi netwerk uit, met de experiabox aangesloten werkt dit perfect, en geven alle apparaten genoeg dekking.

is er een manier de wifipunten als standalone te kunnen draaien, zodat ze zonder pairing of iets dergelijks werken?  

1 reactie

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Volgens mijn is het zo 1 superwifi aansluiten via ethernet kabel. Inloggen op het superwifi punt deze krijgt een dhcp adres. Als de juiste firmware erop staat kan je deze omzetten naar standalone modes. Letop zonder experiabox geen firmware update meer mogelijk. Maar omdat je toch al in de Unifi familie bezig bent waarom dan niet gelijk 2 u6 accesspoints erbij dan ben je helemaal af van kpn hardware 🤗