Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik Box 12 + 200mbps + 2-3 SuperWifi 2 wifi met Razerblade 16 2024 optimaliseren?

• January 3, 2026
  • 3 reacties
  • 19 keer bekeken

Hallo,

Ik ben sinds een paar weken over naar KPN. Van Delta 1gbps met 3 deco's moeiteloos over de wifi. Naar gekloot met een switch en 3 wifiversterkers. Zodra mijn Razerblade 16 2024 aangaat stopt de rest van het huis met leven. 

Ik heb nu:

Modem (wifi signaal uit) 

utp naar kpn2 versterker 1 (moeder)  >

met utp naar switch 5 poorten 1gbps  >

1x naar tv kpn box

1x naar xbox

1x naar eigen tv

1x door met utp naar de MK

in de MK kpn2 versterker 2 op utp 

en laatste op zolder draadloos. 

Zodra de razer aangaat is het gebeurd met iedereen zijn mb's. Hoe kan ik dit fixen? want ik krijg maar geen oplossing voor elkaar en helpdesk weet het zelf ook niet…. op dit moment heb ik trouwens 200MBS. die is compleet over de UTP zodra ik razer via wifi aanzet. 

3 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Robin Vianen welkom op de KPN Community! Ik denk graag even mee. Even voor de goede orde, de Razerblade is een laptop in dit geval? Ik vermoed dat er op de laptop software actief is die de verbinding dan overbelast.

In mijn eigen ervaringen zou je dan kunnen denken aan software als Steam, Batlle.net of een andere launcher als het om gamen gaan. Zodra die een update draaien kan die vrij agressief de bandbreedte van de verbinding pakken. Is dat voor jou van toepassing misschien?

Je kan ook zaken hebben draaien op de achtergrond als Usenet of Torrents.

Mocht dit van toepassing zijn dan zou ik via de instellingen het gebruik van de bandbreedte terugschroeven.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 8, 2026

Het klopt,  maar alsnog zou bekabelde via utp niet omlaag moet gaan volgens de monteurs. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik kan dat op afstand moeilijk inschatten Robin. Zoals je zelf beschrijft is de Razer de storende factor in dit verhaal. Mijn instinct zegt toch dat er iets softwarematigs speelt. Ik zou dat toch even nalopen.