Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik de omvormer van zonnepanelen verbinden met Wifi? Wifi versterkers nodig?

  • 14 August 2024
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Ik heb sinds kort zonnenpanelen en nu krjg ik steeds signalen dat de omvormers niet kunnen singroniseren met de app omdat er geen wifi signaal is.

Mijn router staat op de begane grond en kastje van zonnenpanelen op de 2e verdieping.
Ik meet daar met speedtest 199 Mbp via de Wifi. (tablet en telefoon)
 

de leverancier van zonnenpanelen geeft aan dat ik wifiversterker moet kopen .
klinkt mij wat vreemd als je zoveel wifi verbinding hebt . Heeft iemand hier eerder mee t maken gehad of ervaring hoe dit op te lossen

Kijk eens naar de specificaties van de omvormer aangaande wifi @itstomain 

Ondersteunt deze enkel de 2.4-band via welk protocol B, G of N

Welk modem heb he van KPN in bruikleen?

Een versterker lijkt me inderdaad niet nodig als je met je andere apparatuur op de plek van de omvormer goede verbinding hebt.

Meer een instellingen-dingetje van de omvormer-wifi.

 


Je kunt overwegen om een Extra Wifi netwerk op te zetten, @itstomain. Hiermee kan je een wifinetwerk van alleen 2.4 GHz opzetten. Het klinkt voor mij namelijk alsof jouw omvormer contact met het wifinetwerk verliest omdat deze overschakelt naar 5 GHz. Niet elk apparaat kan daar mee overweg, zoals @JanD ook al zegt. Dus ja, kijk eens naar Extra Wifi: Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'.


Dank voor reactie met antwoord van Denise kon ik verder maar helaas als ik stappen volg kom ik op pagina waarbij extra wifi netwerk mogelijk moet zijn niet op de juiste pagina maar op 1 waarbij  ik of de 2,4 GHz aanzet of de 5 GHz.
Is dat een verouderde router?? Kan ik iets anders doen 


Ik ben er even vanuit gegaan dat je een nieuw modem hebt, maar mogelijk heb jij een ander modem. Welk modem heb jij?

 

Voor een modem met KPN software, klik hier: Modems met KPN Software: Extra wifinetwerk instellen met de functie 'Extra Wifi'.

Voor een KPN Box 12 met oude software, klik hier: KPN Box 12: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi".

Voor een Experia Box V10A, klik hier: Experia Box V10A: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi".

Voor een Experia Box V10, klik hier: Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi


Het is me gelukt extra wifi 2,4 staat aan moet ik met omvormer zonnepanelen opnieuw wifi netwerk zoeken of past hij zich automatisch aan 


Het is me gelukt extra wifi 2,4 staat aan moet ik met omvormer zonnepanelen opnieuw wifi netwerk zoeken of past hij zich automatisch aan 

Je zult de omvormer nu opnieuw in moeten stellen om te verbinden met het 2.4 GHz Extra Wifi netwerk. Dit gaat niet automatisch.


Reageer