Skip to main content

Wie kan mij duidelijkheid geven wat de INS en de OUTS zijn bij het maken van mn zoon zijn pc tot een server,  ofwel zijn maatje toegang geven via ons internet tot zijn pc ??

note: 

hij gamed online.

heeft geen beveiliging op zn pc (wraakt hij te doen) 

nu wil hij een soort van server maken ofwel zn maatje toegang verschaffen tot onze aansluiting. 

 

mijn pc en onze HD schijven staan ook in verbinding met ons home netwerk. Daarbij mijn pc en HD's bevatten tig gig aan prive gegevens,  mijn pc is wel beveiligd. 

Ik ben van mening dat bij het openstellen van toegang kwaad willende via home netwerk of via een open poort het eenvoudig is om ook in mijn pc c.q. hd's te komen hacken. 

Kan ik zomaar een poort open zetten?   of is het veiliger dat hij zijn eigen aansluiting dan maar moet aanvragen?  

@wjb   klopt,  met alleen zn 3 poorten werkt zn game als n server.   thanks.  

close this topic (liever verwijder gezien obelisk zn antw)


close this topic (liever verwijder gezien obelisk zn antw)

Dit is een publiek forum en iedereen mag natuurlijk reageren zoals hij/zij dat wil mits de huisregels niet overtreden worden.

Persoonlijk zou ik me niet al te druk maken over DDoS aanvallen. Ja, in de gamerswereld wordt een DDoS aanval frequent gebruikt tegen spelers die “te goed” zijn in een spel. Als je niet sportief van iemand kan winnen dan maar onsportief grijpen naar sabotagemiddelen. De kans daarop is puur door het spelen van een game ook aanwezig, ik denk niet dat het draaien van zo’n ARK gameserver de kans daarop sterk vergroot.


Persoonlijk zou ik me niet al te druk maken over DDoS aanvallen. Ja, in de gamerswereld wordt een DDoS aanval frequent gebruikt tegen spelers die “te goed” zijn in een spel. Als je niet sportief van iemand kan winnen dan maar onsportief grijpen naar sabotagemiddelen. De kans daarop is puur door het spelen van een game ook aanwezig, ik denk niet dat het draaien van zo’n ARK gameserver de kans daarop sterk vergroot.

en zowel dan heeft mn zoon pech, kan ie meteen wat anders doen  dan gamen ;-) 


Persoonlijk zou ik me niet al te druk maken over DDoS aanvallen. Ja, in de gamerswereld wordt een DDoS aanval frequent gebruikt tegen spelers die “te goed” zijn in een spel. Als je niet sportief van iemand kan winnen dan maar onsportief grijpen naar sabotagemiddelen. De kans daarop is puur door het spelen van een game ook aanwezig, ik denk niet dat het draaien van zo’n ARK gameserver de kans daarop sterk vergroot.

en zowel dan heeft mn zoon pech, kan ie meteen wat anders doen  dan gamen ;-) 

Dat is misschien sowieso verstandig. :wink: