Skip to main content

Zoals ik in mijn Topic  van E-mails; over mijn Pc die stuk is gegaan ,wil ik jullie ff wat vragen.

Wat nu (achteraf ) blijkt ,heb ik ooit al is een Back-up of de hele Pc (voordat hij stuk ging) op een grote Usb-stick (WD element ) gekopieerd.

Kan ik dat back-up  bestand uitlezen op deze Pc waar ik nu mee werk ?!

 

mvg

Admin: 

 

Met welk programma heeft u die backup gemaakt? Of geen los programma, maar heeft u de ingebouwde backup functie van Windows gebruikt? Ik weet niet eens hoe die werkt, maar ik dacht dat Windows wel zoiets had…

Is het 1 groot bestand? Of een map met heel veel bestanden?


Volgens mij gewoon van Windows zelf.

1 groot bestand volgens mij.Ik kwam erachter toen ik dat WD-element ging bekijken wat er allemaal opstond.

Ik dacht ,terug zetten heeft (denk ik) geen zin,vandaar mijn vraag.


Hallo @harry61 

 

Die oude PC draaide daar Windows 7 of Windows 10 op?

In W10 ga je naar ConfiguratieschermBijwerken en beveiliging en dan aan de linkerkant op Back-up klikken, zie: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/back-up-maken-en-herstellen-in-windows-352091d2-bb9d-3ea3-ed18-52ef2b88cbef#WindowsVersion=Windows_10

 

Om bestanden uit een W7 backup terug te zetten kan je op deze pagina vinden.

Volgens mij moet je dan alleen stap 1 en 3 uitvoeren om te kiezen welke bestanden je wilt terugzetten:

Herstellen

  1. Klik met de rechtermuisknop op de knop Start  en selecteer vervolgens Configuratiescherm > Systeem en onderhoud > Back-up maken en terugzetten.

  2. Voer een van de volgende handelingen uit:

    • Als u uw bestanden wilt terugzetten, kiest u Mijn bestanden terugzetten.

    • Als u de bestanden van alle gebruikers wilt terugzetten, kiest u Bestanden van alle gebruikers terugzetten.

  3. Voer een van de volgende handelingen uit:

    • Als u wilt zoeken in de inhoud van de back-up, selecteert u Bladeren naar bestanden of Bladeren naar mappen. Als u naar mappen zoekt, kunt u de afzonderlijke bestanden in een map niet zien. Als u afzonderlijke bestanden wilt weergeven, gebruikt u de optie Bladeren naar bestanden.

    • Als u in de inhoud van de back-up wilt zoeken, selecteert u Zoeken, typt u (een deel van) een bestandsnaam en selecteert u vervolgens Zoeken.


Het gaat mij niet om terug zetten of herstellen,ik wil het uitlezen op een andere Pc.

Zijn trouwens allebij  Windows 7


Dan zal je toch eerst die bestanden uit de backup moeten terugzetten op een andere locatie.

Onder Windows 7 kan je zo'n bestand niet via verkenner openen om er doorheen te bladeren, dat kan via dat backup programma wel zodat je kan selecteren welke bestanden je uit de backup wilt terugzetten.

 

Als dat backup bestand de extentie vxd heeft dan zou je hem onder W10 waarschijnlijk wel rechtstreeks kunnen koppelen aan een aparte schijfletter om er in te kijken.